Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Oef alles herstel, nieuw stukje is ook al gemaakt, de eerste steentjes gekrast in de muur voor de kerk en een testje gedaan met de hekjes. Zie er wel goed uit. Ikke weer terug blij  ;D



No enkele honderden steentjes krassen en dat muurtje kan na de nodige verfbeurten ook zijn plaats gaan zoeken op het diorama.

Johnnytrein

Zo te zien is de schade beperkt gebleven aan de loeplamp is er blijkbaar geen schade alleen het hekje dus.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

NielsVV

De gratis verzending (naar Belgie) bij Lippe geld voor bestellingen vanaf €100. Heb nog nooit verzendingskosten moeten betalen bij hun.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michael

Citaat van: Johnnytrein op 09 september 2015, 07:43:56 AM
Dus jij koopt telkens voor meer dan 100 euro. :)

Blijkbaar maar hangt ook van de frequentie af en geld moet rollen, in je laatste pak zitten geen zakken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Johnnytrein

Inderdaad maar zou die doos niet groot genoeg zijn of gaan ze je verbranden?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirkh

Ja mannen ik zou zeggen open een eigen topic om te discuteren over kopen bij lippe of ergens anders en verzending kosten, als ik iets nodig heb bestel ik het gewoon, mijnen auto kost meer dan die verzendkosten.

En nu terug on topic, vandaag niet veel vorderingen,  de tuin riep. Straks verder aan de afsluiting die heeft deze morgen al een grond laagje gekregen en die moet nu nog voorzien worden van de nodige kleuren. Ik ga proberen hetzelfde kleur schema aan te houden als ik gebruikt heb voor de kerk.

Ondertussen is er al een pakje gearriveerd met 2 lineaire servos en nog wat ander klein materiaal, wat liedjes een voorraadje weerstanden enz.. Dus nu is het nog wachten op de levering van shapeways.

59erke

Citaat van: Dirkh op 08 september 2015, 12:00:16 PM
Een fotoke



Ik sta versteld, ziet er enorm goed uit.
Juist 1 klein puntje Dirk, als ik kijk naar het prachtige kerkje en dan die gele huisjes op de achtergrond dan vind ik dat dit niet echt bij elkaar past... juist mijn mening
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Mooi initiatief en bijzonder knap afgewerkt!!! Wordt zowiezo een blikvanger in Genk.  Daarvoor alleen al de moeite om af te zakken.

Dirkh

Citaat van: railrunner op 09 september 2015, 21:20:57 PM
Mooi initiatief en bijzonder knap afgewerkt!!! Wordt zowiezo een blikvanger in Genk.  Daarvoor alleen al de moeite om af te zakken.

Wel alleen op zaterdag vermoedelijk, zondag zijn er anderen die de stand van het forum bemannen en ga ik de beurs zelf bezoeken.


Citaat van: 59erke op 09 september 2015, 20:26:55 PM
Juist 1 klein puntje Dirk, als ik kijk naar het prachtige kerkje en dan die gele huisjes op de achtergrond dan vind ik dat dit niet echt bij elkaar past... juist mijn mening

Die huisjes zijn eigenlijk gemaakt om in het dorpje van de vaste baan te komen en gebruik ik nu voor het diorama. Aangezien het een frans dorpje is zijn er zulke felle kleuren te vinden. De volgende huisjes gaan andere tinten krijgen maar die zijn nog niet klaar. Dus even roeien met de riemen die ik heb. :)

Maar we zijn nog wat verder :
Even een testopstelling van de muur met een hekje


En ondertussen hebben de hekjes al een kleurtje en heeft de muur al de basis kleuren gekregen. Ik moet het nog een beetje bijwerken om overeen te komen met de kleur van de kerk maar de verf moet nu eerst drogen. Vervolg morgen.

Ja de kleuren op de foto's zijn niet schitterend maar dat komt door de verlichting met een spaarlamp.

Ik moet nog wel een beetje aanpassen want door de lagen verf zijn mijn hekjes nu enkele tienden te groot waardoor ze een beetje bol gaan staan maar dat komt wel goed door een klein gleufje te maken en de steunmuren.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik nog een deksteen op het muurtje zou monteren of niet.
En even op het diorama alles los gezet :


Het lijstje is al iets korter geworden  :)


  • Grasjes, struiken en ander groen aanplanten
  • Een muurtje en een sierpoortje voor aan de kerk.
  • Betonnen afsluitingen voor aan het perron en langs de weg.
  • De slagbomen en de signalen aan de overweg.
  • De twee huisjes nog verder voorzien van verlichting en de details ervan afwerken.
  • Een tafeltje en enkele stoelen voor op het terras boven de garage van het huisje.
  • Een tafeltje en stoelen voor het terras van het tweede huisje.
  • Een lading stoeltjes en tafels voor aan het café.
  • Verkeersborden en borden voor op het perron
  • Een nieuw kruisje voor op de kerk, het andere is afgebroken en verloren.
  • En een lading preisers voor alles wat aan te kleden.
  • Normaal nog wat straatverlichting als ik hiervoor tijd heb

Metpetergaathetbeter

#56
Citaat van: 59erke op 09 september 2015, 20:26:55 PM


Ik sta versteld, ziet er enorm goed uit.
Juist 1 klein puntje Dirk, als ik kijk naar het prachtige kerkje en dan die gele huisjes op de achtergrond dan vind ik dat dit niet echt bij elkaar past... juist mijn mening

welnu dan vergis jij je ook in Oost-Vlaanderen is hier zo'n gemeente nl Mullem, met een kerk in natuursteen met huisjes die ik dacht(ook nieuwbouw) in de gele kleur of met gele stenen moeten geschilderd/gebouwd worden  http://www.mullem.be/

Groeten Peter ;) https://www.google.com/maps/place/Mullemstraat+1,+9700+Oudenaarde,+Belgi%C3%AB/@50.895779,3.60461,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s21747144!2e1!3e10!6s%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2Fproxy%2FqUhe1ou1vhk7LR9PwMAy3DH36P-167d6m1xpzQiO8EPlSWvF0vvYwSwoKF__moTrQkMBxS4cs0e_d-TLZ4otfX6sK1q5Sh9fhw%3Dw203-h152!7i1715!8i1286!4m2!3m1!1s0x47c3126d18946631:0x226ff85b01783c20?hl=nl

Dirkh

Doeme, deju enz.. Ik krijg de kleuren maar niet goed van de muur.  >:(
Ik ben mij papiertje met de kleurmenging en de verschillende kleuren van de kerk verloren (waarschijnlijk te veel opgeruimd) en vind niet direct de juiste tinten terug.
Ook aan de hoeken is de muur niet zoals ik wil, ik had de hoeken gewoon haaks gelijmd en gehoopt dat het niet zo zeer ging opvallen dat het gewoon haaks was gelijmd. Niet dus, de hoek is duidelijk zichtbaar na het schilderen. En natuurlijk staan die hoeken vooraan op het diorama zodat ze duidelijk in het zicht staan.  :(

Dus muurtje gaat de vuilbak in en ik begin terug aan een nieuw muurtje nu met de hoeken op 45° afgeschuind. Ook ineens rekening houden met de paar tienden mm van de verf zodat de hekje mooi strak tussen de steunpalen komen.

Het huidige muurtje ga ik nog even gebruiken om de juiste tinten te proberen vinden. Verdorie weer een dag verloren en vandaag niet veel tijd om verder te doen. Het zal deze avond nachtwerk worden om die verloren tijd in te halen.  (Nog maar 15 dagen te gaan en nog zoveel op de lijst en de laatste week moet ik vrijhouden om de overweg en de signalen te maken en af te regelen.)

Michiel

Dirk, ik volg sprakeloos jouw bouwverslag. Sprakeloos want het ziet er zo geweldig goed uit allemaal. En sprakeloos, want straks ben ik aan de beurt met m'n scenerywerk, en weet niet of ik de verwachtingen zal kunnen inlossen. Heel erg knap wat je daar maakt. Hoed af!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw