Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe Josef Brandl

Gestart door Peter, 10 september 2015, 12:33:08 PM

Peter

Eindelijk nog eens een vervolg op de vorige uitgaven over de Höllentalbahn.
Alleen........verschijnt pas in Juni 2016 :'( :'( :'(

Met vriendelijke groeten
Peter


Peter

Vandaag eindelijk dit nummer, vers van de pers, ontvangen.
Om te watertanden. Wat zeg ik, nee er bij te zitten kwijlen
Het nieuwe bijgevoegde deel, de nabootsing van een deel Höllental met de Ravena brug en het station Freiburg-Wiehre met een groot deel van de huizen (weer van Thomas Oswald) en een prachtige achtergrond (foto's van het echte uitzicht en bijgewerkt tot tijdperk II) is al een prachtwerk op zich.
Volgens Dieter (Dieter Bertelsmann de eigenaar van deze prachtig baan) is dit het sluitstuk (bijna geen plaats meer in zijn schuur)
Een uitgave waar om te kopen, al was het alleen al voor de ???bomen en schitterende natuur (durf niet denken aan de prijs) die weer in deze uitgave te zien is.
Echt het perfekte Höllental in het klein.
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Is dit in een of andere krantenwinkel te verkrijgen of is dit enkel te bestellen via internet?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

In Duitsland in de meeste modelspoorwinkels en stations boek en dagbladhandels te koop.
Hier in Belgie in de grote dagbladhandels zoals bv. IMS in de stadsfeestzaal op de Meir soms op bestelling te koop (duurder)
Met vriendelijke groeten
Peter

oebr

veel kans ook in Aachen op de grote markt.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

Je bedoeld natuurlijk Modelbahn Center Hünerbein

Ter info: In Duitsland 15,00 euro, in Belgie, Nederland en Luxemburg 17,50 euro
Met vriendelijke groeten
Peter

oebr

ja Peter, ik wou geen Werbung maken  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

En omdat we, mijn echtgenote en ik er ons hart aan verpand hebben, een foto van het "echte" Höllental
Een baureihe 146 met vier Dosto's aan de uitrit van het, nog zeer zelden gebruikte (enkel op aanvraag) station Hirschsprung richting Hinterzarten en Titisee.
PS: bijna alle stations op deze lijn zijn ondertussen overgegaan (verschacherd) in prive handen

Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

Erg fraaie uitgave weer, ik heb n abonnement,  al jarenlang ;D ;D ;D

PeterVG

Ooit heb ik zulk een Brandl boekje gekocht. Allemaal flitsend en mooie foto's maar ik bleef enorm op mijn honger zitten. Want hoe al dat moois gemaakt werd dat was niet te lezen in de weinige tekst tussen al de foto's. Dus is dat boekje snel aan de kant geschoven. Waarschijnlijk heb ik net het verkeerde nummer gekocht. Kan zijn maar voor mij hoeft het niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterVG op 29 juni 2016, 19:46:50 PM
Allemaal flitsend en mooie foto's maar ik bleef enorm op mijn honger zitten. Want hoe al dat moois gemaakt werd dat was niet te lezen.......
anders zit die man binnen de kortse keren werkloos ? :-\ ;)

Kautenbach

Er zijn wel uitgaven met de bouw van...Maar,  wel beknopt,  werkwijzes zijn hier ook te volgen, uitvoering wel subliem bij Brandl en hij heeft de mazzel dat ie ruimte en geld genoeg heeft 8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Kautenbach op 29 juni 2016, 20:26:28 PM
Er zijn wel uitgaven met de bouw van...Maar,  wel beknopt,  werkwijzes zijn hier ook te volgen, uitvoering wel subliem bij Brandl en hij heeft de mazzel dat ie ruimte en geld genoeg heeft 8)
en rijke klanten

Kautenbach

Poeh,  hobby is leuk, maar iemand inhuren als hobby....tja, 't levert wel mooie banen op