Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

marklin mobile station

Gestart door n/a, 08 juni 2006, 18:31:42 PM

n/a

Hoi,

ik heb nu een mobile station en probeer nu mijn Rivarossi dubbeldek stuurstand te laten rijden. Maar dat doet ie niet.
Wat moet ik doen. Op de decoder zit geen dip switch.
Iwan

Treinliefhebber

Hallo Iwan,

Geen dipswitches dan is het een programmeerbare.
Kijk wat voor een decoder er inzit.
Kijk in de handleiding (van de decoder) of er een adres in staat.
Tenslotte probeer elk adres uit tot de loc reageert.

Mvg,
Dave

n/a

citaat:
Geplaatst door Treinliefhebber

Hallo Iwan,

Geen dipswitches dan is het een programmeerbare.
Kijk wat voor een decoder er inzit.
Kijk in de handleiding (van de decoder) of er een adres in staat.
Tenslotte probeer elk adres uit tot de loc reageert.

Mvg,
Dave


n/a

Dave,

eigenlijk rijdt ie wel, maar als een kip zonder kop volluit.
Als je hem op de rails zet scheurt ie direct weg.
Hij valt niet te besturen.
Toch zit er een decoder in maar van welk merk weet ik niet.

n/a

Heb je ervaring met Fleischmann voor wisselstroom. Deze krijg ik niet aan de praat. Wil niet gaan rijden en er zit ook geen dipswitch in.

Treinliefhebber

Het kan ook zijn dat de decoder in analoge toestand staat. Het beste is uit te zoeken wat voor decoder er inzit. Bij vele type decoders kun je omschakelen van Digitaal naar Analoog en andersom. Omschakelen van Analoog naar Digitaal gebeurdt op de conventionele manier namelijk de lok via een stukje rail aansluiten op een analoge trafo, de omkeerschakelaar indrukken (linksom) en ingedrukt houden totdat een van de lampjes gaat knipperen, vervolgens de knop loslaten.

Tweede vraag: Fleischmann levert meestal loks voor wisselstroom af fabriek zonder decoder. Zit er wel een decoder in ook dan geldt hier probeer er eerst achter te komen welk fabrikaat en welk type dit is.

Mvg,
Dave

n/a

Dave,

ik krijg het idee dat ie alleen omgebouwd is voor wisselstroom en dat er geen decoder in zit. Wat voor decoder kan ik hier het beste inzetten?
De Fleischmann plan v heeft wel een decoder, nl een ESU.

Treinliefhebber

Als er in de Plan V een ESU decoder in zit kijk even op hun site om precies na te gaan welk type, ook zijn daar de ombouwhandleidingen te downloaden waar allerlei info in staat.

Als er in de andere lok geen decoder zit zou ik ook hier een ESU in plaatsen b.v. LokPolit2, deze is geschikt voor DCC en Motorola.

Mvg,
Dave