Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

janieburton

 

Dirkh

Citaat van: janieburton op 10 september 2015, 13:02:03 PM
Mooi kerkje.

Is dat in plaaster?

Welk merk?

Succes!

Bedankt maar geen plaaster, en het merk" DIRKH"  ;) Zelfbouw met vikopur platen, enz...

Kijk hier maar eens voor de bouw : http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19328.495.html

Dirkh

Kleine verandering in de planning, ik was blijkbaar vergeten dat ik op 2 weekeinden nog andere verplichtingen heb, familiefeest enz.. deju dus een paar dagen minder om te bouwen. De laatste week voor de expo maar 2 dagen en 1 avond om te werken.
Dus zullen er jammer genoeg misschien enkele dingen vervallen. Om het wat sneller vooruit te laten gaan dus maar besloten van de huidige muur voor de omheining maar te behouden. Hij is niet perfect maar ja ik moet nu wat toegevingen doen.

Muurtje is klaar en geplaatst






En nog een referentie foto


Op naar een van de volgende puntjes op het lijstje.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirkh

Citaat van: Johnnytrein op 11 september 2015, 07:22:06 AM
Ik ook en wat is er met dat linker gele huis?
Mercie mannen, ik ben blij dat het allemaal nog meevalt.

Geduld Joannes, zo ver ben ik nog niet, het huisje staat er voorlopig op en staat scheef omdat ik nog een gaatje moet maken om de draden van de verlichting door de plaat te krijgen.

Vandaag ga ik proberen de verlichting in de huisjes af te werken en nog wat details op de terrasjes van de huisjes te plaatsen. Ook wat gaatjes boren om alle draden weg te werken
Ik blijf met het probleem van de dakgoten worstelen, ik vind maar niet een goed profiel om die te maken. Ik ga nog een paar dingen proberen en anders zullen er geen dakgoten aan komen.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirkh

Ik was nog eens aan het zoeken naar dakgoten en heb de volgende link gevonden : http://www.les-trains-de-hugo-et-vincent.fr/articles.php?lng=fr&pg=147
Dat moet ik eens proberen als ik tijd genoeg heb. Ik zal ook nog ergens koperplaat van 0.1 mm dikte moeten vinden, maar het ziet er echt wel goed uit.

Gerolf

Toffe link  8)
Koperfolie vind je bij de grotere modelbouwhandelaar. In jouw buurt weet ik er geen, maar in het Antwerpse bij Verschooten en Baillien (niet de trein-broer)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Zo maak ik ook mijn goten.
'k Heb er dus op voorraad Dirk... stukje opsturen?
Heb trouwens nog een pak restjes Vikupor! kan je ook wellicht gebruiken?

Dirkh


marc goovaerts

Tijdens mijn studietijd op St Lucas Gent moesten we hiermee ook een reliëf 'doordrukken'. Je kon vellen relatief dikke folie toen vinden in de typische winkeltjes met kunstgerei die je rond kunstscholen meestal vindt. En in verschillende kleuren (rood koper, geel koper, zilver,...) Of de 'groteren' zoals Schleiper en Lukas het ook hebben weet ik niet.

Dirkh

Pakske aangekomen, licht al een beetje te weken in warm water om straks in de ultrasoon reiniger te gaan.


Plotterke heeft weer hard gewerkt


De rest is voor deze avond eerst nog een terrasje gaan doen, het is veel te goed weer om binnen te zitten.

Dirkh

Doeme bij het opkuisen van de signalen eentje gebroken.  >:(
Ik heb het terug kunnen lijmen maar nu stond het niet helemaal recht. Dacht dat een beetje te kunnen verbuigen maar het is terug gebroken. Dat wordt weeral extra prutswerk om het te repareren en het is natuurlijk juist afgebroken waar de draadjes door de voet moeten gaan.



Geen vorderingen vandaag alleen maar gepruts voor niets.  :( Hopelijk lukt het morgen beter ik stop ermee voor vandaag.
Ik moet nu SMD 401 ledjes gaan solderen en daar heb ik nu geen zin meer in.

marc goovaerts