Spanningstester voor modelspoor 3-rail H0 van Proses

Gestart door eve, 18 augustus 2015, 09:26:44 AM


dani

Erik,

Ik vermoed dat dit jouw antwoord is op mijn reaktie op je vorige tester bericht.

Deze ken ik inderdaad en heb ik zelfs in mijn bezit.  Een flauw beestje, als je het mij vraagt.

En de functionaliteit  die de tester uit je vorig bericht biedt  (continuïteit, polarisatie...)  is niet aanwezig.


Maar wel inderdaad een 3-rail tester...  voor wat het waard is.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eve

Dani,

Schrijf eens een vergelijking tussen beide toestellen als het mogelijk is...

Erik

dani

als ik es tijd heb.... doe ik dat...
Van zodra ik de "andere" kan testen.   Op eerste zicht lijkt hij meer mogelijkheden te hebben, o.a. onderbrekingen detekteren.

Als iemand er me eentje kan lenen, graag !
En dan ook nog een stuk 2rail spoor maar dat kan ik wel regelen :-)

De AC tester heeft weinig om 't lijf...  Die geeft aan of er spanning op je rails en pukkels zit, en hoeveel,   dmv 3  LEDs.
Dus je meet enkel   "spanning"  en kan eventueel als je je traject volgt, spanningsvallen of uitval constateren.  that is it.   Meer heb je vaak niet nodig.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

#4
ik versta niet waarom zulk toestel te kopen,
zeker niet voor deze prijs.
In iedere doehetzelf kan je nl voor minder geld een goedkope Multimeter kopen,
deze kan je dan zowel voor AC als DC gebruiken.

Klaas Zondervan

Met een multimeter kan je digitale spanning niet correct meten.
Het kan wel als je er een hebt die true RMS kan meten, maar dan is het geen goedkope.

eve

True RMS : voor enkele weken in ALDI aan minder dan 13 €...

Erik

dani

De hoofdreden waarom ik hem gekocht heb is de vorm en de behuizing. Je pakt je tester, zet hem op de rails en meet. Niet mikken met pinnetjes of klemmetjes van een multimeter en geen instellbmingen te doen. Gewoon simpelweg snel meten
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 18 augustus 2015, 17:59:28 PM
De hoofdreden waarom ik hem gekocht heb is de vorm en de behuizing.
En nu sloop je hem uit elkaar om op je 3d printer een stel kopiën van de behuizing te maken?
Om er een paar in serie te gaan maken?  :) :) :)

grt Piet.

Peter

Mijn spanningtester is wel niet voor drie-rail, maar wel al in gebruik sinds eind de jaren 60.
Werd toen verkocht door Trix, voor het gebruik op spoor N en hun (toenmalige International -H0 2-rail)
Koste vrijwel niets en......funktioneerd nog altijd. :D

Met vriendelijke groeten
Peter