Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Peter

n
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Geweldig dat je zo gemakkellijk zoveel informatie heb kunnen krijgen over wat je zoekt. Meestal verloopt het zoekwerk naar documenten met heel wat meer obstakels en minder succes.

Geniet van de oogst, en geniet van het plannen van jullie volgend project.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel


Michiel

"Batiment des Recettes, Rive Gauche" met spoorplans lijkt me geen kapelletje, maar eerder een stationsgebouw op Linker Oever. Ik ken Antwerpen niet, dus geen idee welk station het wordt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Het verdwenen station op Linkeroever ? Laatste of oude versie ?

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

Land Van Waas... Vlaams Hoofd... spooroverzet over de Schelde...  lijn naar St-Niklaas... Als het dit is, lijkt het me een heel mooi project.

https://sites.google.com/site/vlaamshoofdtetedeflandres/station-pays-de-waes-linkeroever
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Snobby Crash

Tramstatie in Antwerpen Linkeroever ?
Mijn grootvader reed vroeger als trambestuurder op de lijn Hamme-Antwerpen...

Geert

Peter

#8


De Antwerpse linkeroever heeft bij mijn weten (korrigeer me als ik verkeerd ben) 5 of 6 verschillende stations gebouwen gehad, waarvan er zelfs 1 op de rechteroever was gebouwd. Namelijk (in het Nederlands  ;))  Gare du Pays de Waes. Reizigers werden toen met een stoomboot van de spoorwegen naar de linkeroever gebracht. Daarna kwamen er achtereenvolgens nog twee verschillende gebouwen op het 'Vlaamsch Hoofd'
Daarna kwam het in 1935 gebouwde station dat de naam kreeg "Antwerpen Linkeroever" welks "helaas" in 1970 werd afgebroken. Het is in dit laatste dat ik bij toeval mijn echtgenote leerde kennen, en waar we afspraken voor we uitgingen naar "het" stad. (echtgenote was van de linkeroever, ikzelf van 't zuid)  Als laatste kwam de stopplaats aan de Katwilgweg, vlakbij de Gazet van Antwerpen, welks in 1984 werd (min of meer) afgebroken (Nog gedeeltelijk te zien) De linkeroever heeft tot spijt van de vele inwoners, geen spoor aansluiting meer. De dichst bijzijnde aansluiting is nu in Zwijndrecht.
Het gebouw gelegen aan de Beatrijslaan, dus dat in 1970 werd afgebroken, is hetgene dat ik ga nabouwen.
Het verzamelen van alle gegevens heeft me jaren gekost met soms veel frustratie en buiten de weinige gekende foto's en een artikel in een oud MSM nummer geraakte ik maar niet verder.
Het is de laatste maanden echt in een stroomversnelling geraakt, en mijn oprechte dank gaat dan ook uit  naar Roland Paternoster (forumlid RGP), Herman Welter, mensen van Sint Anna ten Drieen parochie en als belangrijkste, naar mijn lieve echtgenote die me met veel geduld is blijven steunen en motiveren
Om alvast in de sfeer te geraken:

AntwerpenLinkeroever1_01gva by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN1931 by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

heb je een foto van dat station Peter?

just4fun

Citaat van: Peter op 14 augustus 2015, 11:15:53 AM
De plans





Peter,
op m'n werk kan ik die plannen inscannen en terug afdrukken op schaal 1/87, spaart misschien een hoop rekenwerk?
Paul

Peter

#11
n
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Misschien beter dit draadje sluiten en verder volgen op Station Antwerpen Linkeroever ?
Dat maakt het wel wat simpeler....

Michiel

Dat is inderdaad de foto die ik steeds terug vond.

Dat die personen je geen kopij geven van hun fotomateriaal... tja. Het kopieren van foto's voor persoonlijk doeleinden, niet commersieel, is toch volledig vrij? Vooral, het zijn gewone foto's van een publiek gebouw. Wat zijn dat ego-zijkerds, zeg! (oeps, ik werd even nogal direct in m'n woordgebruik)  ::)

@Marc, huppel je niet graag van draadje naar draadje?  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Niet als ze hetzelfde onderwerp hebben...