Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

loebaske

 :D :D :D :D ken dat  :D :D :D :D was hier niet meteen de cartridges, was eerder de leiding die verstopt zat van bepaalde kleuren....soms is men beter af met een half goedkope printer dan een dure, vooral als je niet vaak kleuren print....

Dirkh

En te bedenken dat ik die printer speciaal heb gekocht om de fijne details te kunnen printen in een hoge resolutie en ook om op dikker papier te kunnen drukken, nog geen jaar oud en de rommel is al defect.

philippe_007

Als je niet veel print ben je eigenlijk beter af met een Laseprinter, deze hebben geen last van langdurig nietsen.
kost meer bij de aankoop, maar je bespaard dit dubbel en dik door de levensduur

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 18 september 2015, 15:33:06 PM
Ik wordt het hier stilaan moe  >:( Wil ik deze morgen mijn verkeersborden afdrukken, werkt het rood op de printer niet meer. Dus de fiets op naar de winkel, nieuwe cartridges gaan halen, de printer in, testpagina afrukken en .... Zelfde probleem.  :( Printerkop enkele malen reinigen , nog geen resultaat. Ondertussen telefoon, auto van moeder start niet, dus fiets op naar moeder, en blijkbaar startmotor defect, dus fiets op terug naar huis, auto uit de garage, broer gaan ophalen, auto in gang getrokken en naar de garage gaan doen, weeral meer als een halve dag verloren en nog altijd geen verkeersborden uit die printer te krijgen.  :(
Dus nu maar eerst wat andere dingen proberen verder af te werken en hopen dat er weer niet teveel problemen bovenkomen.

Sterkte, Dirk.
Ik zit hier in een gelijkaardige situatie ...
Diep ademhalen ... en hopen dat de betere momenten snel aankomen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Toch iets dat al redelijk gelukt is een nieuw ontwerp voor de tafels die wat gemakkelijker te maken zijn en een eerste poging voor een marktkraam. Ik moet het nog iets aanpassen want ik ben bij het zeilen dak 2 x de dikte van de steunen vergeten bij te tellen en een beetje oversteek waardoor het iets scheef staat. Das maar een kleine aanpassing en dan kunnen de kraampjes in serie naar de plotter gestuurd worden.

Fotos van de eerste test.





Ondertussen kan ik dan de stoelen verder afwerken.

Dirkh

Mijn constructie van het groentekraam was niet echt volgens de regels van de kunst, dus aangepaste versie nog zonder het dakje en met een bakje voor de groentje (nog iets te goot en te grof van wanddikte)


Ladinkje stoeltjes klaar om te schilderen, er leggen er een paar om wegens die zucht van verlichting dat ze eindelijk allemaal klaar zijn. Nog 4 tafeltjes en alles kan een lading verf krijgen en op het diorama een plaats zoeken.

Dirkh

Het marktje is bijna klaar. Nog wat groenten en andere zaken fabriceren om het aan te kleden., Daar moet ik nog eens over nadenken.
Laatste foto voor vandaag, schilderen zal voor morgen zijn. De dekzeilen staan er nog los op dus die kunnen hier en daar wat scheef staan.
Genoeg geprutst voor vandaag ik ga mijn oogjes wat laten rusten. Wel zonde dat de printer niet meer werkt want ik wilde die dekzeilen in kleur af te drukken om zo mooie strepen op de zeilen te krijgen. Maar nu geef ik ze maar een egale kleur.



Voor de verkeersborden kan ik er even een paar lenen van de eerste module van modelbaan moustier, die staan nog los dus die verhuizen even naar het diorama. Ik heb wel niet alle borden die ik wilde maar misschien dat ik van het weekeinde bij de zoon kan gaan printen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Whaw, zeer knap en fijn die stoeltjes en kraampjes.
Wat wordt een heel mooi diorama.
Goed bezig Dirk !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Erg mooi gedaan, Dirk  8)
Voor je groenten: Tony Cabus heeft ooit een artikeltje in MSM geschreven. Hij gebruikte sigarettenpapier voor prei en zo ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: Gerolf op 19 september 2015, 10:03:38 AM
Voor je groenten: Tony Cabus heeft ooit een artikeltje in MSM geschreven. Hij gebruikte sigarettenpapier voor prei en zo ...

Dat zal misschien werken voor Ho maar voor N?
Ik denk dat ik voor de prei gewoon een stukje soepele draad ga gebruiken , de adertjes los gebruiken, onderaan wat wit, bovenaan wat groen en dat zal wel voldoende zijn.
Voor de andere groenten ga ik gewoon fijne ballast op de bakjes lijmen en die dan aanstippen met de verschillende kleuren. Zoveel ga je er niet van zien.
Maar dat zal allemaal voor morgen of maandag zijn, familie feestje vandaag en morgen naar het foodtruck festival in de namiddag.

vyncky

lijkt mij ook geen slecht idee Dirk!

gewoon Doen! ik bekijk het volgende week wel :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kautenbach

pfffff, wat een gepriegel... en errug knap gemaakt!!

Dirkh

Na een paar pogingen maar opgegeven om groenten te maken, dat gaat echt te ver. Misschien dat ik ooit nog wel eens een nieuwe poging waag maar voorlopig even een kortere weg genomen, gewoon een plaatje en daarop wat kleurtjes en voila de bakjes voor de kraampjes zijn klaar, je ziet ze bijna  niet enkel als je met de neus erbij gaat hangen, en dat kan niet op het diorama, valt het op.

Een macro opname van vlakbij


En een bovenzicht


Misschien dat ik het ga proberen met een foto van een groentenkraam te verkleinen en uit te printen.

Dirkh

Ik snap google niet goed meer, ik zoek op afbeeldingen met de zoekterm "marktkraam zuid Frankrijk" en krijg volgende foto tussen de marktkramen  :o



Ik weet niet wat ze in dat kraam verkopen  ??? grote bollen ? Ik zal nog maar wat verder zoeken maar wie weet wat ik nog allemaal tegenkom.  ;D