Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Sedelocus ... De Feniks ...

Gestart door Steam.N, 06 september 2015, 16:33:17 PM

Steam.N

Citaat van: 59erke op 24 januari 2016, 18:16:12 PM
Laat me weten of hij zijn werk goed doet (als je wil) want ik zoek nog een alternatief voor die opvulbare Herkat tankwagentjes
die toch niet zo goed presteren

OK.  Komt in orde  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

vandaar dat Jean altijd zo'n gezond (bruin) kleurtje heeft experimenteren met zonnebanklicht !  ;D ;) begint al een aardig baantje te worden !  ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 januari 2016, 18:58:24 PM
vandaar dat Jean altijd zo'n gezond (bruin) kleurtje heeft experimenteren met zonnebanklicht !  ;D ;) begint al een aardig baantje te worden !  ;)

Toch niet, Peter:  op de beschrijving van de RGB-strip staat niet "RG-UV" ... gewoon "RGB" ...  ;D ;D ;D
Dat gezond kleurtje komt gewoon van gezond leven  ;D  (wat veel op zolder, maar voor de rest ...  ::) )


Ondertussen een hoop draadjes getrokken :



Straks redelijk wat te solderen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

ik wist dat je zou reageren op mijn reaktie, alvast veel en proper werk verricht !  ;)

Koen

Absoluut proper werk, Jean.
Nog veel soldeerwerk ik het vooruitzicht  :).
De werken vorderen in ieder geval goed.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Deze avond is het volop solderen ... draadjes aan de rails ...
Doelstelling: een treintje die voor de eerste keer een rondje rijdt  ::)

Rug en knieën doen verdomd zeer !
Al vijf railsecties en vier wissels behandeld.  Bijna halverwege.

Ondertussen wel geconstateerd dat twee railsecties losgeschoten zijn.
Dus terug vastzetten met vijsjes, en terug inlijmen ...
Bovendien zijn er twee wissels die ik moet uitbreken: bij het vastzetten zijn ze uit de railschoentjes gewrongen ...

Dus deze avond een rondje ? ? ?  Ik denk het niet ...  Doeme ...
Zal voor morgen zijn.
Alé, nog een uurtje doordoen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gledina

Volharden Jean,

Als het soldeerwerk achter de rug is kan er volop gereden worden en geniet je van het uitgevoerde werk.

Dieter

HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

Martin Welberg

CiteerRug en knieën doen verdomd zeer !

Effe doorbijten Jean.. ;)
Wel een reden waarom ik modulair en in segmenten bouw. Hoppa op de kant voor dit soort werk..

Steam.N

Maak je geen zorgen: ik moest even stoom aflaten  ;)

Gisterenavond nog redelijk wat gedaan, maar het zal pas deze avond zijn, dat treintjes over een deel van het schaduw-niveau kunnen rondhotsen.
Nog 14 aansluitpunten te gaan ... Gelukkig in een veel beter bereikbare zone  :)

@Martin:  de onderbouw (inclusief schaduwniveau) is bij mij een vast geheel.
Wat daarboven komt is modulebouw.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

niko

Citaat van: Steam.N op 27 januari 2016, 10:13:56 AM
Maak je geen zorgen: ik moest even stoom aflaten  ;)

De zere rug en knie zullen de moeite waard zijn al je kunt rijden Jean  8)
Als alles rijd zoals het hoort zal de pijn snel verdwijnen.

mvg Niko
mvg Niko

Steam.N

De pijn is weg, de eerste trein draait zijn rondjes !
Belangrijke milestone voor Seledocus ... kinderlijke vreugde ...  ;) 

Eerlijk gezegd: er is nog werk aan de winkel, want er zijn een paar electrische verbindingen waar nogal wat spanningsval optreedt (waarschijnlijk slechte soldeerpunten wegens slechte bereikbaarheid en zichtbaarheid, gecombineerd met vuile rails).  Nu, terwijl de loc zijn rondjes doet, kan ik de foute plaatsen beter identificeren en de boel verbeteren.
Ook nog enkele vijzen verwijderen: alle sporen lijken nu, na gisteren nog op sommige plaatsen wat bijgelijmd te hebben,  goed vast te zitten.

Gezien hier en daar spoorstroken boven grote dieptes rijden, ben ik begonnen met de valbeveiliging :



Ik ben blij dat de plaatsing van de plexisporen vlekkeloos verloopt (ik was bang dat de plexi zou breken bij het in bochten leggen, na het voorboren van de gaten).
Plexi lijkt me leuker dan hout of karton :  nu blijf je de trein zien.

Toch een ontgoocheling:  gezien de sporen vuil zijn, wil ik de stofzuiger aan het werk zetten.
Mijn Tomix op de sporen gezet ... maar de stofzuiger werkt niet !
Ik denk dat de motor wat voor heeft. 
Probleem: ik heb geen idee hoe ik die blauwe Tomix kan open krijgen ...
Heeft iemand een handleiding of tips ?

Met dit succesje ga ik even beneden de benen strekken, genieten van deze stap  :)
Komende dagen worden besteed aan het afronden van de aansturing van de wissels ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 28 januari 2016, 22:44:12 PM
De pijn is weg, de eerste trein draait zijn rondjes !
Champagne voor iedereen !  ;D


sdz1976


hiep hiep rahoe voor de Jean!! 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Inderdaad en mijlpaal! Proficiat  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw