@ Hugo: met de klemmetjes bedoelde ik kabelschoenen. Onderaan de C gleis sporen zitten lipjes waar deze voetjes perfect over passen. Wederom gekocht in een bekende spoorwegmodelbouwwinkel

zo zien ze er ongeveer uit:

@ Paul: Hartelijk dank voor de reactie ik ga dat zeker eerst testen. Alleen kan dat enige tijd duren aangezien het momenteel druk is voor mij de komende weken

het zal
idd de beste oplossing zijn van nul af beginnen en zien waar we eindigen want op deze manier geraken we nergens.
@ Dani: Hartelijk dank voor de uitleg nu begrijp ikder weer iets meer van.
Conclusies: Om te beginnen geleerd dat we dus toch digital aan het rijden ipv analog maar dan een van de basis vormen van digital rijden. Nu eerst een simpele oval gaan maken om de sporen en vooral de locs en de centrale te gaan testen. Verder zal hoogst waarschijnlijk het gebruik van de kabelschoenen een van de boosdoeners zijn en slechte signalen geven ergens.
Vragen:Ik veronderstel dat het C gleis system verder toch voldoende contact maakt zodat niet alle sporen moeten gesoldeerd worden aan elkaar?
Stel dat ik een ringleiding ga leggen (meest waarschijnlijk) van 1,5mm solide kern met welke dikte en sort draad maak ik best de verbindingen naar de sporen?
Om de hoeveel cm maak je een verbinding naar de sporen?
Is het aantal verbinding beperkt of kan je dit oneindig doen?
Mensen hartelijk dank tot nog toe voor de uitleg en de hulp!!
Groetjes Roel