Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

alternatief fleischmann schakelkastjes

Gestart door 59erke, 13 september 2015, 11:11:40 AM

Huugooke

Citaat van: 59erke op 21 september 2015, 21:05:21 PM
Die meneer aan de toog zijn ook niet meer zo dik bezaaid he Hugo
Soms is het de moeite om er één te zoeken ;)

BC911

Je mag mij altijd laten weten waar die man zit Huugooke  ;), maar ik ben ook maar verder gegaan op info die ik hier op het forum heb gevonden ... Als werkende mens is het wel aangenaam dat je 's avonds vanachter je pc kan uitzoeken wat je nodig hebt en dat het dan enkele dagen later in de bus zit. Ik vrees dat ik er anders helemaal geen tijd voor zou kunnen vrijmaken en ik dus ook helemaal niet vooruit zou komen. De kans dat ik dan ooit zal kunnen lopen is heel klein  ;). (is natuurlijk ook een beetje de tijdgeest waarin we leven ...)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Huugooke

Citaat van: BC911 op 21 september 2015, 21:10:43 PM
Je mag mij altijd laten weten waar die man zit Huugooke  ;), maar ik ben ook maar verder gegaan op info die ik hier op het forum heb gevonden ... Als werkende mens is het wel aangenaam dat je 's avonds vanachter je pc kan uitzoeken wat je nodig hebt en dat het dan enkele dagen later in de bus zit. Ik vrees dat ik er anders helemaal geen tijd voor zou kunnen vrijmaken en ik dus ook helemaal niet vooruit zou komen. De kans dat ik dan ooit zal kunnen lopen is heel klein  ;). (is natuurlijk ook een beetje de tijdgeest waarin we leven ...)
Zoals je zegt, de modernen tijd! Maar voor sommige dingen springt een mens wél in zijnen auto, en rijdt voor 10 euro super op, om vijf euro te besparen.
Mijn ervaring is dat ik in 75% van de gevallen
a/ duurder uit ben op het web
b/ gekl*** ben op datzelfde internet
Die winkels verdwijnen inderdaad; die ik bedoel is op de Blancefloer laan in Antwerpen LO; uitstekende parkeergelegenheid, en ge kunt nog naar den ALDI ernaast.
Maar ik weet ook dat de man niet alles heeft wat je op het net kan vinden. Voor een uitleg wel.

59erke

Hugo, dat is op 5 min. van mijn werk.

Zal er woensdag is langsrijden, zien of je gelijk hebt
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

Citaat van: 59erke op 21 september 2015, 21:27:50 PM
Hugo, dat is op 5 min. van mijn werk.

Zal er woensdag is langsrijden, zien of je gelijk hebt
Na de middag!

59erke

Na mijn werk hé, ergens rond 16u.

Is hij in de voormiddag soms gesloten ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

voor de middag open voor de industrie, niet voor partiulieren, raar maar waar.

59erke

Vandaag bij RATO langs geweest op aanraden van Hugo.

Conclusie degelijke winkel, begrijpen onmiddellijk wat je nodig hebt
Wat prijzen betreft misschien iets duurder dan wat je online vindt, maar inclusief verzending zal het niet veel schelen.

Bedankt voor de tip Hugo
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

We wachten alvast op foto's van het resultaat  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

59erke

Eerste test jammer genoeg niet echt zonder problemen verlopen.

Mijn idee was om een 12v voeding te gebruiken, wat helaas niet krachtig genoeg was. Met een 14v voeding (fleischmann transfo) ging het al wat beter. Alles aangesloten volgens het schema van Dani, ledjes met schakelaar werkt perfect. Helaas de momentschakelaar niet. Kan juist schakelen in 1 stand, maar niet meer in de andere stand.

Ik vrees dat mijn wisselaandrijving defect is, morgen eens in de rommeldoos zoeken naar een ander exemplaar
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

Soms is het de eindafschakeling, een contactje in de wisselrelais die er voor moet zorgen dat het relais niet onder spanning blijft. Als dat blijft hangen..

59erke

Andere aandrijving gebruikt, werkt veel beter juist nog 1 probleem.

Ik zet de schakelaar in stand 1 - ledje brandt - geef puls op drukknop en wissel schakelt, alleen .... wissel blijft niet liggen en komt weer in originele stand.  wat is het probleem ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Herwig

aan Huugooke,                                                28 sept. 2015,

Die   Rato  op de L.O., is dat een beetje vergelijkbaar met de onvergelijkbare Mandola-zaliger in de Keyserstraat, Antw. ?
Dat was nog een winkel-met-schuifjes waar fel meegedacht werd met de klant.

59erke

Citaat van: Herwig op 28 september 2015, 22:42:31 PM
aan Huugooke,                                                28 sept. 2015,

Die   Rato  op de L.O., is dat een beetje vergelijkbaar met de onvergelijkbare Mandola-zaliger in de Keyserstraat, Antw. ?
Dat was nog een winkel-met-schuifjes waar fel meegedacht werd met de klant.

Beetje wel Herwig, alleen veel frisser en moderner van interieur
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

Inderdaad Herwig, de laatste der Mohikanen!  ;D