Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

FORUM update

Gestart door doomslu, 16 augustus 2015, 14:42:33 PM

Metpetergaathetbeter

ondertss vastgesteld dat men een verandering aanbebracht heeft men kan zijn eigen posting niet meer aanpassen zoals toch voorkort wel ging, is er opnieuw die 2 minuten tijd om aan te passen ?


Inderdaad dat aanpassen gaat weer zoals vroeger !

Michael

Op mijn laptop kan ik na mijn update naar windows 10 enkel gebruik maken van Microsoft Edge, de werkbalk die bij het maken van een reactie op een post verschijnt daar kan ik op klikken wat ik wil er gebeurd niets.
Meestal maak ik gebruik van mijn laptop die in de woonkamer staat.
Op de desktop ( op zolder) kan ik na de update wel gebruik maken van firefox of Chrome en daarbij werkt alles naar behoren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Citaat van: Michael op 12 september 2015, 17:06:01 PM
Op mijn laptop kan ik na mijn update naar windows 10 enkel gebruik maken van Microsoft Edge, de werkbalk die bij het maken van een reactie op een post verschijnt daar kan ik op klikken wat ik wil er gebeurd niets.
Meestal maak ik gebruik van mijn laptop die in de woonkamer staat.
Op de desktop ( op zolder) kan ik na de update wel gebruik maken van firefox of Chrome en daarbij werkt alles naar behoren.
Kan je Firefox niet installeren? Bij mij was dat geen probleem.
De foutmelding die ik bij een paar programma's krijg is "msvcd100.dll" is niet gevonden"

Michael

Citaat van: Huugooke op 12 september 2015, 17:17:31 PM
Citaat van: Michael op 12 september 2015, 17:06:01 PM
Op mijn laptop kan ik na mijn update naar windows 10 enkel gebruik maken van Microsoft Edge, de werkbalk die bij het maken van een reactie op een post verschijnt daar kan ik op klikken wat ik wil er gebeurd niets.
Meestal maak ik gebruik van mijn laptop die in de woonkamer staat.
Op de desktop ( op zolder) kan ik na de update wel gebruik maken van firefox of Chrome en daarbij werkt alles naar behoren.
Kan je Firefox niet installeren? Bij mij was dat geen probleem.
De foutmelding die ik bij een paar programma's krijg is "msvcd100.dll" is niet gevonden"
Nee Hugo dat is nou net het probleem op mijn laptop, firefox installeren, starten en niks te zien de browser opent niet, chrome daarentegen opent maar kan geen enkele website vinden eeuwige zandloper, alles met revo uninstaller verwijderd tot in het register, herinstallatie van beiden geeft hetzelfde beeld. Op mijn laptop heb ik me er maar bij neergelegd het is niet anders.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


PietB

Win 10 deinstalleren en er gewoon weer W8(.1) opzetten.
Dat W10 is echt de meest walgelijke verzameling rottigheid ooit die ze bij M$ hebben bedacht.

grt Piet.

ceuleer

Oei Piet, dus toch maar geen Win 10 update doen ?
Welke reden/problemen ?

doomslu

Je hoort daar inderdaad de meest uiteenlopende dingen over...
Ik kreeg vandaag net het tegenovergestelde advies.  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 12 september 2015, 21:31:31 PM
Je hoort daar inderdaad de meest uiteenlopende dingen over...
Ik kreeg vandaag net het tegenovergestelde advies.  ???
Don't change a winning team
If it's not broken, don't fix it
En meer van die gezegden; ik heb er in elk geval spijt van, maar ik durf niet meer terug.

PietB

Er is op het net nogal wat comotie over privacy zaken.
http://at-home.ath.cx/Windows_Schone_PC_W10.pdf
is een document wat daar nog al duidelijk over is.

grt Piet.

Michiel

Citaat van: PietB op 12 september 2015, 20:46:18 PM
Win 10 deinstalleren en er gewoon weer W8(.1) opzetten.
Dat W10 is echt de meest walgelijke verzameling rottigheid ooit die ze bij M$ hebben bedacht.

grt Piet.

En ik vond W8 al de grootste miskleun dat M$ ooit al had uitgebracht. Ik blijf bij W7 zolang het kan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Bedankt, Piet voor het interessante document.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: Michiel op 13 september 2015, 08:44:23 AM
En ik vond W8 al de grootste miskleun dat M$ ooit al had uitgebracht. Ik blijf bij W7 zolang het kan.
Ik was ook een fantiek aanhanger van W7.
Maar W8(.1) is niet zo heel veel anders hoor, als je terugschakelt naar het klassieke bureaublad lijkt het net W7.
Zeg maar W8 en W8.1 zijn W7 varianten met cosmetische aanpassingen.

Dit schrikt nogal wat mensen af, maar met een simpele klik kun je dit krijgen:


grt Piet.

Michiel

Mogelijk, maar het is dan wel handig wanneer ik W7 blijf gebruiken zonder al die cosmetische smurrie van W8, plus dat voor W8 niet alle drivers beschikbaar zijn voor de spullen dat ik erop aansluit. W8 is een horror, W10 een doodgeboren monster. M$ maakt het ons steeds lastiger om voor hun OS te blijven kiezen. Linux roept...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

argilla

Ik gebruik W10. Moet eerlijk bekennen de beste software van MS tot hier toe....met  W7  vol bugs ,scherm dat plots vast liep, of erger een volledig zwart scherm, herhaaldelijk terug opstarten opdat W7 mijn wifi muis niet vond ( Targus) , plots bleef het beeld trillend achter, trage opstart ....enz...de een na de andere update pffffff laat maar


Met W10 geen enkel probleem ... handig en gebruiksvriendelijk
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15