Wisseldecoder schakelt niet

Gestart door Iebor, 08 juni 2006, 13:43:52 PM

INFO

citaat:
Op blz.41 van het TC zie ik bovenaan de pagina een afbeelding met o.a. f 12 met een pijltje daaronder. Dit heeft volgens mij ook met het programmeren te maken alleen in de tekst wordt dit niet duidelijk gemaakt. Dit beeld heb ik nog nooit gezien en weet ook niet hoe ik dit tevoorschijn moet toveren


Wat wil je weten, iets over die f12 met dat pijltje eronder, of iets over die rechthoekjes met die twee schuine strepen?

Als het gaat over die f 12 met de pijl, dan weet ik niet of ik die vraag wel serieus moet nemen. Maar goed ik zal positief blijven.

Wat dacht je van lok nummer 12 welke vooruit rijdt en via het FMZ dus (f) format door het twin-center wordt aangestuurd.

Het is dus het beeld wat je te zien krijgt als je een lok adres oproept en als het Twin=Center in Keyboard mode staat, om via de toetsen de wissels te kunnen bedienen.
Ik denk nu even hard op, maar als dit soort basis begrippen en deze basis kennis niet aanwezig is, dan is ieder antwoord of iedere hint welke wij je geven, dus gewoon chinees voor je.
Dus om met een collega te spreken, "ALS NIETS MEER HELPT LEES DAN DE GEBRUIKSAANWIJZING"
Of anders gezegd zorg ervoor dat je de nodige basiskennis opdoet, dat doe je niet door hier vragen te stellen, waar je vervolgens antwoorden op krijgt waar je niet van begrijpt, en daar vervolgens gefrustreerd van raakt.

Dus ga eerst eens aan de slag met het Twin-Center zelf probeer te begrijpen hoe het werkt, wat de verschillende begrippen betekenen, wat het precies doet, en ga dan eens denken aan het programmeren van b.v. een wisseldecoder of iets anders. Het is absoluut niet rottig of hatelijk bedoeld, maar dit is denk ik op dit moment het beste advies wat ik je kan geven. Een groot probleem los je op door het in kleine probleempjes te verdelen, en die stap voor stap op te lossen.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Ja Iebor,INFO heeft gelijk hoor,speel en experimenteer met je TC tot hij uitschakelt van de warmte,elke dag opnieuw,je moet hem van binnen en van buiten kennen,heb ik ook gedaan,voor mij heeft dit apparaat nu geen geheimen meer,het is pas dan dat je kan beginnen met het daadwerkelijk programmeren van je wissels,wisselstraten e.d.
Oefening baart kunst....[;)]
Neem je handleiding bij de hand en begin van pag.1,en ga zo elke pag.verder,je zult zien dat je nog h??l veel zal ontdekken,en lukt het de eerste keer niet,probeer het dan opnieuw en lees wat er echt staat!!![^]

Iebor

Je hebt gelijk, ik wil te snel denk ik. Natuurlijk is dat beeld van een FMZ loc anders had er d gestaan. Nu schaam ik me diep.