Ik moet m'n ei kwijt

Gestart door Iebor, 10 juni 2006, 13:11:54 PM

Iebor


Treinliefhebber

Klaas schreef:
citaat:
Ik kom ook wel eens vragen tegen waarvan ik denk: die gozer begrijpt er zo weinig van dat elk antwoord wat ik geef tot nieuwe verwarring leidt.
Mijn beleid is om er dan gewoon niet op te reageren.
Er zijn mensen die aan een half woord genoeg hebben, er zijn er die het na duizend woorden er nog niets van begrijpen. Jou beleid om er dan gewoonweg niet meer op te reageren is goed, ik zou het zelfde doen. Maar als iemand een vraag stelt en er worden door personen op een nette manier hun ervaring of bevindingen gegeven moet dat kunnen, ook al zijn ze anders dan die van INFO. Dat genoemd persoon iets aanhaalt waar berichtgever met zelfs nog geen letter over gehad heeft, gaat te ver.
Dat genoemd persoon zonder enige reden zich aangevallen voelt gaat me te ver.
De manier van antwoord geven schrikt vragenstellers af en anderen die een antwoord willen geven bedenken zich dan eerst. Met als gevolg dat die uitwijken naar andere forums, waar na enige tijd deze persoon onder een pseudo ook weer op dezelfde wijze doorgaat. Ben je dan op deze wijze bezig om medehobbyisten te helpen?, dacht het niet.

Mvg,

DelticPower


ysbeer

Ik niet,ik ben bang dat we langzamerhand vervallen in het telkens toch weer kiezen van een zonde bok.
toegegeven sommige reactie zijn niet de top,ze zijn vaak recht lijnig en recht voor ze raap.
Toch moet ik zeggen dat de raadgevingen vrijwel altijd goed zijn,al zijn ze dan ook weinig charmant gegeven.
Maar zijn we soms ook niet wat snel op onze .... getrapt.
Niet ieder is het zelfde en alleen al de aanhoudendheid waar mee bepaalde personen desondanks proberen om andere te helpen zou enige waardering moeten opleveren.
Voorlopig a.u.b geen verwijder actie s meer en enig soepelheid bij het lezen van reactie zal veel oplossen.
AAn vriendelijk gezeverd naast de waarheid heeft ook niemand iets

wim

Havoc

citaat:
AAn vriendelijk gezeverd naast de waarheid heeft ook niemand iets


Volledig akkoord. Liever een duidelijk antwoord.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Brunel

Maar het een sluit het ander toch niet uit?
Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou helemaal om een goed antwoord op een vriendelijke toon te geven of een vraag die niet bevalt te negeren?

DelticPower

Ik dacht als ik Tony goed begrepen heb dat op dit forum gewone omgangsnormen van toepassing waren. Laat Iedereendat dan doen.
Als iemand het antwoord niet snapt, is de uitleg te moeilijk geweest.
Kan het niet simpeler, wijs dan de persoon op de plaats waar hij wel de basiskennis op kan doen. Boos worden heeft geen zin, dat verpest de sfeer op het forum.
Jan

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Brunel

Maar het een sluit het ander toch niet uit?
Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou helemaal om een goed antwoord op een vriendelijke toon te geven of een vraag die niet bevalt te negeren?



natuurlijk waar alleen wat is vriendelijk,wat jij en ik vriendelijk vinden vind een derde weer te soft.en omgekeerd.
we zijn met ons mond nu eenmaal niet allemaal gelijk

wim

Brunel

Natuurlijk, en dat leidt wel eens tot strubbelingen die we de volgende dag zijn vergeten. Mannen onder elkaar, zal ik maar zeggen. [:D]
Maar ja, als het nou keer op keer mis gaat?

D_Loc

citaat:
Geplaatst door ysbeer
natuurlijk waar alleen wat is vriendelijk,wat jij en ik vriendelijk vinden vind een derde weer te soft.en omgekeerd.
we zijn met ons mond nu eenmaal niet allemaal gelijk


Hier moet ik Wim gelijk geven. Het is maar net hoe je een zin interpreteert. Zo'n half jaar geleden had ik ook (bijna) een aanvaring door een bepaald antwoord terwijl dit helemaal niet zo bedoeld was.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Havoc

citaat:
Ik dacht als ik Tony goed begrepen heb dat op dit forum gewone omgangsnormen van toepassing waren.


Wel, moest ik hier de "gewone" omgangsvormen die gebruikelijk waren bij mijn eerste werkgever toepassen, ik zou hier al lang buitenliggen.

Gewoon is ee rekbaar begrip. Een forum zoals dit is in Duitsland ondenkbaar want dan zou iedere post hier beginnen met "Zeer Geacht Heer Dr. Ing. DelticPower" en zo verder gaan tot "Met meeste Hoogachting, Havoc". Maar ik ken langs de andere kant geen enkel engelstalig forum waar zo gezaagd wordt om de echte naam van iemand te kennen.

Kan me eigenlijk allemaal niet veel schelen, het gaat hier heel goed. Diegene die beweert dat hij zelf nooit eens uitschiet "in het echt" daar geloof ik niet veel van.

Dat dit hier zo blijft duren is alleen nog maar eens een bewijs dat we een OT forum nodig hebben waar dit zou kunnen in gezet worden en beter op zijn plaats zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

DelticPower

Nou Johan, als ik met die duitse titels aangesproken zou worden, voelde ik me behoorlijk in de zakken gez*ken.
Voor mij zijn normale omgangsvormen de manier waarop we elkaar als we elkaar bv op een vereniging of tentoonstelling tegen zouden komen en in gesprek raakten. Dat moet toch ook hier kunnen. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de omgangsvormen in andere landen.
s'lands wijs s'lands eer.
Binnen de cultuur van een bedrijf kan dat ook verschillen, van met hey aangesproken of met mijnheer. We zijn toch allemaal (model)trein liefhebbers, dus een soort collega's onder elkaar.
Dit bedoelde ik met "normale" omgangsvormen. (Maar inderdaad een rekbaar begrip)

Met vriendelijke groet: Jan

ERVIN

Ik leid een ploeg van 72 personen,deze mensen komen allemaal,net als ik,werken om hun boterham te verdienen,er is er geen ??n die tegen mij "mijnheer"moet zeggen,ik spreek al deze mensen met hun voornaam aan,en ik verwacht van hen hetzelfde tegenover mij.
Nieuwe jongens durven in het begin mij wel eens met "mijnheer"aan te spreken,het duurt dan geen 5 minuten of ze noemen mij gewoon Erwin.
Zelfs mijn supervisor heeft het liefst dat ik hem met zijn voornaam noem.
Dat dit niet overal het geval is,is verleden week nog maar eens bewezen toen ik een meeting had in Stuttgart,we kwamen met het vliegtuig aan en werden vervolgens met een helikopter overgevlogen naar het bedrijf waar we meeting hadden,er stonden daar allemaal deftige heren met zo'n naamkaartje op hun pak en ik sprak ze met hun voornaam aan,amaai,je had die hun gezicht eens moeten zien [:(!]
Ik heb mij maar vlug herpakt en ze met "mijnheer"aangesproken.
Het is zoals Havoc zegt,We zijn collega's onder mekaar met allen dezelfde passie,het echte leven is soms al saai genoeg,laat ons hier als ??n grote vriendenkring onze hobby uitoefenen,en of jullie nu Erwin of Ervin tegen mij zeggen,maakt voor mij helemaal niets uit.[;)]

janjozef

Er zijn verschillende omgangsvormen afhankelijk van de omstandigheid. Hier zijn we allemaal gelijken dus is het jef en piet, in het echte leven is het ook zo maar tegen onbekenden zeggen we mijnheer XXX, gewoon beleefheid. is toch echt niet moeilijk. Waar zijn we dan ergens hier weer papier aan het versmossen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

Hallo Jan.
citaat:
Waar zijn we dan ergens hier weer papier aan het versmossen.
 


We zitten op het draadje "ik moet m'n ei kwijt".

Waar eieren gelegd worden is veel gekakel.[:D][:D][:D]

Groeten van andere Jan