Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

metaal-/plaatbewerking

Gestart door Dirky, 20 augustus 2015, 20:21:32 PM

Havoc

Het is ook zijn hobby niet meer, het is zijn werk geworden. Daarom dat het gezegde "van je hobby je werk maken" ook nonsens is. Ofwel is het een hobby, ofwel is het werk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ardjoena

Citaat van: Havoc op 19 september 2015, 23:05:58 PM
Dacht al dat ik die tekeningen al gezien had :D

Eigenaardig, heb ook zo'n 3-in-1 machine en eigenlijk gebruik ik enkel het plooigedeelte. Nog niet in geslaagd er ook maar iets mee te snijden. Rollen probeer ik zelfs niet. En 1mm is al aan de dunne kant, meestal gebruik ik 1.5mm. En alhoewel dat bijna geen verschil lijkt, als het eenmaal onder de machine ligt merk je direct dat die dat niet aankan.

Dat is raar, ik snij er ijzerplaat tot 1mm mee maar ook dun materiaal , bijvoorbeeld een blad papier snijden gaat na jaren van intensief gebruik nog steeds perfect.

Dirk
 

Dirky

Van je hobby je beroep maken, ik zou er wel een apart draadje kunnen aan wijden.

In mijn geval, als bijberoep, is het leuke wel dat ik nu dingen kan maken die ik zelf niet zou kunnen bekostigen. Ik kan dus bij manier van spreken mijn grenzen verleggen op kosten van de klant...

Toch moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik wel een "hobby" begin te missen. De kans dat ik ooit plaats zal hebben voor een eigen baan wordt steeds kleiner, en dat ik ooit tijd zal hebben...

Maar ik amuseer me!

Dieter

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Dirky

Messing verwerkt gemakkelijk. Ik moet een kleine 1000 latjes maken die aan beide kanten afgerond zijn. Gelukkig vond ik enkele maanden terug een knie-persje op 2de hands en dat is echt top voor dergelijk werk.





op naar het volgende stukje gereedschap....