Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

Dirkh

Jean, dat is tegenslag en geluk tegelijk, tegenslag dat er een stuk terug moest geplaasterd worden, geluk dat je de juiste kleuren hebt gevonden.

Ik ben weeral een klein stukje verder, alles staat nog los dus de uitlijning van de hekjes is nog niet perfect. Maar het begint vorm te krijgen






En kon het niet laten om er eens een treintje bij te zien


Ik hoop maar dat die bestelling van shapeways op tijd gaat aankomen want zo zonder slagbomen en signalisatie is het ook maar niks. Er is ook nog wel enkele dagen werk aan om alles werkende te krijgen dus hopelijk komen die stukken volgende week binnen.

Dirkh

Update, na wat perikelen met de plotter is het volgende stukje afsluiting af en heb ik al maar wat bomen geplaatst.
Ik vermoed dat het mesje van de plotter bot aan het worden is waardoor niet alles correct was uitgesneden, gevolg bijna alles nog moeten bijsnijden met de hand.
Het was een pruts werk maar eindelijk is die 22 cm afsluiting klaar. De volgende 20 cm zit nu in de plotter met iets andere instellingen om het botte mesje te compenseren.
Juist ook bericht gekregen van shapeways dat mijn stukken in productie zijn dus hopelijk ga ik die een van de dagen ontvangen.
Een fotoke


En nu verder tekenen aan de afsluiting voor aan de kerk, ik moet toch wachten tot de plotter heeft gedaan (30 min ongeveer)


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Naizzzzzz Dirk..

Geef je wel een welgemeend advies betreffende de vezels. Als je Noch gebruikt probeer dan zo weinig mogelijk van de mengsels van hun te gebruiken maar meng zelf wat kleuren. De mengsel bevatten van die lelijke knal rode en gele vezels die vooral in close-up en dat is toch meestal het geval bij deze schaal, in mijn ogen erg storend werken. Een betere keus vind ik Mininatur, Modelscene of het slecht verkrijgbare Polak (1mm's)..

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Bedankt voor de tip Martin,
volgende bezoek bij de modelspoorwinkel of op de beurs ga een voorraad groen inslaan. Voor het ogenblik heb ik enkel Noch in verschillende kleuren die ik zelf een beetje heb gemengd maar echt schitterend is het resultaat niet.
Voor mij is dit diorama ook ineens een teststukje. Dus laat de tips en opmerkingen maar komen en hopelijk is er in Genk de nodige voorraad groen van mininatuur of modelscene te verkrijgen ;D

Martin Welberg

Weet dat Locdepot in Genk aanwezig is, die heeft plenty van dat spul

SuSke

Dirk is goe bezig. Mooie dingen Dirk en moest die slagboom nie op tijd bij jou geraken, echt missen doe ik hem niet op dit stukje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Dirk, als je niet direkt vind wat je moet hebben, dan kan je altijd bij Modellbahnshop Lippe bestellen. Een vrij grote keuze en meestal goedkoper dan bij Mininatur zelf (en geen verzendkosten)
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Citaat van: Peter op 08 september 2015, 15:58:15 PM
(en geen verzendkosten)

forget it ....  ik heb vandaag een bestelling geplaatst :  6.9 euro Versand.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

De gratis verzending bij Lippe was blijkbaar maar tijdelijk en behoort idd ondertussen reeds lang tot het verleden,
ik heb een paar maand terug een UH trafo gekocht en ook verzendkosten moeten betalen

;)


Rangeerduivel

Citaat van: milocomarty op 08 september 2015, 17:26:20 PM
Voordeel dan als je in de NL woont  :P

Weegt niet op tegen de voordelen van in Belgie te wonen! ;D ;D

;)

Martin Welberg

En daarnaast, Locdepot rekent dezelfde prijzen voor Modelscene vezels..Lippe is niet altijd de goedkoopste..

En laten we Dirk z'n topic maar niet vervuilen met belastingvoordelen  ;)

Over kleuren, ik adviseer op dit moment de 5 Modelscene tinten. Daarmee kun je haast alles mixen wat je wilt. Voor de wat rooie nazomer een toevoeging van de roodbruine MiniNatur vezels..

Dirkh

deju, hoofdpijn juist wanneer ik bezig was met de nieuwe sierhekken valt mijn loeplamp recht op mijne kop  :o

gelukkig stond het diorama niet op het bureel.
resultaat :


en 1 hekje gesneuveld


probleem is dat de plotter nog aan het snijden is en ik die lamp pas kan terug monteren als ik het bureel verschuif, doeme nu moet ik wachten tot de plotter heeft gedaan eer ik verder kan  >:(