Railpool 2861 van Piko

Gestart door loebaske, 26 augustus 2015, 07:33:28 AM

Anarchy

Citaat van: ERVIN op 03 september 2015, 22:46:16 PM
nu nog de geschikte rijtuigen vinden. ;)

Erwin,

De geschikte rijtuigen voor deze nieuwe loc's zijn helaas nog niet in model te vinden. Voor de echte tijdperk VI versies van de ICRm rijtuigen is het wachten tot als LSM eens de versies met nieuwe UIC nummering brengt (NL NS xxx). Nu weet ik niet hoe nauw je kijkt, anders kunnen de reeds uitgebrachte rijtuigen wel dienen.

B_Modelbouw

LS Models heeft ze wel alvast op de planning staan deze ICRm-rijtuigen (net als zoveel andere modellen, maar dit ter zijde), dit telkens samen met een Traxx in NS kleuren...

Of ze gaan komen; JA - Wanneer; onbekend

Maar geen nood... Zowel de 2844 als de 2861 rijden met gemengde samenstellingen, zodoende kunnen de zuurstokken (rijtuigen in rood-wit-roze) er ook achter
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Ben

Klopt. Maar tegen de tijd dat die uitkomen hebben de 1:1 rijtuigen allang weer een andere outfit. ;)

Gr, Ben.

Anarchy

Heeft iemand de nieuwe 2844 al? Had graag geweten of de schildering correct is. Van de schaarse foto's die op het net te vinden zijn is het moeilijk af te leiden welke delen grijs en welke wit zijn wegens de belichting.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Anarchy op 13 september 2015, 21:24:05 PM
Heeft iemand de nieuwe 2844 al? Had graag geweten of de schildering correct is. Van de schaarse foto's die op het net te vinden zijn is het moeilijk af te leiden welke delen grijs en welke wit zijn wegens de belichting.
een ding klopt niet denk ik dat is een oud zeer van Piko van alle 28 en 29's de stand en de grootte van het nr voor en achteraan ! ;)

MARKLINRIJDER


B_Modelbouw

Bij het bekijken van zowel foto's van het werkelijke model en het schaalmodel is het toch een zeer geslaagd model ...

De 2844 nummer staan centraal op de neus, het E-nr. in de rode onder boord staat een beetje naar links.
En enkel de neus onder het raam is wit alle overige is zeer licht grijs.

Voor zijn prijs meer dan een geslaagd model lijkt me ... Klinknageltellers vinden misschien hun gading bij LS-Models,
die hem toch nooit gaan uitbrengen   :P 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Metpetergaathetbeter

#37
nr staat iets te laag en ik dacht toch dit men een ander cijfertype heeft gebruikt dan bij de 28 en 29, het kan ook een indruk zijn

Als je zo redeneert moet je ook de MSM niet meer lezen bij de testen want daar zullen ze mogelijks hetzelfde schrijven, prachtige loc voor z'n prijs en kwaliteit en mits wat meer oog voor detail de kers op de taart !

SuSke

Geef mij dan maar de taart zonder de kers  ;)
Ziet er weer een prachtig model uit van Piko, met de gekende goede prijs/kwaliteit verhouding.
Als die voor een stammetjes hangt, en op een baan voorbij zoeft, zie je die kleine "missertjes" echt niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

@Suske : voila meer is daar niet over te zeggen.  ;)