Hobby trade stuurstandrijtuig

Gestart door Peter, 13 september 2015, 11:07:53 AM

Peter

Heb net in mijn Hobby Trade dubbeldeks-stuurstandrijtuig (eindelijk) een decoder gestoken om de frontverlichting fatsoenlijk te laten werken.
Mijn decoder is een ESU V4.0 21 polige funktie decoder (54621)
Heb eerst het adres aangepast naar 146 (hezelfde als dat van de lok).
Helaas gebeurt er niets met de verlichting. Normaal zou er F0 tot F3 moeten kunnen geschakeld worden.
Wat doe ik verkeerd of vergeet ik soms iets? Heb alles volgens de Hobby Tr gebruiksaanwijzing gedaan. 

Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

ik heb dezelfde set en met instellingen van F0-F4 onder DCC .Werkt perfekt.Je moest wel enkele stekkertjes versteken.Ik heb tevens ook een relais ingebouwd om de rijtuigen verlichting te kunnen aan en uit zetten.De esu file kan ik je doorsturen.Voor de ombouw zou ik ff moeten googelen want er is daar ergens een beschrijving van

Peter

Volgens de uitleg van HT moest je een stekkertje (het 2-polige) verwijderen, het vierpolige moest naar de andere zijden verhuizen. Juist ??
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

juist.Heb je ook het deel tussen het wielstel verwijderd ?

Peter

Volgens de uitleg moest dat enkel in geval van AC gebeuren.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

juist.Bij mij zit er bij nader inzien volgens de locprogrammer een FX v3 (volgens mijn database een V4 ) in.Je moet wel nog de functieuitgangen koppelen aan de aux uitgangen.Is standaard niet geprogrammeerd.

Peter

Hoe doe je dat.??
Sorry, want digitaal ben ik eigenlijk een leek
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

daar heb je eigenlijk een locprogrammer voor nodig.Anders wil ik wel de CV lijst doorsturen maar dan moet je het allemaal met de hand ingeven.

Peter

Kan je me aub de cv lijst doorsturen, want ik heb enkel een Uhlenbrock Intellibox om te programmeren.
Bedankt alvast Johnny
Met vriendelijke groeten
Peter


Peter

Helaas: geen lijst van de CV,s die ik moet aanpassen. :o
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

heb geprobeerd de veranderde CV's te exporteren maar krijg een lege lijst.Je zal ze dus allemaal moeten ingeven.Inmiddels ook de F toetsen en hun Aux uitgang opgezocht.Mss help dit een beetje:

F0 = gewoon licht met richting dus front of rear
F1 = AUX 2   3de frontlicht aan of uit (voor LUX of Belgie)
F2 = AUX 4   verstralers
F3 = AUX 3   koersborden
F4 = AUX 1   binnenverlichting (is de ombouwversie met relais voor volledige trein)

Peter

Nee, helaas. Dat F lijstje heb ik ook (staat op de uitleg van HT)
Het enige dat ik dan ontbreek is een lijst met welke CV's ik naar welk getal ik moet aanpassen

Bedankt alvast voor de moeite
Met vriendelijke groeten
Peter

LokSound

als Belletj me de file voor LokPilot V3 doorstuurt, dan converteer ik deze in V4.0. Ik ben bereid de file in te laden in de decoder V4.0. Prijs: 0 €. desgevallend spreken we af in Genk om dat te doen: Euromodelbouw. Helpt dit?

LokSound

als Belletj me de file voor LokPilot V3 doorstuurt, dan converteer ik deze in V4.0. Ik ben bereid de file in te laden in de decoder V4.0. Prijs: 0 €. desgevallend spreken we af in Genk om dat te doen: Euromodelbouw. Helpt dit? Tijdig melden aub: via PM.