Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Peter

Ik had reeds gevraagd om het zes jaar oude draadje af te sluiten (op slot te doen)

Wat de foto's betreft die ik niet mag kopieren.
Dit zijn dikwijls familie foto's van inwoners van Sint Anneke en volgens mij is dat hun goed recht om die prive te houden.
Ik ben al dankbaar dat ik ze (en hun foto albums) heb mogen inkijken.

Wat de plans betreft/ Die zijn ongelooflijk gedetailleerd met de vermelding van welke steen, blauwe steen dekstenen, ramen enz, enz.
Een pittig detail: op het oudste plan ( van 1935) zijn er 2 wachtzalen  ;D ;D  een voor de 1e en 2e klasse reizigers en een voor (nou ja in die tijd, het gemene volk, dus de 3'e klasse reizigers.

Er reed inderdaad een tram/treintje op Sint Anneke. (de Sint Anna express -ja, ja,  ;D) van aan de plage, tot in Hamme. Dit lijntje werd in 1959 afgeschaft.

PS:de titel van dit draadje is verandert
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

Ha, kijk, dan zijn we met 2!  ;)
Ik heb hier reeds alle muurdelen van dat station liggen. Heb dat enkele jaren geleden op basis van plans en tekeningen eens allemaal omgezet naar vector en het dan laten laseren in mdf.
Door het ontbreken van zin liggen die muurdelen hier nog steeds ..
Het laatste wat ik deed vooraleer ik dat project op on-hold zette was B15 (het seinhuisje op het einde van de perrons) afwerken.
Ik geef toe dat info vinden niet gemakkelijk is, maar het is zeker niet onmogelijk. Door de jaren heen sprokkel je heel wat bij elkaar.

Succes met de bouw.

knibbelknabbel

@Binco en Peter: Misschien samenwerken?  ;D

Peter

Rekenen, rekenen en nog eens rekenen.
Afhankelijk van het plan (datum dat het getekend werd) verschilt de breedte 60 cm (gebouw kant Schelde) Schrijffout van de tekenaar??
Wel roept dat plan vele herinneringen op, want in zo'n relatief klein gebouw was er toch een dagblad kiosk, keuken, restaurant, loketten voor de kaartjes voor de autobussen, loketten voor treinkaartjes , twee wachtzalen enz, enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Snobby Crash

Knap Peter dat je dit gaat nabouwen !

Ik blijf dit zeker volgen !

Succes met de bouw !

Geert

Peter

#20
Het is wel even schrikken als je even berekend hoe groot dit gebouw op 1/87 gaat worden.
Maar, ik hou er de moed in, dank zij de echtgenote, de kinderen en de kleinzoon die daarstraks  mijn berekeningen stonden gade te slaan.
De meeste materialen ( baksteenplaten van GM, ook) heb ik al besteld
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Och, weer een reden om een stukje N te maken ?  ;)

OlivierV

Citaat van: Binco op 15 augustus 2015, 10:47:47 AM
Ha, kijk, dan zijn we met 2!  ;)
Ik heb hier reeds alle muurdelen van dat station liggen. Heb dat enkele jaren geleden op basis van plans en tekeningen eens allemaal omgezet naar vector en het dan laten laseren in mdf.
Door het ontbreken van zin liggen die muurdelen hier nog steeds ..
Het laatste wat ik deed vooraleer ik dat project op on-hold zette was B15 (het seinhuisje op het einde van de perrons) afwerken.
Ik geef toe dat info vinden niet gemakkelijk is, maar het is zeker niet onmogelijk. Door de jaren heen sprokkel je heel wat bij elkaar.

Succes met de bouw.
Dan zou Peter wel iets zijn met jouw vectortekeningen en heeft hij alvast een goede basis om mee te starten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

renstimpie

Ik kijk er naar uit...   ik heb vorig jaar een hele hoop dia's van mijn grootvader gekregen (maar nog niet kunnen nakijken).   Met foto's van alle tijden..  ik ken de inhoud niet,  maar ik ga zeker opzoek naar Antwerpse stations  (met name Linkeroever).  tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Peter

Tim, als er van het station Antwerpen Linkeroever bij zitten,zou ik graag kopies hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

@ Tim: en mochten tussen die dia's ook beelden uit Sint-Niklaas en omgeving bijzitten dan heb ik wel interesse.
MC

RD25

Citaat van: Michiel op 14 augustus 2015, 11:23:45 AM
Geweldig dat je zo gemakkellijk zoveel informatie heb kunnen krijgen over wat je zoekt. Meestal verloopt het zoekwerk naar documenten met heel wat meer obstakels en minder succes.

Geniet van de oogst, en geniet van het plannen van jullie volgend project.


+1

Peter, knap werk  ;)


Antwerpen anvers Sint Anna linkeroever Pretpark (Delcampe_be)

8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Johnnytrein

Waar op linker oever heeft dat ooit geweest?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Ik zou niet weten waar deze foto genomen is.
Betwijfel of dit op de linkeroever was, gezien op de achtergrond de boeretoren en olv Kathedraal blijkbaar van plaats zijn verwisseld. Op de foto's en schilderen die op het net staan, staat bij het zicht vanop de linkeroever richting de rede, de boeretoren rechts en de kathedraal links.
Ook het gebouw achter California Hollywood bevind zich verdacht dichtbij. De schelde is hier nog altijd zeer breed.

Nog even een suggestie: wie bouwt er het oude station van Berchem eens na. Dat is pas een uitdaging  ::) ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 19 augustus 2015, 14:03:46 PM
Nog even een suggestie: wie bouwt er het oude station van Berchem eens na. Dat is pas een uitdaging  ::) ::) ::)
Zeker met het niveauverschil daar. Ineens ook de centers, trammetjes, verdwenen watertorens, stukjes Zurenborg-Art Nouveau...
Het heeft een hoog NEEB-gehalte. Misschien voelt een bepaald iemand zich uitgedaagd ?  ;D