Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

effe voorstellen

Gestart door centauri167, 08 juni 2006, 19:55:18 PM

centauri167

Beste Hobbygenoten,

Laat me mezelf even voorstellen, ben Paul, 27 en van kleinsaf gebeten door de modeltreinen. Daar ik van thuis af nooit hulp kreeg en eerder tegengewerkt werd dan geholpen heb ik de hobby rond mijn 12 stopgezet.
Nu zoveel jaren later, heb ik mijn eigen stek en een mooie zolder die enkel als treinkamer moet dienen.
Daar ik wel al redelijk wat Belgische locs ( gelijkstroom- digitaal )en wagons bezit maar nog steeds geen baan, zou ik langs deze weg in contact willen komen met mensen die me niet alleen met goede raad maar misschien ook met echte hulp kunnen helpen.
Nog even vermelden dat ik de hobby samen doe met mijn schoonbroer en dat ik woonachtig ben te Herselt. ( tussen Westerlo en Aarschot )

Indien iemand zich geroepen voelt om me met raad en daad bij te staan, dan zou ik zeer dankbaar zijn.

Ik ben te bereiken via mijn mail:
paul.dekeyster@dhl.com

tufken

Beste Paul,
Hartelijk welkom, en hopelijk kan je zeer veel bijleren,
en een troost mijn ouders waren er ook tegen vroeger, maar vanaf dat ik het huis uit was ben ik beginnen te verzamelen.

Beter later dan nooit [8D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Tom

Welkom op ons forum Paul, vuur die vragen maar op ons af en wij zullen ze zo goed en zo kwaad mogelijk proberen te beantwoorden.
P.S. mijn ouders werken oojk wat tegen soms, maar ik kan het niet laten, ik ben te verslaafd.
Tom

ERVIN

Hallo centauri167,waar komt die naam vandaan?
Je woont in Herselt zeg je,dat is niet zo heel ver van Mol,als je wil kom ik wel eens even goeiendag zeggen hoor,je laat maar eens iets weten,ik rij ook digitaal-gelijkstroom.[;)]
Mijn baan kan je zien in de rubriek "sporenplannen Berchem-Antwerpen-Centraal".[:I]

Gerolf

Welkom, Paul. Goede raad kan je hier heel wat vinden: lees maar eens alle oude thema's na, misschien vooral de beginnersvragen. zelf vragen stellen kan natuurlijk ook [;)]
Verschillende forumleden hebben ook een eigen website, of zijn lid van een club. Dit kunnen ook enorme bronnen van informatie zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

smartje268

Dag Paul,
k Ben ook nieuw.
t is te zeggen herbeginner.
Na omzwervingen in de rc schepenwereld, weer bij de modeltreinen beland.

In vorig huis een grote baan op zolder gebouwd (zoals zo velen nooit volledig afgewerkt). Was een langerekt hondebeen van 8 meter lang zonder de lussen) . Eigenlijk verzamelde ik meer materieel dan dat ik aan de baan werkte. Shame on me.
Dan ineens geen zin meer, verhuis zat er ook aan te komen en alles verkocht aan Stefan van MOBOV.
Maar nu weer helemaal up and running. De baan is nu wel veel kleiner, maar daarmee wordt de kans groter dat ze verder wordt afgewerkt.

Ik woon ook in Herselt.
Moeten we eens samenkomen h?.

Groeten,
Yves
"Poor planning on someone's part does not necessitate an emergency on mine... "

Greg

Welkom [;)] en veel plezier op dit forum en met je baan [;)]
En wat een oud draadje dat hier naar boven komt [:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

centauri167

citaat:
Geplaatst door Greg

Welkom [;)] en veel plezier op dit forum en met je baan [;)]
En wat een oud draadje dat hier naar boven komt [:D]



Oud draadje inderdaad.
Had zelf sommige reacties nog niet gelezen, zoals bv. die van Ervin.
(@ Ervin: je mag steeds eens langskomen, maar ik zou liever jouw superbaan eens zien [:p] )

Voor de rest een korte update:
- de zolderkamer is bijna af, issolatie is in orde, elecktriciteit is aangesloten, alles is reeds bezet en geschilderd, enkel nog een betonfinisher op de vloer en EINDELIJK af
- een redelijk plan is reeds gemaakt ( en deels in mijn hoofd )maar wanneer de zolder af is ga ik de rails er gewoon eens leggen om het wat meer in de werkelijkheid te zien
- vragen heb ik nog steeds massaal, maar ga ik liever afvuren wanneer ik er eindelijk, werkelijk aan kan beginnen

ERVIN

Goh , ik moest eerst eens even terug gaan kijken wat ik toen gezegd had , maar het aanbod blijft nog steeds gelden h?, Herselt is nog steeds niet verder gelegen sinds 2006.[;)]

Dus nog steeds welkom op mijn zolder , en breng Yves dan ook maar mee.

edwintje

Beste Paul[;)]

Vanharte welkom op ons forum,hier ben je aan het juiste adres,stel gerust vragen wij proberen te antwoorden.
Verder veel sucses met je eigen modelspoorbaan.


Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

janjozef

Paul welkom hier, en hier zul je zeker antwoordt krijgen op je vragen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

centauri167

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Goh , ik moest eerst eens even terug gaan kijken wat ik toen gezegd had , maar het aanbod blijft nog steeds gelden h?, Herselt is nog steeds niet verder gelegen sinds 2006.[;)]

Dus nog steeds welkom op mijn zolder , en breng Yves dan ook maar mee.



Van Yves heb ik niets meer gehoord, enkele mails gestuurd maar geen antwoord gekregen.

Stuur me anders eens een mailtje met welke dagen in de week ( algemeen genomen ) zoal voor je passen, dan kan ik eens zien wanneer ik eventueel kan langskomen.

centauri167

citaat:
Geplaatst door edwintje

Beste Paul[;)]

Vanharte welkom op ons forum,hier ben je aan het juiste adres,stel gerust vragen wij proberen te antwoorden.
Verder veel sucses met je eigen modelspoorbaan.


Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]



Misschien had je het nog niet gezien, maar ik ben niet nieuw hier en hier ook al een tijdje langer dan jullie.

Eres

Paul

Welkom op dit forum en dat je veel zult leren heb ik zelf al ondervonden.

Groetjes

Wim

T03

Welkom hier Paul en veel forumplezier.

Als je zoals je schrijft:
"...van kleinsaf gebeten door de modeltreinen" dan heb je pech[V], want ik denk niet dat er een serum voor bestaat zoals bev. tegen hondsdolheid.[:D]
Daarom zou ik zeggen, nu je toch gebeten bent, geniet er zo veel mogelijk van [;)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"