Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Niet doen als je foto's maakt !

Gestart door eve, 17 augustus 2015, 14:06:54 PM

centauri167

Citaat van: Doornroosje op 21 augustus 2015, 08:29:14 AM
Citaat van: centauri167 op 20 augustus 2015, 23:55:55 PM
Citaat van: Doornroosje op 20 augustus 2015, 15:52:42 PM
In België gemiddeld 1 per dag. Waarvan 50% het uiteindelijk onder een of andere vorm overleefd.

Als het er in België gemiddeld 1 per dag is, waarvan 50% het overleeft, dan moet je mij eens uitleggen hoe het komt dat er dit jaar nog maar 9 doden zijn gevallen terwijl we in augustus zitten ???

Nooit de media geloven! Misschien heb je het nog niet gemerkt, maar van bronnen checken is de laatste tijd geen sprake meer. Als diegene die de statistieken opmaakt aan de hand van de interventies ten velde voor aanrijdingen denk ik dat ik er een iets beter zicht op heb. Met diezelfde ervaring over het nieuws en media vraag ik me dikwijls af wat de waarheid is achter andere nieuwstopics, zoals de situatie in KOS. Een beetje research en je hebt een totaal ander (juister) beeld.

Met alle respect maar volgens jou correcte cijfers zouden er dan gemiddeld 182 mensen hieraan moeten sterven in ons landje ...  De media zit vaak niet juist, maar jou cijfertjes zijn gewoon zever !

Ben

Citaat:

"Infrabel erkent dat de problematiek van zelfdodingen op het spoorwegnet zorgwekkend is. In 2014 hebben tweehonderd personen geprobeerd zich onder een trein te gooien: 97 van die wanhoopspogingen liepen fataal af, 24 personen raakten zwaargewond."

Gr, Ben.

centauri167

Citaat van: Ben op 21 augustus 2015, 11:33:36 AM
Citaat:

"Infrabel erkent dat de problematiek van zelfdodingen op het spoorwegnet zorgwekkend is. In 2014 hebben tweehonderd personen geprobeerd zich onder een trein te gooien: 97 van die wanhoopspogingen liepen fataal af, 24 personen raakten zwaargewond."

Gr, Ben.

@ Ben: het artikel ging over spoorlopen, volgens de cijfers van infrabel, heb ze juist opgezocht, zijn er daaraan in 2014: 9 personen overleden.

Zelfdodingen zijn natuurlijk een ander verhaal, maar daar gaat dit topic toch niet over. Kan je bijna niets aan doen, mensen die dood willen vinden altijd een manier ...

Davy

Citaat van: raf op 21 augustus 2015, 08:13:07 AM
kijk in een land als rusland hebben ze een oplossing voor dat kruisen als de slagbomen neer zijn




is men hier nu zo achterlijk dat dit hier niet toegepast kan worden of denk ik weer buiten het boekje
dit zal wel niet aan alle overgangen zijn maar als dit gedaan wordt aan die overgangen waar het kruisen met gesloten bomen dikwijls gebeurt vind ik dit een goeie oplossing

nooit gezien :) zoiets zie je daar dan wel voor de veiligheid maar je wilt niet weten in welke staat de auto's daar rondrijden. een keuring, dat kennen ze daar niet.
En dat hier toepassen, beetje drastische en kostelijke oplossing vind je niet!?

raf

davy dat hangt er vanaf wat een mensen leven mag kosten hé
meestal als het van je zelf is dan is het onbetaalbaar net zoals dat van een van je kinderen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

centauri167

Zou het geen goedkopere en doeltreffendere oplossing zijn om een soort van flitspalen te hangen aan overwegen waar men vaak de regels negeert. Rij je door na het rood = flits = mooie boete.

SuSke

En alle fietsers en voetgangers een rugnummer geven ??   ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

centauri167

Citaat van: SuSke op 21 augustus 2015, 20:32:06 PM
En alle fietsers en voetgangers een rugnummer geven ??   ;) ;)

Ja die ga je er niet mee kunnen stoppen, maar met die Russische methode ook niet.

Andere oplossing, een dubbele oplossing: ( of zelfs drieledig ) aan elke overweg een politieagent:
- levert veel jobs op
- gaat veel geld opleveren of geen overtredingen meer die enorme vertragingen opleveren die op hun beurt ook weer geld kosten
( - als die vertragingen wegvallen gaan misschien meer mensen het openbaar vervoer nemen en verdwijnen de files ook nog )
Denk dat het tijd wordt dat ik in de politiek ga ...  8)

Rangeerduivel

Citaat van: centauri167 op 21 augustus 2015, 20:39:22 PM

Andere oplossing, een dubbele oplossing: ( of zelfs drieledig ) aan elke overweg een politieagent:

En eens je politieagent er staat steekt niemand de sporen meer over en is hij overbodig,maw nutteloos geld,
haal hem er weg en we kunnen opnieuw beginnen!
Dweilen met de kraan open!
Het is nu eenmaal een gegeven waar niets aan te veranderen valt!
Je kan er uren over mekkeren,maar wie het risico wil lopen steekt de sporen over en daar zal niemand en dit forum ooit iets aan kunnen veranderen!

;)

Michael

Je kan je beter afvragen waarom er zoveel idioten rond lopen die hun eigen leven op het spel zetten en doorlopen, niet even 2 minuten kunnen wachten tot de bomen weer open gaan. Ze maken een afweging en denken dat die in hun voordeel uitpakt.... soms zien ze iets over het hoofd.
Vorige jaar op mijn foto tocht langs lijn 154 heb ik in het station van Godinne met verbazing zitten kijken, trein komt aan, er stappen wat mensen uit er stappen wat mensen in, 100 m verderop is een voetganger oversteekplaats, het gros loopt daar heen maar je hebt er altijd wel minstens 1 die achter de trein het spoor over steekt, gaat 100 keer goed alleen als het fout gaat dan is het een ander verhaal.
We zijn allemaal eigen wijs, de één iets meer dan de andere, we willen geen regeltjes volgen en ieder maakt de afweging overtreed ik die regel of niet, mens eigen.....
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Hoor ik nu toch juist op de radio een reportage over een station in Japan, waar op het perron een muur staat, met deuren die open gaan als de trein er staat.

B_Modelbouw

CiteerJe kan je beter afvragen waarom er zoveel idioten rond lopen die hun eigen leven op het spel zetten en doorlopen

Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren ... Ik zie het maar al te vaak aan de overweg in mijn buurt ...
Op spoor 1 komt de direct voorbij gezoefd, een minuutje later op het andere spoor de stoptrein voorbij die net heeft halt gehouden in 't station.
Hoe vaak gebeurt het dan niet; ik loop achter de stoptrein door,waar ik net ben van afgestapt, over het spoor, en de direct is ook net voorbij. Dus gaan ze er vanuit geen gevaar. En vanaf er één overloopt volgen er meestal meerdere.

Vaak volgt snel na de direct ook nog een goederentrein, die enkele kilometers vooraf was uitgeweken op het inhaalspoor om de direct voorbij te laten gaan. Velen denken dat treinen op vaste uren rijden en zijn dan plots verrast als dit niet zo is ...

Wij weten allen dat dit niet mag, en jammer genoeg zijn de gevolgen zwaar ... 't Is toch leuker om de regels te overtreden dan braaf ze na te volgen. Erger is nog dat diegene die ze wel naleeft er op wordt nagekeken en soms agressief wordt benaderd.

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Citaat van: B_Modelbouw op 23 augustus 2015, 11:07:04 AM
Erger is nog dat diegene die ze wel naleeft er op wordt nagekeken en soms agressief wordt benaderd.

Dat geldt overal zo'n beetje,
Als je in de omgeving van een school aan 30km per uur rondrijdt,moet je eens in je spiegel kijken naar de bestuurder achter je,
meestal zie je daar een nors,misnoegd gezicht of erger....

;)

centauri167

Citaat van: Huugooke op 23 augustus 2015, 09:10:02 AM
Hoor ik nu toch juist op de radio een reportage over een station in Japan, waar op het perron een muur staat, met deuren die open gaan als de trein er staat.

Bestaat daar al lang, ook in andere landen trouwens, wordt vaak bij metro's gebruikt, is daar veel veiliger omwille van de derde rail.

Davy

Ik denk toch dat we hier te vaak op één probleem zitten blind te staren terwijl er dagelijks dodelijke ongevallen gebeuren in elke sector. We zijn nu eenmaal mensen die hun eigen zin doen en dat kan je toch niet veranderen, alleen maar beperken. Hoe zeer we ook ons best doen.
Aan die overwegen kun je maatregelen treffen maar, er is een grens hee. Je kan er toch moeilijk nen agent of flitspalen gaan zetten, ik denk dat we die
toch harder nodig hebben op de weg tegenwoordig met al die wegpiraten :)
een paar goei slagbomen en een bel aan de overweg, en een duidelijk signaal in de media naar de mensen toe zou toch voldoende moeten zijn hé.