Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Floris

mooooi! die subtiele kleureffectjes in de bakstenen zijn erg goed trouwens

SuSke

De aanhouder wint Peter, en dat je kan volhouden weten we  ;)

Mooi resultaat, maar waren die tegeltjes geen glanstegeltjes  ::) - laagje glansvernis erover ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Ja Frans, dat waren ooit glanstegeltjes (in 1938) De laatste jaren zullen deze wat van hun glans verloren hebben, maar toch nog min of meer glanzend geweest zijn.
Maar op schaal zou het een verkeerde keuze zijn om deze ook glanzend te maken, net zoals het verkeerd is om loks, rijtuigen en zelfs auto's en vrachtwagens glanzend te maken omdat het dan wat speelgoedachtig zou lijken.
De tegels krijgen bij mij nog een laagje Microsoft clear semigloss, zodat ze wat min of meer hun matte tint kwijt zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

SirGresley

Voor waggons en loco's gebruik ik altijd Satijnvernis Peter. Dat blinkt een beetje maar niet teveel.
8)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

mahtoska1

De tegels zijn inderdaad goed gelukt. Maar ze verdienen inderdaad een beetje glans.

Peter

Voor de ramen is er eindelijk de oplossing.
Geen Vivak platen zoals eerst geprobeerd (zou perfekt gegaan zijn indien ik , geen witte wasem afgevende, secodenlijm had gevonden. Bestaat maar moeilijk te vinden).
De oplossing is dus clear Evergreen platen. Bestaat in drie verschillende diktes ( o,13 - 0,25 en  0,38 mm)
Perfekt helder en eenvoudig te lijmen met heel weinig vloeibare Tamiya lijm.
Ik kan volgende week terug verder aan het model werken (deze week veel te druk)
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter,
Ik doe het anders voor de ramen. Als ik mij niet vergis spring jij ook eens binnen bij Verschooten. Daar verkopen ze doorzichtige platen van 0,25 of 0,30 mm als ik me niet vergis van Maqkett. Goedkoper dan Evergreen. Alles op maat uitsnijden en ik lijm het met Cristal Clear en geeft ook geen plekken en is trouwens afwasbaar met water zolang het niet droog is. Ik breng het produkt aan met een kaasprikker.
Mvg

755philippe

Peter

#233
Het eerste van de twee M1 rijtuigen voor bij het diorama is, op de bufferplaten na, klaar. Enkel spijtig dat bv. Paul Bellon geen fatsoenlijke handgrepen voor deze rijtuigen in zijn assortiment heeft. Zelf plooien uit 0,75 mm nickelzilverdraad is niet direkt mijn ding.
De handgerepen die bij de bouwdoos zitten zijn veel te dik, zeker als je ze nog een zilver moet schilderen want dan valt dat, ondanks de zeer dunne verf, nog harder op.


Ook even mijn Olaerts type 53 uit zijn doos gehaald.(zit al een hele tijd in mijn verzameling) Die komt later ook op het diorama. Of deze ooit bij het grote voorbeeld op Linkeroever is geweest weet ik niet zeker (betwijfel het een beetje)
Wat het model betreft: voor zo'n duur model had ik toch een betere afwerking verwacht. (rijeigenschappen zijn perfekt) maar boven op de watertank zie je gaten voor een reling, naast de schoorsteen is er een gaatje en in de stoomdom ook (allen voor een andere versie voorzien), en de verf ligt er toch nogal dik op.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#234
Eerste test met een raam. Middenstijl ligt nog los en er moet nog een dunnere strip op aangebracht worden
om de raamstijlen wat meer relief te geven. Ook de scheiding tussen de ramen met de tegeltjes is een proefje

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Heb eindelijk de moed gevonden om verder te werken aan dit projekt. Een van de muren stond wat kromgetrokken en niet helemaal winkelhaak met de andere, dus die moest terug losgemaakt worden, en het keukenraam dat ik als proef had gedaan, en wat overhaast toch had vastgelijmd, heb ik er voorzichtig terug uit kunnen loswrikken. Dit alles "gelukkig" zonder andere dingen te beschadigen en waar ik zo'n angst voor had.
Maar nu kan ik eindelijk terug verder doen aan dit gebouw en dit keer volgens het gezegde: "haast en spoed is zelden goed"
Foto's volgen later wel
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#236
Terug een eerste schuchtere poging om een raam te maken, zowel de witte profieltjes als ook het tegelmotief tussen beide vensters
ligt er maar los op om te testen.

Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

Citaat van: Peter op 05 juni 2017, 12:29:00 PM
Heb eindelijk de moed gevonden om verder te werken aan dit projekt. (...)

Moed, lieve Peter   :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

sdz1976

Ziet er meer dan fraai uit man!! 8)


Grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

BC911

Ik volg ook weer met volle interesse. Ik miste de updates al een beetje  ;). Succes met de verdere bouw, dit ziet er in iedere geval niet slecht uit!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...