Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Chrisrail

#315
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

Chris, je hebt alleen maar aansluitende banen wanneer de hoek tussen de 2 dakvelden perfect 45° is. Elke afwijking daarin, en dat kan het gevolg zijn van een andere dakhelling levert een verspringing van de aansluiting van de naden.

Het voornaamste is dat de breedte van de banen overal gelijk is op 1 centrale of 2 buitenste pasbanen na die smaller kunnen zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Om eerlijk te zijn: ik weet de reden niet maar volgens de plans is de hellingshoek niet overal hetzelfde. Als ik het op voorhand op het plan nu ook bekijk is de hoek op het dak van de goederen/werkplaats/magazijn op het kopeinde ook anders. En ja, het zou een kleintje geweest zijn om ze overal hetzelfde te maken. Maar...dan is het niet volgens plan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Robrecht

Ik zie nu pas waar ze niet matchen... Mij stoort het in elk geval niet nu ik het weet  ::) De rest van het gebouw is mooi genoeg om niet enkel naar het dak te kijken  :P
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Chrisrail

#319
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

#320
Blijkbaar stak het niet al te nauw in die tijd en mogelijks ligt het daar aan  ;)


Peter

Denk er nog over na om dat ene dakdeeltje toch maar aan te passen (is niet veel werk) want anders ga ik hierover nog dikwijls een opmerking krijgen.
Dat het volgens het plan juist is, wil niet zeggen dat het inderdaad zo gedaan heb.
Op het pak bouwtekeningen dat ik heb (jaargang 1935,  1938 en 1952) staan er ook afwijkingen (ook vergeleken met de foto's) 
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 13 mei 2019, 09:45:20 AM
Citaat van: Peter op 10 mei 2019, 21:01:02 PM
ik weet de reden niet maar volgens de plans is de hellingshoek niet overal hetzelfde.
Strange,
maar ja dan zal het wel zo zijn zeker.  :-\
toch mogelijk voorbij Antwerpen is men van 2 kanten begonnen aan een snelweg en daar dreigde men ook naast elkaar uit te komen  :)

renstimpie

Een mooie aanrader:  Het boek De Lijn Antwerpen - Gent by Marc Clarysse (uitgegeven door het TSP).   Hier staan ook nog prachtige foto's in...

Tim

Snobby Crash

Hey Peter,

IK heb sinds enkele dagen het boek binnen van lijn 59 Antwerpen Gent van Marc Clarysse.
Prachtig boek, met heel veel fotos van de bouw van deze lijn en ook van het station linkeroever.

Zeker een aanrader!

Gr Geert

dieselfreak

#325
Dank u wel heren voor jullie lovende commentaar. Ik zal proberen morgen wat extra foto's uit mijn boek hier te plaatsen (als het mij lukt tenminste wat dat is niet zo eenvoudig). Hier is alvast een korte beschrijving van de inhoud, voor meer informatie verwijs ik jullie graag naar de website van TSP (klikken op 'Nieuwigheden mei', blz.4).


Ter gelegenheid van het 175 jarig bestaan van de lijn 59 Antwerpen - Gent, waarvan het eerste gedeelte Sint-Niklaas - Antwerpen in dienst werd gesteld op 3 november 1844, hebben Marc Clarysse (auteur) en TSP (uitgever) zich samengezet om de volledige geschiedenis van deze lijn voor te stellen die oorspronkelijk slechts voorzien was voor lokaal verkeer maar een van de belangrijkste lijnen van het Belgische net werd.
De verschillende hoofdstukken behandelen de geschiedenis van de lijn: de aanleg, de verschillende stappen in de modernisering.  
Ieder station en stopplaats wordt bekeken een één hoofdstuk gaat over het rollend materieel van vroeger en nu.
Vele postkaarten, oude en nieuwe foto's en plans van de stations vormen de iconografie van dit werk dat TSP U voorstelt aan 42 euro.

MC

doomslu

Ik kijk er naar uit, Marc.
Nog even geduld uitoefenen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#327
De daklatten die verspringen worden allen verbeterd nadat het dak van de goederenafdeling gedaan is
Momenteel  ben ik bezig met de ramen in het ronde gedeelte. Veel meer kan ik niet doen voor we binnen 3 maanden verhuizen naar onze
nieuwe woonst op Groen Zuid

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw