Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

marc goovaerts

Tja, voor Agfa was het waarschijnlijk eerst en vooral een materiaal met nieuwe mogelijkheden voor drukkers.
Vandaar dat ze het niet zelf verkopen, maar via een papiergroothandel, Igepa.
Een oude bekende uit mijn drukwerkverleden zaliger gedachtenis...

Misschien eens pushen bij de verkopers van de Cameo, zodat ze het naast oa vinylfilms in hun assortiment zouden opnemen ?
Dan liefst in handelbare hoeveelheden en voor een redelijke prijs (niet zoals decalpapier waarbij je bij sommigen evenveel betaald voor een blanco vel als bij anderen voor hetzelfde vel bedrukt  >:()

Dirkh

De eerste marktkramen zijn gearriveerd, pleintje begint vorm te krijgen. Nog wat spelen met de opstelling als de andere 3 droog zijn. Er zal nog wat rommel achter en rond de kramen moeten komen om alles echter te laten lijken.
Dan al die stoeltjes en tafeltjes er nog op plaatsen en de nodige preiserkes bijeen zoeken om alles wat verder aan te kleden.
Dus met wat geluk heb dan nog enkele avonden om die elektronica aan de praat te krijgen.


Dirkh

voila kraampjes klaar, ik heb de flits moeten gebruiken daarom zijn de kleuren zo slecht.
Nu nog de goede plaatsen zoeken voor de kraampjes en dan kunnen ze definitief vastgezet worden.
Ik ga nog wat bakjes en dozen maken om onder en rond de kramen te zetten om alles een beetje meer aan te kleden.


Dirkh

Huuulp !!
Kan maar niet beslissen welke opstelling te gebruiken (ik heb er al een tafeltje en een paar stoeltjes bijgezet om aan te tonen waar het terrasje komt)

Optie 1, maar dan moeten er achteraan nog een paar kraampjes bijkomen volgens mij


of optie 2


En ik merk net dat ik de schouw op het eerste huisje ben vergeten  :(

marc goovaerts

Ik vind opstelling twee gezelliger en meer zuiders (tenzij je natuurlijk nog ettelijke kraampjes bijfabriceert  ;))

Gerolf

Citaat van: Dirkh op 21 september 2015, 16:04:39 PMKan maar niet beslissen welke opstelling te gebruiken

Optie 1, en je kan ook een camionette van een marktkramer er achter (of tussen) zetten ;-)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Kraampjes in twee rijen, waartussen de mensen lopen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 21 september 2015, 16:33:16 PM
Kraampjes in twee rijen, waartussen de mensen lopen?

Ook een idee maar dan moet ik nog een hele reeks kraampjes bijmaken en aangezien ik net vernomen heb dat ik vrijdag ook geen tijd meer ga hebben wordt het heel krap of vrijdag nacht doorwerken.

Ik denk dat ik voor 1 kraampje dwars vooraan ga en dan een enkele rij met ergens tussenin een Citroën hy bestelwagen als opvulling. traks eens uittesten.

Dirkh

2 HY aangepast om tussen de kramen te voegen, eentje omgebouwd naar een kraam en de andere voorzien van lading. nog een kleurtje geven en een preiserke in de ene zetten en we hebben opvul materiaal voor het marktje. Wel niet perfect door de ontbrekende ruiten en interieur vooraan enz.. (van die goedkope dingetjes van 1€ voor 2 stuks) Maar daar is geen tijd meer voor om dat nog recht te zetten. Ik moet beginnen toegevingen te doen.


modelbouwpatrick

Dirkh bedankt voor de info zal diorama zeker komen bewonderen in Genk dan spreken verder ben  niet zo een klavier type van man tot man is nog altijd fijner

Dirkh

Dat zal het worden, ergens tussen de optie 1 en 2 in.







In de opening tussen de kramen naast de camionette ga ik gewoon wat bakjes plaatsen, die verkoopt zo zonder kraam.

Nu alles een beetje vastzetten en wat figuren erbij plaatsen, terrasje bevolken en we beginnen aan de eindmeet te komen.
Mijn lijstje nog eens overlopen

  • Grasjes, struiken en ander groen aanplanten (nog wat struiken te maken)
  • Een muurtje en een sierpoortje voor aan de kerk.
  • Betonnen afsluitingen voor aan het perron en langs de weg.
  • De slagbomen en de signalen aan de overweg. (eigenlijk klaar maar ze werken nog niet)
  • De twee huisjes nog verder voorzien van verlichting en de details ervan afwerken.
  • Een tafeltje en enkele stoelen voor op het terras boven de garage van het huisje.
  • Een tafeltje en stoelen voor het terras van het tweede huisje.
  • Een lading stoeltjes en tafels voor aan het café.
  • Verkeersborden en borden voor op het perron
  • Een nieuw kruisje voor op de kerk, het andere is afgebroken en verloren.
  • En een lading preisers voor alles wat aan te kleden.
  • Normaal nog wat straatverlichting als ik hiervoor tijd heb
  • De elektronica werkende krijgen

Nog 1 dag heb ik tijd en voor de rest hier en daar een paar uren, zou het lukken ?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pandur

Schiterend !
Je plaats is al klaar in de Agora " stand 5 "
Iedereen is welkom !  ;D
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

De preisertjes zullen blij zijn dat ze eindelijk naar de markt kunnen :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about