Auteur Topic: Antwerpen - Linkeroever 2  (gelezen 37504 keer)

Offline Chrisrail

• Forumlid
  • http://amsac.be/
  • Voornaam: Chris
Re: Antwerpen - Linkeroever 2
« Reactie #315 Gepost op: 10 mei 2019, 19:14:53 pm »
DSCN4145 by Peter Verlooy, on Flickr

@ Johan
Hoe verklaar je dan dat deze in het midden van het gebouw wel allemaal mooi overeen komen?  :o :o :o :-\ :-\ :-\
http://amsac.be/     
 Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Offline SuSke

• Forumlid
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
« Reactie #316 Gepost op: 10 mei 2019, 19:21:13 pm »
Chris, je hebt alleen maar aansluitende banen wanneer de hoek tussen de 2 dakvelden perfect 45° is. Elke afwijking daarin, en dat kan het gevolg zijn van een andere dakhelling levert een verspringing van de aansluiting van de naden.

Het voornaamste is dat de breedte van de banen overal gelijk is op 1 centrale of 2 buitenste pasbanen na die smaller kunnen zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2019
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline Peter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
« Reactie #317 Gepost op: 10 mei 2019, 21:01:02 pm »
Om eerlijk te zijn: ik weet de reden niet maar volgens de plans is de hellingshoek niet overal hetzelfde. Als ik het op voorhand op het plan nu ook bekijk is de hoek op het dak van de goederen/werkplaats/magazijn op het kopeinde ook anders. En ja, het zou een kleintje geweest zijn om ze overal hetzelfde te maken. Maar...dan is het niet volgens plan.
Hou van het "Schwarzwald en de Schwarzwaldbahn"

Met vriendelijke groeten
Peter

Offline BrainFeeder

• Forumlid
    • BrainFeeder.be
  • Voornaam: Robrecht
« Reactie #318 Gepost op: 13 mei 2019, 09:22:53 am »
Ik zie nu pas waar ze niet matchen... Mij stoort het in elk geval niet nu ik het weet  ::) De rest van het gebouw is mooi genoeg om niet enkel naar het dak te kijken  :P
H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...
Webdesigner/developer - Wellens.io - CoderDojoHam

Offline Chrisrail

• Forumlid
  • http://amsac.be/
  • Voornaam: Chris
« Reactie #319 Gepost op: 13 mei 2019, 09:45:20 am »
ik weet de reden niet maar volgens de plans is de hellingshoek niet overal hetzelfde.

Strange,
maar ja dan zal het wel zo zijn zeker.  :-\
http://amsac.be/     
 Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Offline Metpetergaathetbeter

• Forumlid
« Reactie #320 Gepost op: 13 mei 2019, 11:33:43 am »
Blijkbaar stak het niet al te nauw in die tijd en mogelijks ligt het daar aan  ;)

www.amsac.be MSM ab.nr  3002 (maart) abonnee van “OP DE BAAN”(lidnr.2954)1417
Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef, het bespaart U heel veel moeite !

Offline Peter

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 13 mei 2019, 12:21:55 pm »
Denk er nog over na om dat ene dakdeeltje toch maar aan te passen (is niet veel werk) want anders ga ik hierover nog dikwijls een opmerking krijgen.
Dat het volgens het plan juist is, wil niet zeggen dat het inderdaad zo gedaan heb.
Op het pak bouwtekeningen dat ik heb (jaargang 1935,  1938 en 1952) staan er ook afwijkingen (ook vergeleken met de foto's) 
Hou van het "Schwarzwald en de Schwarzwaldbahn"

Met vriendelijke groeten
Peter

Offline Metpetergaathetbeter

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 13 mei 2019, 12:33:08 pm »
ik weet de reden niet maar volgens de plans is de hellingshoek niet overal hetzelfde.
Strange,
maar ja dan zal het wel zo zijn zeker.  :-\
toch mogelijk voorbij Antwerpen is men van 2 kanten begonnen aan een snelweg en daar dreigde men ook naast elkaar uit te komen  :)
www.amsac.be MSM ab.nr  3002 (maart) abonnee van “OP DE BAAN”(lidnr.2954)1417
Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef, het bespaart U heel veel moeite !