Voor zij die het nog niet wisten...

Gestart door Rangeerduivel, 22 augustus 2015, 18:44:35 PM

evan

In het Nieuws-journaal zal vandaag normaal wat te zien zijn over het Museum...  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Heb het al gehoord op de radio!
En nu terug wat relax?

evan

Het begint terug wat relax... het is wennen dat het voorbij is :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke


loebaske

Heb het opgemerkt in het VTM nieuws...

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

marc goovaerts

Eens gekeken op VTM én VRT. Hier en daar hebben ze (gelukkig) de mosterd wat in Utrecht gehaald, maar schijnbaar hebben ze zeker geen half werk gedaan. Het lijt zeker meer dan de moeite waard (en een derde goedkoper dan 'Genk')

evan

Weliswaar een Franstalige bijdrage...  http://www.rtbf.be/video/detail_train-world?id=2044910 , maar één van de mooiere.

De wagon waar Francois zijn interview geeft, maakt deel uit van een Hotel verderop in de straat met de thematiek van het Museum.




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Moet weer lukken dat de RTBF stukken beter is in verslag geven dan de vlaamse zenders pffff
Die reportage doet je zin krijgen om een bezoek te brengen....

Havoc

De VRT heb ik al lang opgegeven voor reportages.

Maar de foto's die ik gezien heb doen me verschrikkelijk denken aan de eerste hal van "Cité du train" in Mulhouse. Pikdonker, zoiets als een zwarte kat in een kolenkelder als het licht uit is. Ik kan enkel hopen dat niet het hele museum zo is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Citaat van: Havoc op 23 september 2015, 20:41:12 PM
De VRT heb ik al lang opgegeven voor reportages.
Tussen VTM en VRT was er anders niet veel verschil hoor

doomslu

Citaat van: Havoc op 23 september 2015, 20:41:12 PM

Maar de foto's die ik gezien heb doen me verschrikkelijk denken aan de eerste hal van "Cité du train" in Mulhouse. Pikdonker, zoiets als een zwarte kat in een kolenkelder als het licht uit is. Ik kan enkel hopen dat niet het hele museum zo is.
Neen, niet alles is zo, maar het is wel duidelijk dat het een museum is voor het grote publiek en minder voor de echte treinliefhebber.
Desalniettemin is het een hele verdienste dat het er is en dat ze het aantrekkelijk hebben willen maken, vind ik.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Op zich niks mis mee. De gerichtheid op een groter publiek wordt misschien een kweekvijver voor jonge en niet zo jonge nieuwe treinliefhebbers.


GDE

Zou best leuk zijn moest er ook een jaarlijkse of tweejaarlijkse goeie modelspoorexpo in georganiseerd worden zoals in het Nederlands museum. Dat zou eens de moeite kunnen zijn om volk te trekken want eenmaal dat alle treinliefhebbers geweest zijn zullen die waarschijnlijk niet regelmatig terug keren. Of er veel scholen een uitstap in zien?    Het ziet er alvast wel heel mooi uit,  een bezoekje waard. Ik blijf het wel jammer vinden dat dit in Brussel is. Als je zo de lege plaats ziet in st ghislain tussen de 2 loodsen waar het TSP in zit.  Dat had wel de moeite geweest.... Een opendeur bij het TSP met wat beweging en een heus spoorweg museum ertussen  :P

philippe_007

Tja, dat ze Brussel verkiezen boven st ghislain  lijkt mij logisch.
Het ligt centraal in Belgie, dus vlot berijkbaar van elke uithoek van Belgie.
En alle buitenlandse toeristen bezoeken Brussel of Brugge, als ze ook mikken op die toeristen als bezoekers dan moet het in de buurt liggen van waar deze toeristen zich bevinden.

Dit wordt een mooie uitstap voor in de herfstvakantie :-)