Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

Doornroosje

Je kan niet inschatten hoe erg ik het vind om dit in levende lijve niet te kunnen bewonderen wegens andere verplichtingen dat weekend. Je zou echt workshops kunnen/moeten geven om ons niveau ook een beetje omhoog te tillen, want nu is het verschil wel erg groot...

Dirkh

Bijna mocht ik mijn diorama niet meenemen naar Genk, afgekeurd door mijn vriendin.  :(
De reden : dit hekje

Opmerking van mijn vriendin : "Al die andere hekken staan mooi recht en dit is zo krom als maar kan zijn, eerst recht zette want zo komde ni buiten !!" Lap en ik wist het.  :(

Maar ze heeft eigenlijk gelijk, dat was het eerste hekje dat ik plaatste en toen had ik nog niet de juiste techniek om het mooi strak op te spannen. Dus nog een kleine correctie extra. Maar gelukkig viel het vandaag in het UZ allemaal mee, om 5.30 u naar daar vertrokken voor mijn afspraak om 7.20u en raar maar waar ik was al om 8.30u terug buiten. Dus snel naar huis, gelukkig de andere kant op dan waar de file stond, en om 10 u al terug thuis, snel ontbijtje en het marktje maar verder aangekleed en vastgezet.

Nu moet het volk nog naar de markt komen en het terrasje bevolken.







Ik hoop dat er in Genk een brave ziel is die betere macro opnames kan maken, met de smartphone, niet echt beste kwaliteit en ik wil geen paar honderd euro spenderen aan een fototoestel, liever die centen in de treinen investeren. ;D

loebaske

jamaar, dan heeft ze nog nooit een echte afsluiting gezien, die staan ook scheef en schots....

Dirkh

Citaat van: loebaske op 22 september 2015, 11:47:15 AM
jamaar, dan heeft ze nog nooit een echte afsluiting gezien, die staan ook scheef en schots....

Gij kent die precies nog niet, geen simpel als op het zo iets aankomt, ik heb er hier ooit enen een rij van 10 meter op een halve meter klinkers weten terug uitbreken en terug plaatsen omdat het niet was zoals ze wilde. En die zot heeft dat dan nog gedaan ook. (ikke dus) en nu maar klagen van mijnen rug.

Het is al een gezellige drukte op de markt.

SuSke

Citaat van: Dirkh op 21 september 2015, 20:59:21 PM
...
Mijn lijstje nog eens overlopen
...
Nog 1 dag heb ik tijd en voor de rest hier en daar een paar uren, zou het lukken ?

Niet aan twijfelen, je kan het gewoon Dirk  8)

Prachtig mooi dorama, ben benieuwd naar zateerdag in Genk (als eht mag van je vriendin natuurlijk  ;))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


marc goovaerts


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: loebaske op 22 september 2015, 13:19:49 PM
Geen normaal vrouwke, wil ze alles perfeck ?? ;) ;) ;)

Waarom denkt ge dat dit voor mij heeft gekozen ? ;D

Afsluiting gerepareerd, ik denk dat ik mag gaan naar Genk.


Een overzicht








Een zien op het lijstje


  • Grasjes, struiken en ander groen aanplanten (nog wat struiken te maken)
  • Een muurtje en een sierpoortje voor aan de kerk.
  • Betonnen afsluitingen voor aan het perron en langs de weg.
  • De slagbomen en de signalen aan de overweg. (eigenlijk klaar maar ze werken nog niet)
  • De twee huisjes nog verder voorzien van verlichting en de details ervan afwerken.
  • Een tafeltje en enkele stoelen voor op het terras boven de garage van het huisje.
  • Een tafeltje en stoelen voor het terras van het tweede huisje.
  • Een lading stoeltjes en tafels voor aan het café.
  • Verkeersborden en borden voor op het perron(zal voor donderdag avond of vrijdag zijn)
  • Een nieuw kruisje voor op de kerk, het andere is afgebroken en verloren.
  • En een lading preisers voor alles wat aan te kleden.
  • Normaal nog wat straatverlichting als ik hiervoor tijd heb
  • De elektronica werkende krijgen

Ik denk dat ik bovenaan ga beginnen, een paar struikjes maken, ik moet toch wachten tot de lijm droog is vooraleer ik het diorama kan kantelen om verder te doen aan de besturing.

loebaske

is nog wat vroeg op de dag...het volk moet nog toe stromen....op de markt...

Zou het niet weten waarom ze voor u heeft gekozen, omdat je goed kunt modelbouwen ??

Dirkh

Citaat van: loebaske op 22 september 2015, 15:21:29 PM
is nog wat vroeg op de dag...het volk moet nog toe stromen....op de markt...

Zou het niet weten waarom ze voor u heeft gekozen, omdat je goed kunt modelbouwen ??

Mijn preiserkes zijn op , er kan niet meer volk meer komen.
En op dat tweede ga ik niet antwoorden. :D

Kautenbach

complimenten Dirk, doe je er nog n achtergrondje achter?

k vindt et erg sfeervol, zeker die onderste foto, t doorkijkje tussen de kerk en de woningen door, met die marktkramen, je gaat denk ik veel complimenten krijgen, en terecht, nog ff suikerklontje ernaast he ;) ;D ;D

Dirkh

Die achtergrond gaat er waarschijnlijk wegens tijdgebrek niet komen. Ik heb trouwens er ook nog niet over nagedacht wat er als achtergrond zou kunnen komen.
Bedankt voor de complimenten.