FORUM update

Gestart door doomslu, 16 augustus 2015, 14:42:33 PM

doomslu

Jerry, ik denk dat je gelijk hebt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

JerryCrazy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 maart 2023, 10:29:06 AMsymbooltje  gender(neutraal?) gaat dat op termijn ook niet voor problemen zorgen (transitie?)

Persoonlijk kan ik het verwijderen, het werd automatisch toegevoegd en het is niet erg nuttig (tenzij je wilt flirten op MSM? ;D).

De beslissing is aan Luc.

doomslu

Citaat van: JerryCrazy op 14 maart 2023, 14:33:09 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 maart 2023, 10:29:06 AMsymbooltje  gender(neutraal?) gaat dat op termijn ook niet voor problemen zorgen (transitie?)

Persoonlijk kan ik het verwijderen, het werd automatisch toegevoegd en het is niet erg nuttig (tenzij je wilt flirten op MSM? ;D).

De beslissing is aan Luc.
Ik vind het nutteloos. Weg er mee, toch?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

JerryCrazy

Ja, ik doe het uit.

Herwig

#214
aan Luc,


    " Laatste bericht:    13 maart 2023, 22:03:16 PM "

    Datum in het vet zou interessanter zijn dan telkens de term  "laatste bericht"  in vette letters.
   
    "Laatste bericht"   staat trouwens reeds bovenaan de kolom, toch.    Is voldoende:

    OMLAAG Pagina's1 2 3 4 NIEUW TOPIC NIEUWE POLL MARKEER GELEZEN GEEN NOTIFICATIES OF E-MAILS
Onderwerp / Gestart door                            Reacties / Gelezen                             " Laatste bericht "

     

Metpetergaathetbeter

even een ongemakje melden niet zo zeer voor mezelf maar vb voor Piet

de kalender is net iets onduidelijker geworden om de verjaardagen op te lezen(vroeger stonden ze op de kalender zelf, nu er naast). Mogelijks zag Piet dit niet door die redenen (hopelijk) en sprong ik in om......

vroeger stond ook een begroeting met voor mij"welkom metpetergaathetbeter" en nu schijnt dat te mankeren.
 Om die redenen zag je meteen of je ingelogd bent of niet, ik vind het net iets onduidelijker daardoor of je nu online bent of niet

PietB

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 maart 2023, 11:04:21 AMeven een ongemakje melden niet zo zeer voor mezelf maar vb voor Piet

Mogelijks zag Piet dit niet door die redenen (hopelijk) en sprong ik in om......

Nee hoor Peter, dat was het niet.
Ik had het bericht klaar staan, maar ben vergeten op de verzend knop te klikken.
Vandaar dat ik niets geschreven had, en nog bedankt voor de back-up.

grt Piet.

Martin Welberg

Vraagje, zit er in de software een dynamische optie. Mijn 27" iMac ziet er uit als een iPad met een te groot scherm.

Jurgen

Vroeger stond er ook bovenaan elk bericht de titel van het draadje, nu niet meer. Nu staat de titel enkel bovenaan de pagina of op het tabblad van je browser.

Ik vond het wel handig dat je de titel kon lezen zonder dat je tot boven moest scrollen. En het tabblad is niet handig wanneer je verschillende tabs hebt openstaan in je browser, want dan is de titel niet meer leesbaar.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Martin Welberg op 21 maart 2023, 21:16:07 PMVraagje, zit er in de software een dynamische optie. Mijn 27" iMac ziet er uit als een iPad met een te groot scherm.
Verklaar je nader, Martin. Gaat het over de breedte?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Ja, heb nu een klein stuk van mijn scherm gevuld.

doomslu

Dat zal ergens een parameter zijn, denk ik. Eens zien of we dat kunnen wijzigen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

JerryCrazy

Het is één regel code om te veranderen, ik ben bereid het te doen.
Maar ik heb het advies gekregen om het niet volledig uit te schakelen om één reden, je kijkt nooit volledig van links naar rechts naar een 16:9 scherm (het is als een tenniswedstrijd waar je de bal volgt).

Als iemand zonder regeleinden schrijft, verschijnt zijn hele bericht alleen over de hele breedte van het scherm, wat niet erg leesbaar is.

De limiet is standaard 1200 pixels.
Tegenwoordig zijn de meeste schermen 1920 pixels breed (Full HD), soms 3840 pixels (4K).

Ik kan het verhogen, of helemaal uitschakelen.

Het is aan jou.

doomslu

Te laat Jerry, ik heb het al gedaan.  ;D
Is dit ok nu?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

JerryCrazy

Haha, 1500 pixels lijkt me redelijk.