Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bomen met veel vallen en opstaan

Gestart door Michael, 15 augustus 2015, 20:23:01 PM

Klaas Zondervan

Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit. Maar is wat moeilijk te beoordelen omdat de foto met tegenlicht is gemaakt.
Wat is de basis van deze struikjes?

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

grove den

Hallo Michael,

idd niks verkeerds aan!
Lijken wat aan de "donkere"kant  maar ook die zullen ergens in de natuur voorkomen!
Heb een tekeningetje gemaakt  van één van de vele mogelijkheden om stuikjes temaken....dit is er een van hoe ik dat probeer op te lossen:
struikje maken schema sept 2020 by Jos Geurts, on Flickr

en de modelstruikjes  in het "echt"  letterlijk "von der Stange"....
Deze zijn wat langer/hoger...gewoon kwestie van meer lijm aanbrengen voor de 12 mm vezels.
struikjes   von der Stange by Jos Geurts, on Flickr
Natuurlijk niet draadje/struikje voor draadje /struikje maken maar meteen alle draadjes van hobbylijm voorzien en meteen allen begrassen. idem met de 2 mm vezeltje en idem met de blaadjes!
succes
Jos

SuSke

Bedankt Jos voor deze handige manier om struikjes te maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

grove den

Graag gedaan Suske..
trouwens.....
zo kun je ook jonge straatboompjes maken!
Zelfde principe alleen heb ik de "stam" ietsje dikker gemaakt dmv een laagje heeel fijn zaagsel of droge(!) gemalen klei  alvorens de vezeltjes er op te schieten.
WEBtuinboompje#H0 by Jos Geurts, on Flickr
Je kunt er letterlijk alle kanten mee uit! ;D

Jos

Michael

Jos bedankt, ook jou methode ga ik een keer proberen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

WimFPU

Hallo Michael,
Volgens mij heb je in de 4 jaar dat er geen berichten meer van je verschenen behoorlijke vorderingen gemaakt op het gebied van landschapsbouw. Het zou leuk zijn als je eens een paar bomen zou willen laten zien die je recentelijk gemaakt hebt.

groet,
Wim