Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Problemen met rijden

Gestart door Roel G., 25 augustus 2015, 12:41:34 PM

bva25j

Citaat van: Roel G. op 26 september 2015, 00:13:48 AM
Het was 74.99€ voor deze loc maar ik heb deze zeker NIET als 2e hands gekocht.... Jammer dat ge zo bedot moet worden, de moment dat ik de doos opendeed zat er al een raam scheef en dat vond ik al verdacht voor een "ongebruikte" loc. Verder had ik der geen aandacht aan besteed zeker de wielen niet aangezien ik der helemaal geen kaas van gegeten heb. Ge koopt iets nieuw en vertrouwd toch in zekere zin de winkel of handelaar......

Daar kopen we dus nooit meer!

Wacht

Die 77 die in de splinternieuw startset was had ook vuile wielen.   Ik heb verschillende Piko produkten gekocht en zijn zijden echt goed . Die 77 is de enige die de probleem heeft. Nu is het iets anders die mischien  is meer belankrijkdenk ik.



Sommige keer de wiel contact is niet good gevouwen en dant in plaats van 8 contact punten, heb jij er maar 4.

Ook iets anders met een decoder er is ... heb ik al veel gelezen dat de capacitor op "Piko platine" zou moet weg. Anders in de twee of drie eerste step zal  jij schokkerige beweging hebben.
En het is mischien voor en andere tip maar ik heb met een horny decoder best resultaat dans een esu lokpilot V4. Ik heb gelezen dat lenz silver zou beter zijn voor deze hobby loks en Ulhenbrock ook.
Deze week ik zal proberen deze capacitor weg halen en testen.
Anders als jij een Lokpilot V4 hebt , mag ik jij de cv configuratie geven om beter resultaat te hebben ?

Roel G.

Voila nadat ik afgelopen nacht het forum nog eens gecheckt had vanmorgen begonnen aan een kuisbeurt van de wielen. Gelukkig airbrush ik met Isopropylalcool dus daar had ik meer dan genoeg van staan  ;D Beide locs onder handen genomen de ene was al wat vuiler dan de andere maar de foto's spreken voor zich. Nadat dit werkje gedaan was en ik zag wat er onderuitkwam heb ik tegelijk de sporen van het testovaaltje ook maar gedaan. Die berg wattestaafjes kreeg ik niet op beeld  :o





Het resultaat is dat BEIDE locs nu lopen als een trein  8) Dag en nacht verschil met ervoor, ze reageren beide nu perfect op alle signalen, de 77 heb ik zelfs opnieuw en vlot kunnen programmeren zonder foutmeldingen. Het enige dat nu nog steeds niet werkt zijn de lichten op de 77. Daarmo heb ik enkele foto's gemaakt van de binnenzijde en de bedrading.






Grtz Roel

dani

probeer eens om die 8 polige stekker van de decoder naar de dragerprint om te keren met de draadjes naar de andere kant en dan weer in te pluggen ...

Het is een "long shot" maar je kan maar proberen en je kan er in elk geval niks mee misdoen.  Dir stekker is zondaing bedacht dat het geen kwaad kan als hij verkeerd om zit , de trein blijft rijden maar je hebt gewoon geen licht.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


Roel G.

Dani, Benoit +10  ;D

De decoder omgedraaid en nu werken de lampjes ook  :P
YES EINDELIJK  ;D

NielsVV

Bij een 'nieuw' aangekocht model zoveel probleem hebben! Moest ik in u plaats zijn geweest, had al lang den boel weggedaan en begonnen met postzegels te verzamelen.

Maar ben blij voor u dat het allemaal goed gekomen is.  ;D
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Roel G.

Tja Niels ze hebben mij al vaker voor zot verklaard  ;D

Ik vind het gewoon spijtig dit als eerste modelbouwervaring te moeten meemaken.... Veel mensen zouden er op deze manier de brui aan geven. Bij Elwira koop ik NOOIT nog iets dat staat 100% vast, ik vermoed dan ook dat het model helemaal niet nieuw was!! Op zen minst heeft het misschien rondjes gereden in de winkel. Als ik zag wat onder piko 77 uit kwam aan vuiligheid..... De rode OBB loc heb ik 2e hands gekocht als startset en daar kwam bijlange zoveel vettigheid niet van af. Ik ben gewoon heel erg blij hier heel goed geholpen te zijn geweest en dat we uiteindelijk de beide locs aan de praat hebben op de ovaal.

Nu gaan we eerst eens de baan afbreken, alle sporen deftig kuisen en dan met een nieuwe baan (leren uit de fouten van het verleden!!) beginnen.

Mvg Roel

Ben

Citaat van: Roel G. op 26 september 2015, 13:04:09 PM

Ik vind het gewoon spijtig dit als eerste modelbouwervaring te moeten meemaken....


Och, zie het van de positieve kant. Je weet nu hoe en wanneer je een lok moet schoonmaken, op enig moment zal dat weer moeten gebeuren. En een decoder verkeerd inprikken zal je ook niet meer overkomen. ;)

Gr, Ben.

bva25j

Hello , ik heb gisteren de condensateur (capacitor ?) verwijdert. En nu zij mijn lokomotief langzamer en zacher.

Ik moestt ook de lokpilot V 4 cv aanpassen

CV 49 = 17
CV 51 = 1
CV 52 = 3
CV 53 = 80
CV 54 = 20
CV 55 = 15
CV 56 = 20
CV 124 = 121

Ik heb veel geleert  op dit link http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=3&t=60435&start=15#p1419864

Johnnytrein

Je spreekt daar geregeld over een 77 loc, bedoel je het adres van je loc. Ik zie namelijk op je foto's geen loc reeks 77 .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Roel G.

Hey Joannes

Idd foutje van de zaak  :o het gaat niet om de piko 77 maar de BR186 traxx zoals je kon zien op de foto's. Klein misverstandje.

Grtz