Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

nieuw(s)

Gestart door Metpetergaathetbeter, 20 augustus 2015, 20:43:08 PM

Metpetergaathetbeter

daar waar Ben het cirkeltje zette is iets mis er is een hoekje maar bij het model is het meer een hoek, ik zag het meteen bij de eerste foto, eerst dacht ik dat het de kleuren waren die mij op een dwaalspoor brachten of minstens een verkeerde indruk gaven!

Rangeerduivel

#31
Als dit alles is wat er mis aan is,dan zal dit geweldig meevallen.
Bij sommige 1/1 modellen is de kap helemaal mat grauw/zwart,dan gaat het nog minder,zelfs niet meer opvallen.
Het valt wel op omdat de verf blinkt,

http://www.google.be/imgres?imgurl=http://farm6.static.flickr.com/5212/5385248001_2379056699.jpg&imgrefurl=http://www.flickriver.com/groups/1682177@N25/pool/random/&h=336&w=500&tbnid=Th_fv-NDTuQ9BM:&docid=QATNhokT3FDZwM&ei=c7rYVe3kNYWIaMb9mpgP&tbm=isch&ved=0CEkQMyghMCFqFQoTCK3qqpikvccCFQUEGgodxr4G8w

Ja,ik ben enthousiast....kan er ook niet aan doen.
Misschien omdat hij reeds betaald is en dat dus een zorg minder is! ;D ;D

;)

Als er al één minpuntje is dan zijn het die oversized-ruitewissers,maar dat kan makkelijk verholpen worden,
ze zijn in feite niet te groot maar de ruimte tussen de twee armen mocht open zijn,zwart schilderen, en dat zou een héél ander beeld geven.

SuSke

Denk dat het hier om een belichtingsfenomeen gaat.
Op de foto van de volledige zijkant lijkt het erop dat de ronding inderdaad op de goede plaats begint.
Zou me sterk lijken dat VBV daar niet op gelet heeft.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#33
https://de.wikipedia.org/wiki/NMBS/SNCB-Reihe_201#/media/File:2010-05-08_sncb_5941_Saint_Ghislain_PFT-TSP.jpg
hier zie je mijn inzien dat die hoek iets te hoekig is, boven de zijruit is dat dak iets ronder!(je kunt die foto heel goed en scherp vergroten !)

59erke

Ik ben er zeker van dat het model geperfectioneerd gaat worden. (ruitenwissers, hoekje dak, kleur)
Maar hoe je het draait of keert, het model ziet er zeer geslaagd uit.

Vind zelfs beter dan mijn Matrix 59'ers, als VBV de andere varianten ook uitbrengt gaan mijn Matrix'en de deur uit  :)
want daar zijn veel meer opmerkingen over te maken
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Het bolle dak is geen gemakkelijke opdracht om goed te krijgen. Ik zie hem te hoog beginnen bol/afgerond worden:
de rechte lijnen vanaf de ramen lopen (opvallend) te lang omhoog
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ik wil niet negatief overkomen, maar ondanks dat het BVB model op het eerste zicht een prachtig model wordt/is, lijkt me het front van de Mä/Trix 201/59 toch juister. Alleen die aandrijving van die Trix :'( :'( :'(
Laten we alvast afwachten tot me het model eens grondig nagemeten en getest is geworden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Davy

Vind het idd een mooie loc die 59. Enja over die hoek op het dak, ik vrees dat daar niet veel aan te veranderen valt of je moet je gietmal
opnieuw gaan frezen (wat kostelijk kan zijn) Materiaal in de hoeken van de mal bijplakken, dat gaat niet vrees ik. Alleen wegfrezen :)

OlivierV

Gisteren ook zitten over discussiëren op de club, opmerkingen waren.

- ruitenwissers te dik
- iets te stijle neus, dus zou iets meer naar achter moeten hellen.
- paar rivetten die op het dak ontbreken (naast het zwarte stuk lopen er een stuk of 3-4 tot aan de rand waar het dak begint.
- Dak langs het front is redelijk verkeerd.
- Dak zelf komt iets te plat over heb ik zo de indruk.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SirGresley

Allé 59erke, die Mätrix'en hebben standaard toch al sound, zelfs analoog!!  8)
Ik had er een ESU locsound met goed geluid ingestoken en met tandwielvet gesmeerd, maar vanaf een bepaalde snelheid kon je dat niet meer horen door de motor!! Ondertussen al verpatst!! (en die koper gaat hem na aankoop VBV ook verpatsen!!)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Huugooke

de handgrepen zijn veel te dik; op schaal krijgen die machinisten daar hun hand niet rond! ::) ;D

doomslu

Er worden nog een aantal verbeteringen doorgevoerd. Daarvoor dienen prototypes hé.
Zo worden o.a. de ruitenwissers gewijzigd om ze fijner te maken.

Over de algemene vorm en afmetingen van de kast moeten we ons geen zorgen maken, dat werd allemaal opgemeten.

Vergeet echter niet dat je een model bekijkt vanuit een andere hoek dan een locomotief op ware grootte.
De vorm van het dak op de koppen is een zeer moeilijke, ingewikkelde vorm, die nog wat aangepast zal worden.

Om zo veel mogelijk meningen te kennen is het prototype al door menig hand van kenners gegaan.
Iedereen is het er over eens dat deze nieuwe 59/201 nog beter van vorm zal zijn dan de Märklin/Trix exemplaren.
En de aandrijving zal uiteraard minder lawaaierig zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 25 augustus 2015, 12:21:05 PM
Er worden nog een aantal verbeteringen doorgevoerd. Daarvoor dienen prototypes hé.
Zo worden o.a. de ruitenwissers gewijzigd om ze fijner te maken.

Over de algemene vorm en afmetingen van de kast moeten we ons geen zorgen maken, dat werd allemaal opgemeten.

Vergeet echter niet dat je een model bekijkt vanuit een andere hoek dan een locomotief op ware grootte.
De vorm van het dak op de koppen is een zeer moeilijke, ingewikkelde vorm, die nog wat aangepast zal worden.

Om zo veel mogelijk meningen te kennen is het prototype al door menig hand van kenners gegaan.
Iedereen is het er over eens dat deze nieuwe 59/201 nog beter van vorm zal zijn dan de Märklin/Trix exemplaren.
En de aandrijving zal uiteraard minder lawaaierig zijn.  ;)

Wat ik reeds dacht schrijf jij nu neer Luc,
Ik denk dat dit prototype nog een paar maal de reis China heen en terug zal afleggen eer het over de toonbank gaat.
Een proto is nu éénmaal een basis om verbeteringen op aan te brengen,
Dat de foto niet klopt weten ze in Ingelmunster onderhand ook al wel,maar zij weten hoe de echte proto er uit ziet,wij niet.
VBV is voor zijn andere modellen niet over één nacht ijs gegaan,dus zullen ze dat nu denk ik ook niet doen!
En al dat ge-discussier op voorhand is verloren moeite,wacht tot het model uitgeleverd wordt en discussier dan.

;)

Ben

Citaat van: Rangeerduivel op 25 augustus 2015, 12:30:00 PM

En al dat ge-discussier op voorhand is verloren moeite,wacht tot het model uitgeleverd wordt en discussier dan.


Opbouwende kritiek op voorhand is niets mis mee. Fabrikanten lezen mee op alle fora in binnen en buitenland. Als het model in de winkel ligt is het te laat.

Gr, Ben.

centauri167

@ Rudy: ik denk dat als ze bij VBV daadwerkelijk het model nog gaan aanpassen dat ze wel degelijk graag de eventuele pijnpunten gaan lezen die hun klanten als negatief ervaren. Zo kunnen ze echt een super model uitbrengen zonder achteraf bakken vol kritiek over hun heen te krijgen.

Ik kijk alvast uit naar deze reeks, de Roco's zijn volledig voorbijgestreefd en hoewel ik verschillende matrixen heb, hun rijgedrag heeft me nooit kunnen overtuigen. Hopelijk deze reeks wel.