Vrouwen en modeltreinen

Gestart door 59erke, 27 september 2015, 17:40:26 PM

OlivierV

#15
Ook hier heeft de vriendin er geen probleem mee, ze weet ook dat het niet het belangrijkste is in het leven en heeft er geen bezwaar mee als ik er mij mee bezig hou. Voor haar maakt het wel niet uit welke hobby's ik beoefen. Ze heeft er ook geen bezwaar mee als ik eens iets koop en het werk dat ik in mijn baantje steek vind ze wel de moeite waard omdat ze het telkens ook mooier/meer afgewerkt ziet worden. Afgelopen vrijdag hielp ze zelfs eens mee. :)

Enig punt van bedenking, heb dat wel niet direct gezegd dat dat ook een hobby van mij is, maar ze vond het wel schattig.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Hier ook geen probleem  :)  Das niet vanzelfsprekend, maar gegroeid gaandeweg door Communicatie
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marc goovaerts

Generatie én cultuurprobleem...
Voor ons moeder was het simpel. Voor ons vader: 'Hij gaat niet naar het voetbal, op café of naar de vrouwen. Dan mag hij zijn treintjes toch wel hebben hé !'
Voor mijn ex: Tekenfilms, strips, àlle soorten modelbouw zijn kinderspel en tijdsverspilling  >:( Zij was de enige nuttige tijdsbesteding...
Pareren dat er ook knappe modellen van Russische makelij op de markt zijn... 'Die weten hoe ze kunnen verdienen aan domme westerlingen !'

HYA

Na jaren als coach veel uithuizig te zijn geweest op dagen en/of uren dat anderen wel thuis zijn is het hier geen probleem dat er geknutseld wordt ... thuis. De zomerperiode is er echter dermate veel te doen rondom het huis dat deze hobby voor mij eerder een wintersport is.

Omwegen langs intressante sites, tentoonstellingen of beurzen worden ook goed onthaald.

Geen problemen dus hier.  8) ;D

Durango

Niet echt een probleem. Als het allemaal wat gedoseerd wordt en niet alle tijd in de treintjes wordt gestoken, zodat er ook aandacht
voor de dame overblijft.
En een beurs aflopen of er zelf aanwezig zijn vindt ze wel prettig. Lekker rustig zegt ze altijd.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

dani

#20
De zolder is van mij en daar heeft ze geen probleem mee.
De treintjes zijn een mooie "investering" dus als er mij iets overkomt heeft ze een appeltje voor de dorst
De elektriciteit kan haar weinig schelen maar de microcontroller projectjes weet ze dan wel weer wel te smaken
De scenery en het uitkiezen van "poppekes" en auto'kes, daar is ze aktief bij betrokken.
De inrichting van de verschillende "scnenes "op de baan daar komt ze af en toe met ideetjes
Het feit dat er flink wat geld in kruipt vindt ze op zich wel ok, beter dan op café alles verbrassen
....    en ik laat haar ook HAAR hobby  , dus de kerk staat in 't midden.


EN.....  nu dat de tuin is opgeruimd en leeg gemaakt, ziet "de madam" het zelfs zitten om een Spoor G  lijntje aan te leggen :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Durango op 28 september 2015, 09:02:44 AM
Als het allemaal wat gedoseerd wordt en niet alle tijd in de treintjes wordt gestoken, zodat er ook aandacht
voor de dame overblijft.

BINGO..  dat is de sleutel !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mark7758

Ze heeft begrip voor de hobby. En ach als ik dan blij ben en een heel weekend weg ben naar Genk heeft ze ook rust.
Na afloop graag samen de foto's zien en opmerkingen krijgen. Van hé dat kan je misschien beter zo doen.

Ze weet nu waar ik ben. Wat ik doe. En daar heeft geen problemen mee. (Dagje buiten kijken en spelen met het grote spul vind ze prima en wil ook wel eens mee. :) )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

philippe_007

Tja, mijn vrouw zegt regelamatig "treintjes, dat is nu toch niets voor u, zou je niet iets anders doen"...
Ib ben lid van een atletiek club (3x/week), ga 2x/week naar de avondschool, 1x/week naar "het Spoor" en op zondag gaan we samen dansen :-)
Iets anders doen, daar heb ik gene tijd voor hoor :-)

Ik heb wel een geluk dat mijn vrouw rond 22u gaat slapen, dan kan ik nog wat tijd spenderen aan mijn "treintjes" zoals ze steeds zeggen.

Probleem zijn al die beurzen en opendeurdagen deze periode van het jaar. Dan krijg ik regelmatig de opmerking van weer een beurs?

SuSke

Citaat van: dani op 28 september 2015, 09:30:48 AM
Citaat van: Durango op 28 september 2015, 09:02:44 AM
Als het allemaal wat gedoseerd wordt en niet alle tijd in de treintjes wordt gestoken, zodat er ook aandacht
voor de dame overblijft.

BINGO..  dat is de sleutel !

+1  ;)

Gewoon zorgen dat er aandacht is voor de beide partijen in het huishouden lost al veel op, zo ook bij mij. Tijd voor "haar" dingen, tijd voor "mijn" dingen en tijd voor "onze" dingen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Citaat van: Durango op 28 september 2015, 09:02:44 AM
Niet echt een probleem. Als het allemaal wat gedoseerd wordt en niet alle tijd in de treintjes wordt gestoken, zodat er ook aandacht
voor de dame overblijft.

Is hier ook zo. Ik mag zeker niet klagen! Ik ga weinig weg, niet op cafe en doe mijn deel in het huishouden.  ;D
De tijd een beetje verdelen tussen de hobby's en vrouw en kinderen.

Steam.N

Toen ik laast weekend aan de forumstand naar de voorbijgangers keek, waren er wel erg weinig dames bij die enthousiast meeliepen met hun halve trouwboek ;D
Sombere gezichten, verveling, horloge kijken, ... Super grappig  ;D ;D ;D
En dan de uitleg aan de verkoopstandjes :  hele uitleg door manlief, vrouwtje die met haar ogen draait, en dan ..."Alléé, als ge dat écht nodig hebt, koopt dat dan, hé ..."  ;D ;D ;D
Zó herkenbaar  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Daarom dat ik met mijn zoon naar een beurs ga :-)
Ik hoor dan meestal, ga je dta niet kopen papa  ;D

Huugooke

Zeg mannen, als ge daar last mee hebt, ga dan eens mee met haar kleertjes kopen, en geef ook commentaar.
"Hebt ge dat nu echt nodig; het staat u niet, uw g*t lijkt dik in die broek, dat vloekt bij dat ander, amai dat is duur voor wat het is, thuis hangen er nog twee dezelfde, dat is toch uw kleur niet, hebt ge nog niet genoeg schoenen...."
En op de zetel slapen kan al eens goed zijn, dan kan ze haar koude voeten niet tegen uwe rug zetten. ;D

3rail

hahahahahaha, erg goed.

Ik heb er ook 1 thuis, ga je nu alweer met je treintjes spelen??
Dan zeg ik altijd " ik kan ook naar de kroeg gaan".  ;) ;) ;)

Blijf dan maar hier, zegt ze dan.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99