Bomen met veel vallen en opstaan

Gestart door Michael, 15 augustus 2015, 20:23:01 PM

Cees52

Hoi Michael

Ik heb een hele reportage over zelf bomen maken.

Heb ik al eens op de gastendag in Belgie laten zien.

Dit kan ik, als je wil, tesamen met voorbeelden etc meenemen naar Dronten in November.

groetjes uit beetje krom
opa cees

Michael

Ha opa Cees fijn je hier te treffen, wat meenemen mag altijd natuurlijk, een weekje voor ons treffen in november mag ik nog een dagje doorbrengen met de bomen professor Grove den, dat zal me wel goed doen.
't Valt 's avonds niet mee om wat aan de bomen te doen, op mijn werk een nieuwe rol ingevuld en dat vergt veel energie. Maar af en toe een beetje verwacht eind dit weekend toch weer een foto te kunnen plaatsen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Al ruim 200 dagen geleden dat ik hier nog wat heb laten zien, oei de tijd gaat snel. Voor een diorama waar ik mee bezig ben (weilanden ergens in Friesland) heb ik een poging gewaagd om een paar zomerse knotwilgen te maken
IMG_7277-BorderMaker by Michaël DB, on Flickr

IMG_7280-BorderMaker by Michaël DB, on Flickr

IMG_7279-BorderMaker by Michaël DB, on Flickr



Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

Dat ziet er goed uit Michaël. De fijnheid van de blaadjes heb je goed weten te treffen.
De kleur zit er wel een ietsje naast denk ik (foto's zijn moeilijk he) Toevallig dit weekend wat bomen gespot (ja echt  ;D ) en toen viel kleur op die wat het midden hield tussen grijsblauw en olijfgroen. Maar verder, zeer mooi !
Ik vind ze zelfs beter dan de wilgen van Aumo.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Klaas Zondervan

Ze zien er in ieder geval beter uit dan de exemplaren die ik een paar maanden geleden heb gemaakt. Bij mij in de buurt staan veel knotwilgen, en daar heb ik eens goed naar gekeken. Op zo'n knot staan meer dan 100 sprieten, die zelf ook nog eens vele malen vertakken. Lijkt me een uitdaging om dat goed na te maken.

Michael

#23
Heren dank voor de veren, over kleur ga ik het niet hebben Red, de knotwilgen die ik gezien heb worden door mij wat kleur betreft redelijk benaderd. Ik heb niet de illusie om een knotwilg één op één na te maken dat er in het echt meer takken de lucht inschieten dan ik heb gemaakt dat is zeker, maar ik had nu al het probleem dat takken na het "begrassen" aan elkaar gingen plakken. Het zal vast nog wel beter kunnen maar voor een eerste poging ben ik wel tevreden. Volgende keer beter zal ik maar zeggen.
Gebruikte methode gebaseerd op die van  "Grove Den".
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

stoomlokje

Die knotwilgen zien er inderdaad al mooi uit , ik zou het zeker niet beter kunnen. :'(
Dat groen valt over te redetwisten, Bij ons staan er ook inde tuin, en dat groen komt best aardig over met het lentegroen van deze wilgen , zodus ik zou zeggen , zeker niet fout . :D :D
Doe zo verder . ;) ;)

Michael

Ruim 4 jaar geleden is hier het laatste geschreven, toch wil ik met dit draadje verder gaan dan hou ik alles bij mekaar.
Onderstaand een klein diorama ongeveer 18x22 cm wat ik voor een collega heb gemaakt op zijn verzoek.





Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Ik had gehoopt om nog wat commentaar te krijgen, maar dan zal ik zelf maar beginnen, ik ben niet tevreden over de struikjes, deze zijn te compact, ik heb deze gemaakt van sisal touw. Ben nog wat een het experimenteren met andere materialen maar tot nu toe niks beters gevonden, als er nog iemand een idee heeft?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Ik vind het anders wel een mooi stukje scenery hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Helemaal mee eens, struikjes kun je idd nog proberen. Ik zou wel beetje water in je sloot proberen te maken, geeft vak erg mooi effect

Michael

Nog wat probeersels voor de struikjes.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154