gelijk en wisselstroom

Gestart door BLSfan, 08 september 2015, 10:37:27 AM

BLSfan

Hey,
ik heb een gedeelte wisselstroom en een gedeelte gelijkstroom liggen op mijn baan , deze zijn van elkaar gescheiden doch deze kan ik met 1 centrale besturen, maar de Littfinski bezetmelders(RM-88-N~)(RM-GB-8-N=) en de wisseldecoders (S-DEC-4~en =) werken niet, hoe kan ik deze samen laten werken? De loc en treinen gaan wel
De wisselstroomdecoders staan achter de gelijkstroomdecoders.

alvast bedankt
BLSfan

Klaas Zondervan

Je hebt geen wisselstroom en gelijkstroom, je hebt 3-rail en 2-rail.
Stuur je de decoders wel aan met het juiste protocol, en staan ze op het goede adres geprogrammeerd?

PietB

Aanvulling opp de vraag van Klaas:
Is het soms een probleem met het protocol.
Niet iedere centrale kan wisseldecoders met DCC en MM door elkaar aansturen.
Wat voor centrale heb je?

grt Piet.

dani

heb je een schema van hoe alles aangesloten is ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

BLSfan

ik heb een gewone ECOS centrale ( type 1) de wissels en protocol staan juist ingesteld.
De locs kan ik wel programmeren op het wissel en gelijkstroomgedeelte maar anders helaas niets .
ook heb ik het via koploper geprobeerd maar ook via hier niets ( de Ecos gaat wel mee met koploper en veranderd wel de wisselstand in de centrale maar verder geen uitvoering van de standen of bezetmelding.

Grtz
BLSfan

Rangeerduivel

Terug hetzelfde euvel dat zich bijna altijd voordoet,
Profiel onvolledig of schaars ingevuld,zodat niemand kan uitmaken in welke hoek van het land je ook woont.
Anders zou een kenner(niet ik dus!) kunnen zeggen van effe binnen te wippen,
maar dat kan dan een 'wip' zijn van een paar 100km! :(
Een analyse van problemen is moeilijk te maken via dit forum,
Waarom zijn mensen bang om hun woonplaats(in de vorm van stad of dorp) bekend te maken...?

;)

Klaas Zondervan

Proberen via Koploper heeft in dit geval niet zo veel zin. Vanaf de Ecos moet je de wissels ook kunnen bedienen. Dus dat eerst in orde zien te krijgen. Er is vast iets verkeerd ingesteld.
Er is ook al gevraagd naar een schema, laat dat eerst eens zien.