Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

FORUM update

Gestart door doomslu, 16 augustus 2015, 14:42:33 PM

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 15:56:49 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 18 augustus 2015, 10:45:29 AM
De knop "markeer deze berichten als gelezen" werkt pas na 3à4 keer aanklikken...
zelfde probleempje vastgesteld ! :-\

Ook hier.
Windows 8.1 Pro, FireFox 36.0
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Ik heb hier Windows 8.1 firefox 40.0.2 en geen centje pijn.

grt Piet.

efl045

Zo is het met veel problemen, de ene heeft er last van en de andere niet; maar als alleen de problemen zouden opgelost worden waar iedereen last van heeft, dan zouden er toch wel heel veel problemen overblijven :-(
Wie dit probleem heeft moet er toch niet 'de stekker uittrekken' om er van af te zijn?
En bovendien is dit probleem er bij mij vroeger nooit geweest.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 15:56:49 PM
zelfde probleempje vastgesteld ! :-\
't is ondertss misschien iets aangedaan maar mjn verwijdertoets ging daarjuist even goed als voor de verhuis !  :) ;)

doomslu

Citaat van: efl045 op 18 augustus 2015, 16:13:10 PM
...
En bovendien is dit probleem er bij mij vroeger nooit geweest.
Het klopt dat ik dat vroeger ook nooit had en nu vaak.
Heeft dus wellicht toch iets te maken met ofwel de nieuwe release van de software of de server.
Op het forum van de software wordt echter (nog) nergens melding gemaakt van dit euvel, laat staan een oplossing voorgesteld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

het is bij die ene keer gebleven  ;D dat het meteen weg was  :-\

centauri167

Ik heb het probleem meestal bij het laatste bericht. Staat er bv. een waslijst bij ongelezen berichten die ik allemaal doorneem, blijft meestal het laatste bericht er staan, de rest verdwijnt direct.

efl045

Citaat van: doomslu op 18 augustus 2015, 16:46:55 PM
Op het forum van de software wordt echter (nog) nergens melding gemaakt van dit euvel, laat staan een oplossing voorgesteld.
Ik verwacht ook niet direct een oplossing, maar vind het enkel belangrijk dat er van dit probleem nota wordt genomen en zou het jammer vinden moesten de mensen met problemen overruled/overroepen worden door mensen die melden dat zij het probleem niet hebben want dat laatste draagt niks bij.

Metpetergaathetbeter

ondanks alles zijn we toch blij met wat we hebben ondanks die kleine ongemakken ! :) ;)

bollen neus

Ik moet ook steeds meerdere malen klikken om me in te loggen maar langs de andere kant de kleuren blauw zijn veel mooier dan ervoor den up date.
Den Eric.

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 17:04:00 PM
ondanks alles zijn we toch blij met wat we hebben ondanks die kleine ongemakken ! :) ;)

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 17:04:00 PM
ondanks alles zijn we toch blij met wat we hebben ondanks die kleine ongemakken ! :) ;)

Het is geweten dat we rap tevreden zijn hé

een kinderhand is gauw gevuld... ;D ;D

;)

Steam.N

Citaat van: Steam.N op 18 augustus 2015, 15:59:46 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 15:56:49 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 18 augustus 2015, 10:45:29 AM
De knop "markeer deze berichten als gelezen" werkt pas na 3à4 keer aanklikken...
zelfde probleempje vastgesteld ! :-\

Ook hier.
Windows 8.1 Pro, FireFox 36.0

Ik heb de indruk dat één keer klikken volstaat.
Het duurt gewoon "even" vóór de software de aanpassing doorvoert.
Te wijten aan een niet-optimale query / ontbrekende index ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

philippe_007

Tja, geen idee hoe de database is opgezet, maar een index-optimalisatie of her indexering wordt bij vele applicaties slechts 1x per week uitgevoerd.
Mits hier de database is overgezet moet de index opnieuw worden aangemaakt.
Dit kan dus effectief zorgen voor wat vertraging in het begin.

Een goede database is zoals wijn, wordt beter met de tijd  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Sowieso Luc, met de nieuwe versie zijn we weer beter beschermd tegen hackers en de paar minpunten nemen we er wel bij... Good job done !!!!!