Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Doe hetself NMBS signalen.

Gestart door AGP3D, 24 september 2015, 14:08:58 PM

AGP3D

Hallo,
We hadden behoefte aan meer signalen voor onze club en voor sommige vrienden.
Daarom 3D signalen uitgevoerd voor alle mogelijke situaties.
Ze zijn beschikbaar op de SW voor degenen die wensen, zijn ze ontworpen voor LED 3528 SMD en eenvoudig te monteren.
Kleine bedienings- signalen zijn ook beschikbaar als afgebeeld.
AGP team;


Michael

Mooie seinen, wat bedoel je met SW?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

AGP3D


dani

Een heel fijn initiatief !


is er ook mogelijkheid om de   STL files in handen te krijgen aub ?

Er zijn mensen met een 3D printer die ze misschien zelf willen proberen te maken, en dan zijn STL files heel handig, en goedkoper dan elke keer moeten te bestellen bij Shapeways....

Alvast dank !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

mooi initiatief maar aan die prijs heb ik ze gemaakt in messing bij Staf de meester.Als je ze zelf in 3d kan printen is het mss wel haalbaar.

AGP3D

Zeker Shapeways is duur, maar we hebben nooit een probleem gehad met de kwaliteit.
De bestanden worden aan de FUD zodat de hogere prijs.
Conventionele printers zijn niet in staat om dit werk te doen.
De makkelijkste manier is om alle andere maatregelen opnieuw te tekenen, maar het werk is minder mooi.
Wie een printer heeft is in staat om dit te doen.

Messing ? ook voor meer dan 50 signalen in "N" en "HO"  :P

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

volgens dat ik zie heb je 2 signalen voor 36 euro.Bij staf betaal ik 17 euro voor 1 signaal en als ik er meerdere afneem soms nog een korting.Voor de knutselaar is het echter wel leuk.Ik maak ook nog sommige seintjes zelf maar dan aan de hand van zelfgemaakte messingplaten en spotgoedkope mastjes van conradseinen.De lichtbakjes en cijfers van Staf passen daar uitstekend bij.Als jullie ze nog moeten maken mss eens de vraag aan hem stellen.
Ps: als dat de prijs is voor 50 stuks (36 euro) dan is het natuurlijk wel goedkoop.

dani

als dat prijs voor 50 stuks is, dan bestel ik er meteen 200
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

AGP3D

#9
Niemand is verplicht om te kopen, kijken  ook goed is. ;)
Er zijn ook andere oplossingen. "B Models" (VBV), "Gooversmodels" Doe hetzef in messing ...
50 €: 36 stukken = 0,72 €  per stuck.  ;D ;D onmogelijk
Alleen de prijs van inkt hier te kunnen reageren  :'(

AGP.

loebaske

#10
Mijn seinen komen ook van Staf, selfmade montage natuurlijk, heel fijn uitgevoerd en helemaal niet duur, de masten heb ik geëts bij een collega, goedkoper voor die kwaliteit vind ik niet...

Hier zo een messing mast, reeds geplooid..die is ook niet vierkant maar rechthoekig met treden tot aan de voet...zoals het voorbeeld van 1/1 de uitsparing is niet altijd het zelfde, naar boven op veranderd die....



Als ik er aan begin zijn het er meteen een stuk of tien...



Het voetje is van pluimkarton met de steun zoals het vaak voorkomt...



Ook de stoel is niet dik, wel heel fijn van struktuur, ook het loop vlak moet heel fijn uitgevoerd zijn, bij gelegenheid eens een foto nemen van het model, hier schaal 1/1










bellejt

zonder grappen.Philippe is die 36 euro op de website dan voor 50 stuks ? Er staat nochtans bij 2 ex en denk dat ze daarmee 2 exemplaren bedoelen.Is dan ook zoals de bijgevoegde foto op hun website.

PS Eric : die mastjes mag je voor mij ook altijd eens laten etsen.Zien er beter uit dan die plastiek dingen van conrad.

loebaske

Geen probleem, laat maar weten wie/wat/hoeveel van die masten nodig heeft....wel wat geduld kwa produktie...

bellejt

oke we spreken eerstdaags (vanaf volgende week ) eens af.

philippe_007

Loebaske,
als je dan toch aan massaproductie wilt doen, laat maar weten of we ook kunnen bestellen en aan welke prijs :-)
Ik zou er ook wel enkelen kunnen gebruiken