Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Herwig

#60
Die laatste foto, met zichtbare bakstenen, iemand info over de datum ?  Er staan nergens auto's op, die mee tijdsbepalend zouden kunnen zijn.     Het wachtende groene dieselstel rechts geeft slechts een indicatie.

De Roger Vissers-foto in het Max Delie    "NMBS-kleuren"-boek   heeft als onderschrift:    "einde van de jaren zestig".
Dit is de foto met de  HLDtype210 , waarop (de achterzijde) van het station bijna volledig overwoekerd is met klimop.

De kleine appartementsgebouwen links, staan op beide foto's.

Iemand een idee hoeveel jaren er zat tussen de twee foto's:  die zonder en mét klimop ?

59erke

Pure gok, misschien eind jaren zestig aangezien het station begin jaren 70 gesloten werd is er misschien niet te veel onderhoud aan geweest (overwoekerde klimop) ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Herwig

#62
Dat de    "klimop-foto"   gesitueerd wordt   "eind jaren zestig" ,  dat staat er dus als foto-onderschrift in het  M.Delie-boek.
( zie reactie  #60 )

De vraag is:     de foto zonder klimop        in reactie #59  hierboven           kent iemand die opname-datum ?
Of anders gesteld:  hoeveel jaren verschil tussen de beide foto's, die zonder en mét klimop ?

Is toch ook interessant voor Peter  ( indien hij dit door hem gestart draadje nog volgt  ? )

Peter

Ik volg dit draadje nog, maar zolang ik geen geschikte muurplaten vind kan ik dus niet verder. Dus PAUZE
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Het station zelf gesloten in 1970.
Mogelijk rollend materiaal is treinstellen 604.xx en 605.xx later omgenummerd tot reeks 44 en 45
ook brossels zijn mogelijk heden .
Ook mogelijk zijn rijtuigen van het type K2, K3, L, M2 in groene levrei.
Voor de locs: loc type 201.xxx en 210, 211, 212 en 213
voor fotos van die periode kan je ook op erfgoedbank waasland kijken daar vind je soms fotos van het station van sint-niklaas uit die periode .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

dieselfreak

Bedankt dat je reclame maakt voor mijn  fotoverzameling op de Erfgoedbank Bart, die foto's staan er al enkele jaren op. Wat het rollend materieel betreft toch enkele correcties: de motorwagens type 605 (de latere reeks 45) hebben nooit gereden op Lijn 59 en dat geldt ook voor de diesellocomotieven type 211 (reeks 64) en 213 (reeks 65 en 75).
MC

modeltreinbart

Bedankt voor de correcties . Zelf ben ik van 82 dus heb geprobeert via jou fotos om uit te zoeken welk type het was maar het is niet altijd duidelijk te zien.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Peter

#67
Denk dat de "pauze" langzaam  op zijn einde loopt. Nee, geen muurplaten van Goovers.
Dus we kunnen starten (na de feestdagen zegt mijn echtgenote) :D :D :D :D :D :D :D
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#68
De eerste stukken zijn gesneden, een van gladde Polystyrol plaat van 1mm dikte, en een van Polystyrolplaat met baksteen motief.
De gladde plaat dient als versteviging van de buitenmuur. Heb goede ervaring met deze sandwich methode (station Boom, Station Gengenbach en de Schwarzwaldhof)
Nu begint het fijne werk met het uittekenen van de ramen, blauwe steen enz.
Dat was het voor vandaag, na nieuwjaar (ergens volgende week dus) gaan we verder

Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Goed dat je terug begonnen bent...

Welke steenplaat heb je nu gebruikt?

Peter, Een goed eindejaar, en mag je in 2017 een goede gezondheid en véél modelbouwgoesting hebben!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Peter

#70
Der steenplaat die ik gebruik heb ik jaren geleden op de beurs in de Nekkerhallen gekocht bij ik weet niet meer wie. Door het opruimen op de zolder, en het afbreken van mijn baan, kwamen die "vergeten" platen weer te voorschijn.
Ze zijn niet 100% maar komt er toch zeer dicht in de buurt. Vraag me af of die van Goovers beter zou geweest zijn. Zal het waarschijnlijk nooit weten.
De gladde Polystyrol platen komen van Verschooten (Antwerpen) die deze platen 50x25 cm in verschillende diktes verkopen (van 0,5 - 0,75  -1,00 enz tot 2,5 of 3,00 mm) Merk onbekend
Intussen rekenen, rekenen en nog eens rekenen voor de kleine dingen deuren, ramen enz, enz
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Prachtig project Peter met toch verassend veel diversiteit van rollend materieel . Zelfs goederen wagons stonden blijkbaar in de eindstation . Wat een sfeer ! Ik kijk al uit naar het vervolg van uw modelbaan . Vooral de 40 zou ik wel graag zien op uw modelbaan  :P https://flic.kr/p/rChvxh   Enig idee al hoe groot deze modelbaan zal worden ?

Peter

#72
Rekenen, en nog eens meten en rekenen. Beter een paar keer herberekenen dan verkeerd de onderdelen snijden.
Geert, bedankt voor die "super' foto van de 630 waarvan eindelijk eens fatsoenlijk een model op de markt mag verschijnen, en dan in deze kleurstelling.


Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Citaat van: Peter op 04 januari 2017, 17:59:34 PM
Rekenen, en nog eens meten en rekenen. Beter een paar keer herberekenen dan verkeerd de onderdelen snijden.
Geert, bedankt voor die "super' foto van de 630 waarvan eindelijk eens fatsoenlijk een model op de markt mag verschijnen, en dan in deze kleurstelling.


Da's inderdaad een goed idee peter! Hoe gaat dat spreekwoord van een voorbereide mens....   ;)

Ik teken het altijd in 1/87ste uit dan zie je ook eventuele fouten gemakkelijker...
Tijdens het bouwen wijk ik van deze tekening lichtjes af, om op hele voegen te komen. dat scheelt maar een milimeter, maar het is zo véél mooier dat het raam op een halve of hele steen eindigt.

inderdaad een mooie foto van Geert. Bedankt om te delen  :)

Yannick



Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Peter

#74
Het knip en snijwerk is volop bezig nu.
Alleen moet ik goed opletten want ondanks de uitstekende bouwplannen, zijn er toch veel verschillen.
De plans die ik heb zijn van 1935 en 1938 en blijkbaar zijn er tussen de twee al aanpassingen geweest tijdens of na de bouw van het station.
Ook op de recentere (spreek jaren 50 en 60) foto's zijn er verschillen te zien met de 1938 plans. Of dit door oorlogsschade gekomen is of omdat bepaalde zaken "gemoderniseerd" zijn, valt voorlopig niet te achterhalen.
Ik blijf in elk geval bij mijn voornemen de situatie eind jaren 50 tot 1968 na te bootsen.Dat is al meer dan werk genoeg.
De eerste muren staan inmiddels al overeind. (voorlopig  ;))

Met vriendelijke groeten
Peter