Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

755philippe



CiteerVerdomme, verdomme, verdomme, wat een blunder die ik gemaakt heb
Kan van voor af aan beginnen.
Daar de bouwplannen enkel de horizontale afmeting aangeven, en op slechts 1 plaats de hoogte, moest ik via de goede oude regel van drie, van alles de hoogte berekenen, en blijkbaar (verdomme), heb ik bij de regel van drie een tipfoutje gemaakt, en zijn ALLE hoogte afmetingen (muren, ramen, deuren enz.)  5 milimeter te klein.

Is het niet meer mogelijk om raam- en deuropeningen 5mm groter te maken en de muren ook 5mm hoger te maken met strips of moet je hiervoor te veel aanpassingen doen waardoor opnieuw beginnen toch beter is.
Is maar een idee. Allleszins de moed erin houden en het komt wel goed.  :o

Mvg

755philippe

Marklin K-rail - ecos - koploper - oc32 gebruiker




Peter

#91
CiteerIs het niet meer mogelijk om raam- en deuropeningen 5mm groter te maken en de muren ook 5mm hoger te maken

Nee, dat is helaas niet mogelijk, want dan kloppen de verhoudingen niet meer.
De binnenmuur delen zijn reeds terug uitgesneden, en dit keer met de juiste hoogte. Nu komt het moeilijkste werkje terug, namelijk het uitsnijden van de raam en deuropeningen. Daarna kunnen er terug de buitenmuren op gelijmd worden en de zijkanten terug in 45° afgeschuind worden.
Op onderstaande foto zijn de (juiste) binnenmuren te zien met helemaal bovenaan een detailwerkje waar ik af en toe aan bezig ben, namelijk een oud M1 model (bouwdoos Olaerts) die op het diorama moet komen. Links bovenaan, de "toren" van het station, waarvan de wanden terug in elkaar staan.

Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Ik heb even terug naar je eerst geposte foto gekeken en inderdaad wordt het moeilijk, maar ik zie dat je goed bezig bent.
Mvg

755philippe

Marklin K-rail  -  ecos  -  koploper  -  oc32 gebruiker

Peter

#93
Voila, de eerste twee stukken liggen weeral, voorzien van vensterbanken en betonbalk boven de ramen klaar om aan elkaar gelijmd te worden.
Langzamerhand geraken we weer wat verder

Met vriendelijke groeten
Peter

Lucaslolman


Peter

#95
Zoals ze zeggen: Stap voor stap

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Dit ziet er weer prima uit Peter en ik blijf je draadje graag volgen.  Top. ;)
Groet Pierre.


Peter

Dank zij de vriendelijke steun en medewerking van de gekende auteur Hugo De Bot, ben ik weer een drietal prachtige foto's rijker, waarop
zeer goede details te zien zijn.
Het nadeel is: dat er blijkbaar nog al wat veranderingen zijn aangebracht tijdens de na-oorlogse jaren.
Foto's volgen nog.

Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

aan Peter,                                                                    17jan17,

Was er aan de linker-voorzijde van het stationsgebouw niet een doorgang (met of zonder hek of poort ?) naar het perron ? 
En van welke periode was die gevelopening ? 
( heb ze niet meteen bij de hand, maar was deze doorgang niet zichtbaar op één van de fotokopies, die ik u bezorgde ? )

Peter

#100
Hoi Herwig,

Dit is een van mijn nieuwste foto's
Is het die kant wat je bedoelde? Dat zijn namelijk 2 staanplaatsen voor de autobus


Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Dit is niet zomaar een doorgang naar 't perron, het is eerder een groot uitgevallen betonnen  "car-port" .
Ga je dit  (esthetisch twijfelachtig) aanbouwsel ook in model snijden of gewoon weglaten ?

wilgo

Dag Peter
fijn hoe U dat maakt, het gaat weer een mooi stuk worden

groeten willy

Gerolf

Citaat van: Herwig op 17 januari 2017, 19:03:11 PM
Dit is niet zomaar een doorgang naar 't perron, het is eerder een groot uitgevallen betonnen  "car-port" .
Ga je dit  (esthetisch twijfelachtig) aanbouwsel ook in model snijden of gewoon weglaten ?

Het is mooi door zijn lelijkheid. Als je er plaats voor hebt zou ik het zeker niet weglaten ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Citaat van: Gerolf op 19 januari 2017, 10:25:14 AM
Citaat van: Herwig op 17 januari 2017, 19:03:11 PM
Dit is niet zomaar een doorgang naar 't perron, het is eerder een groot uitgevallen betonnen  "car-port" .
Ga je dit  (esthetisch twijfelachtig) aanbouwsel ook in model snijden of gewoon weglaten ?

Het is mooi door zijn lelijkheid. Als je er plaats voor hebt zou ik het zeker niet weglaten ...

+1

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1