Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Herwig

aan Peter, 

Dat ziet er uitstekend uit.   Deze winter nog de H0-perrons & de treinen ?

Heb je gisteren een foto gemaakt van uw maquette in de sneeuw ?
Dan had je het H0-station helemaal zoals op de (belangrijke) foto in reactie #11

Peter

CiteerDeze winter nog de H0-perrons & de treinen ?
Inderdaad. Het is de bedoeling van dit binnen de paar weken afgewerkt te krijgen.

De foto volgt later als het wat verder afgewerkt is. Ramen en daken
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#287
Voor de zinken daken heb ik een testje gedaan om de afscheidingen (zeg maar de uitzetstukken tussen de platen zink) weer te geven.
Heb deze gemaakt uit Evergreen profiel 131, dus 0,75 x 0,75 mm
Twijfel momenteel nog een beetje of ik dit profiel zou houden of profiel van 0,50 x 0,50 gebruiken of nog fijner.
Als ik me goed herinner had ik voor het seinhuis van Schijnpoort Ervergreen 101 gebruikt maar zeker ben ik niet meer.

Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

Het is 0.5 op 0.5.
Net voor U opgemeten

Peter

#289
Denk dat het er zo al wat beter uitziet.
Echtgenote zal morgen bij Ballien in Borgerhout nog Evergreen strips gaan halen (Verschooten had er weeral geen)

Nog een vraagje: zoek nog foto's van het stationsgebouw kant Paul van Ostaijenlaan




Met vriendelijke groeten
Peter

Cord

Misschien heb ik wat gemist, maar waarom sluiten de lijstjes op de kopse kant niet aan op de lijstjes aan de langszijde?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

marc goovaerts

Eerlijk gezegd vond ik de eerste poging ook niet slecht. Visueel geeft het dak van het tramhokje aan 'den Bourla' ongeveer hetzelfde uitzicht.

Herwig

#292
aan Peter,

Heb je deze koele winterdagen soms nog kunnen knutselen aan de  'laatste loodjes'  van uw uniek L.O.-station ?

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007

Citaat van: Cord op 23 december 2017, 14:44:25 PM
Misschien heb ik wat gemist, maar waarom sluiten de lijstjes op de kopse kant niet aan op de lijstjes aan de langszijde?

Wim,
vermoedelijk omdat de hoek tussen de 2 daken geen 45° is en dan komt de onderlinge afstand niet meer overeen...

Peter

Citeervermoedelijk omdat de hoek tussen de 2 daken geen 45° is en dan komt de onderlinge afstand niet meer overeen.
Inderdaad Philippe. De zinken platen hebben/hadden bij het grote voorbeeld vaste afmetingen, waardoor die op de kopse kant net even breed zijn als op de andere zijden.

Als troost voor jullie, hopelijk, geduldig wachten, nog een foto

foto578-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#296
De plafonds zijn eindelijk pasklaar geraakt. Nu nog de dakspanten, de (imitatie) zinkbekleding en de zink naden plaatsen.
Als dat allemaal klaar is, kan ik eindelijk verder met de ramen, het verder afwerken van de gevels en het zichtbaar gedeelte van het interieur plaatsen en last but not least, de verlichting en het voetpad en de bestratng

Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

goed, joli, knap werk Peter.  8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#299
Toch weer een stapje verder.
Het brede voetpad werd op de juiste afmetingen (in H0) gesneden, en al even onder het hoofdgebouw gelegd om een eerste indruk te krijgen.
Dit voetpad werd fantastisch gemaakt (gelaserd, gekrast??) door ons forumlid Frank, waarvoor mijn oprechte dank.
PS: het gebouw is niet scheef, maar staat los op dat voetpad, net zoals de binnendaken (plafonds) die nog los liggen. Komt allemaal wel goed

Met vriendelijke groeten
Peter