Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Straffe kost. Voor wie wat duits en engels machtig is...

Gestart door eve, 16 september 2015, 19:36:04 PM

Martin Welberg

Citaat van: Peter op 17 september 2015, 12:38:48 PM
MSL heeft nadat er veel klachten over de Brawa Gravita waren heel des stock terug gestuurd.
Nu hebben ze net hetzelfde met REE gedaan.
Al er voldoende klachten zijn gaat heel de hoop terug. Van de fabrikant wordt verwacht dat het materiaal levert dat in orde is.
Het is niet aan de handelaar, volgens mij, om eerst alle modellen uit te pakken om te kontroleren of ze wel in orde zijn om te verkopen. Hetgeen geleverd wordt moet in orde zijn, of laten bepaalde fabrikanten de kwaliteitskontrole over aan de handelaar of de klant, om zelf dat personeel uit te sparen?

Dat kan zijn Peter maar als de leverancier / fabrikant voet bij stuk houdt dat er goede waren geleverd zijn dan heb je een aardig dilemma. Daarnaast controleer ik ook mijn waren die binnen komen. Net zo goed een taak van de handelaar. Maar ja, als je een dozenschuiver bent leg je dit bij de fabrikant neer.

En zoals Ben al aangeeft vind ik het ook niet echt chique dit open en bloot op het internet te pleuren..

SuSke

Treed Martin hierin bij.

Ik vindt alles een beetje een "kort door de bocht" verhaal. Zonder "alle" contractuele gegevens kan je hier zelfs nog geen vermoedelijke uitspraak over doen.

Bovendien is er een goed antwerps gezegde: "Waar 2 kijven, hebben 2 fout".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

#17
Dus met andere woorden: laat de klant maar modellen terugbrengen/terugsturen naar de handelaar als er iets niet in orde is. Die stuurt het dan terug naar de fabrikant (a ja, waarborg hé) en de klant moet dan maar weken soms maanden op zijn herstelde model of voor een nieuw model wachten.
Eigenlijk omgekeerde wereld; De fabrikant moet modellen leveren die in orde zijn. Punt
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 17 september 2015, 15:10:08 PM
"Waar 2 kijven, hebben 2 fout".
of2 domme wijven ?  ;D ;) nee, je goederen moeten in orde zijn, is dit dit niet het geval dan moet je het oplossen en niet als een struisvogel je kop in het zand steken en/of van de domme gebaren !  :-\ >:(

Martin Welberg

Citaat van: Peter op 17 september 2015, 16:24:58 PM
Dus met andere woorden: laat de klant maar modellen terugbrengen/terugsturen naar de handelaar als er iets niet in orde is. Die stuurt het dan terug naar de fabrikant (a ja, waarborg hé) en de klant moet dan maar weken soms maanden op zijn herstelde model of voor een nieuw model wachten.
Eigenlijk omgekeerde wereld; De fabrikant moet modellen leveren die in orde zijn. Punt

Als er idd iets is met het model, een beschadigd doosje is niet aan de orde en wordt hier wel als eerste door REE aangehaald. Verpakkings en transportschade lijkt me niet dat je daar de schade bij de fabrikant kunt halen..wie zegt dat Lippe er zorgvuldig mee omspringt..of de DPD want Lippe stuurt het gros van zijn spullen met een pakketdienst..

Martin Welberg

Daarnaast ken ik er plenty die een model uit den treure in close up fotograferen en daarna de lakfoutjes op een 32" monitor gaan lopen zoeken terwijl het met het blote oog niet te zien is..