Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Voorlopig Promotiefilmpje MSC Het Spoor

Gestart door TBCédric, 26 augustus 2015, 23:29:35 PM

TBCédric

Goede avond!

Ik ben bezig met een promo-filmpje te maken voor de club, website en als reclame (allemaal hetzelfde filmpje).

Ik ben benieuwd naar jullie feedback i.v.m het filmpje want het is mijn allereerste bewerkt filmpje met een nieuw gedownload, open-source programma.


Hier is de link, hopelijk vinden jullie het geslaagd en vinden jullie het goed of niet, opbouwende opmerkingen zijn zéér welkom!

https://youtu.be/qPC2vGyAN4M
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

jb

Eerlijk gezegd vind ik er nog maar weinig promotie aan. Mooie beelden van de baan dat wel. Misschien is het leuk enkele beelden van leden er aan toe te voegen die werken aan de baan en/of locs, sfeerbeelden van de club, bar enz... Met wat tekst er in verwerkt, info over de club enzo.
mvg

TBCédric

Citaat van: jb op 26 augustus 2015, 23:57:36 PM
Eerlijk gezegd vind ik er nog maar weinig promotie aan. Mooie beelden van de baan dat wel. Misschien is het leuk enkele beelden van leden er aan toe te voegen die werken aan de baan en/of locs, sfeerbeelden van de club, bar enz... Met wat tekst er in verwerkt, info over de club enzo.
mvg

Het is waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt maar echt promo, promo is het inderdaad niet. Daarvoor is er al een filmpje gemaakt.

Er komt zowiezo nog een versie met het logo en nog wat andere extra info ivm opendeur, mobexpo en locatie. Maar echt sfeerbeelden zullen er niet inkomen.  ;)
Ik wil zelf echt alleen maar beelden gebruiken met de treinen zelf. Je zou het beter een  sneak-Peek/ Trailer kunnen noemen.


Een eigenlijk promo-filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=VH5j2s80sMY
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Allebei mooie filmpjes. Niet te langdradig. Dat vind ik belangrijk.
Jouw filmpje start wel met enkele treinen die naar mijn zin te snel rijden.

Een puntje van kritiek voor beide filmpjes: sommige beelden zijn onscherp.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Het tweede filmpje heeft duidelijk meer werk gekost. Sommige "special effects" in het begin zou ik achterwege laten

Citaat van: doomslu op 27 augustus 2015, 08:37:32 AM
Een puntje van kritiek voor beide filmpjes: sommige beelden zijn onscherp.

Dat is een bekend probleem bij macro-filmen: scherptediepte. Diafragmaopening te groot omdat er te weinig licht is.
... en als je dan scherpstelt op een te-dichtbij afstand, is bijna alles wazig ...
Om modelspoorbouw te filmen moet je (veel) licht bij plaatsen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Citaat van: doomslu op 27 augustus 2015, 08:37:32 AM
Allebei mooie filmpjes. Niet te langdradig. Dat vind ik belangrijk.
Jouw filmpje start wel met enkele treinen die naar mijn zin te snel rijden.

Een puntje van kritiek voor beide filmpjes: sommige beelden zijn onscherp.

Het start er inderdaad mee maar vond het met de filter wel verantwoord.
Ik heb het snel rijden niet 'vertraagt' vanwege de 'actie' dat in het filmpje zou komen. Daarom dat er op het einde ook tragere, meer realistische snelheden worden gereden.  ;) 
Vrijdag denk ik nog eens te gaan en ook nieuwe opnames te gaan maar in hetzelfde genre.

Het scherpstellen was even wennen bij mijn nieuwe camara, dat eigenlijk een spiegelreflex is maar toch HD kan filmen  8)

Citaat van: Gerolf op 27 augustus 2015, 09:16:19 AM
Het tweede filmpje heeft duidelijk meer werk gekost. Sommige "special effects" in het begin zou ik achterwege laten


Bedoel je het "old time" effect? Vind het zelf wel iets leuk maar wat de andere er van vinden.  ;)
Ik vind het daarbij het snel rijden dan ook veranderen gelijk men vroeger filmde en de snelheid daar véél te hoog lag.  ;D

Het andere filmpje koste waarschijnlijk meer tijd maar met dit filmpje, dat met toch ook wat tijd kostte, wil ik niet hetzelfde bereiken als het voorgaande.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dani

ik moet eerlijk zeggen dat ik de muziek er niet echt bij vind passen....
Het is nogal een "druk" muziekje.  Het idee van honky tonk piano bij de "oude" beelden is goed gevonden, maar ik zou een iets rustiger nummertje uizoeken, dit versterkt nog het beeld van de te snel rijdende treinen, en je wordt er wat nerveus van.   Althans, zo heb ik het ervaren.


Maar voor een eerste poging, niet slecht
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Citaat van: dani op 27 augustus 2015, 10:22:02 AM
ik moet eerlijk zeggen dat ik de muziek er niet echt bij vind passen....
Het is nogal een "druk" muziekje.  Het idee van honky tonk piano bij de "oude" beelden is goed gevonden, maar ik zou een iets rustiger nummertje uitzoeken, dit versterkt nog het beeld van de te snel rijdende treinen, en je wordt er wat nerveus van.   Althans, zo heb ik het ervaren.


Maar voor een eerste poging, niet slecht

Wel, dat werd me daarnet ook verteld. Ik vind  het  een leuk liedje maar ga wel kijken achter een rustiger liedje. Zowiezo wil ik iets met een piano doen, alleen weet ik niet echt veel bijpassende liedjes die ik kan gebruiken.

Maar dit type feedback kan me helpen voor het beter te maken.

En dank je Dani!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Mooie filmpjes, alleen, een veel voorkomend minpuntje bij de meeste filmpjes ban modelspoor: de treinen rijden nogal snel, en soms onscherp beeld.
Hoop dat het ooit nog wel eens zal lukken om bij jullie langs te komen
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Ik val in herhaling: mooie filmpjes

Ik zou de overgangen meer faden in plaats van abrupt overgaan van plaats naar plaats.
Zelfs voor een "treinen op de baan" promofilmpje is het lege beeld aan het station eigenlijk te lang.
Die tijd kan je al opvullen met het laten verschijnen van de naam van de club bv.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Het begint goed, retro stijl voor de oude stellen, de beelden volgen aan een goed tempo.
Dan komen er een paar onnodige stiltes terwijl de trein in het station aankomt bijvoorbeeld.
Je moet dat tempo aanhouden.
Ik stel voor om inderdaad in zw-w te beginnen en langzaam naar kleur te gaan als het moderner wordt.
Geen beelden waar niks beweegt, tenzij ook aan hoog tempo.
Misschien een zoom-out van een onderwerp naar een persoon die er aan werkt.
In het begin de illusie aanhouden dat het "echt" is.
die persoon incognito houden

Tip: scenelengte bepalen door te tellen; vergeet niet dat jij ze al gezien hebt, en dus duidelijker zijn omdat ze al in je geheugen zitten.
3 sec is een goed begin.

railtravelmanager

hoi Cedric,

leuk filmpje, treinen lijken mij iets te snel te rijden, iets trager mag altijd maar dan duurt je filmpje langer  ;)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

TBCédric

Ik heb naar jullie opbouwende meningen geluisterd en er is wat aangepast.


  • Muziek is aangepast
  • Treinen rijden trager
  • Fragmenten verbeterd en ingekort
  • Extra tekst
  • Extra info
  • Hopelijk is het beter. ;)

Hier geld hetzelfde als het vorige clipje: geef je mening (maar op een vriendelijke en deftige manier ;) )


https://youtu.be/ULKPw4qQ-Ok
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Cedric,

Goed bedoelde kommentaar.
Zou de baureihe 50 ? met de Erz IIId wagens toch een stuk langzamer laten rijden? Het is geen sneltreinlok De snelheid van de 64 met de M1 rijtuigen is een goed voorbeeld
Met vriendelijke groeten
Peter