Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ervaringen met bouwdozen van Real-Modell

Gestart door NielsVV, 25 augustus 2015, 09:49:56 AM

NielsVV

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een realistische locloods en kwam hierbij terecht bij een model van Real-Modell.

Nu heb ik onlangs een locloods van Vollmer gekocht (nog niet aan begonnen), maar vind deze in vergelijking met het Real-Modell niet zo mooi.

Nu vind ik €450 voor een locloods met verlichting wel veel geld en vroeg mij af ofdat iemand ervaring heeft met deze loods of met dit merk? Als ik kijk naar de inhoud van de doos, zit er vrij weinig in. Ook zie ik niet goed op de foto's hoe de deuren bevestigd worden, zie nergens scharnieren.

Alvast bedankt,

Niels
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City


Peter

Het is een prachtig model, maar ten eerste is voor mij de prijs veel te hoog, en onthou tevens dat het in resin is.
Op Duitse forums heb ik gelezen dat er aangeraden wordt de binnenzijden met metaalprofielen te verstevigen om het kromtrekken te vermijden
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Persoonlijk vind ik het veel rommel voor veel geld, ken iemand die het zelfde heeft voor gehad zoals Peter hier aanhaalde, kromtrekken en niet fijn afgewerkt  :(

Dirky

Geen idee waar je het haalt om dit als rommel te bestempelen. Heb je er zelf al eentje gebouwd?

Ik heb die loods gezien en moet zeggen dat als je die goed bouwt, het resultaat zeer fraai is.
Alle bouwsels van die omvang kunnen krom trekken als die niet gebouwd zijn zoals het hoort...

NielsVV

Heb eerlijk gezegd geen idee wat resin kunstof is. Kan ik dit materiaal vergelijken met de bouwdozen van Faller bv?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Rangeerduivel

#6
Citaat van: NielsVV op 05 september 2015, 13:27:02 PM
Heb eerlijk gezegd geen idee wat resin kunstof is. Kan ik dit materiaal vergelijken met de bouwdozen van Faller bv?

Our friend Google...

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0CEwQFjAIahUKEwj6vc6Y5d_HAhXIPxoKHUNLAjs&url=http%3A%2F%2Fwww.mijnwoordenboek.nl%2Fvertaal%2FEN%2FNL%2Fresin&usg=AFQjCNE0grgDFNCRBFEBznRtfDuTMhg0fA&sig2=DHOkUFzi3cJ93UFX0LLhwg

Nee dus,resin is zachter,brozer,poreuzer minderwaardig aan de kunststof die in de meeste bouwkit's gebruikt wordt

;)

ERVIN

Knappe locloods , zeker met die rolbrug er bij , maar de prijs is inderdaad aan de hoge kant.

philippe_007

Over de kwaliteit van de bouwdoos heb ik geen idee, maar 450€ vind ik er persoonlijk echt over.

Waarom probeer je zelf geen loods te maken uit plasticard ? De methode van werken is al verschillende malen uitgelegd in MSM.
Voor enkele euro's maak je een loods zoals je zelf wilt.

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama