Roest

Gestart door Dirky, 09 augustus 2015, 12:37:30 PM

Dirky



Alhoewel de oorzaak van dit achtergebleven roest een zwaar criminele moordpartij was, waren deze wrakken ook wel een bron van inspiratie...


Rangeerduivel

Weet jij waar deze foto genomen is Dirk?

Er staat wel iets Frans(Peugeot) tussen dacht ik...

;)


Dirky

Heb ik genomen in Oradour-sur-Glane.

(het dorpje werd als vergelding voor een daad van het Franse verzet in 1944 volledig plat gebrand. En meer dan 600 inwoners (incl. vrouwen en kinderen) afgemaakt... Charles De Gaule besliste het dorp te behouden in die toestand als gedenkplaats voor deze martelaren. Alhoewel het er op de moment van mijn bezoek 35°C was, kreeg ik het toch wel koud. De vele bezoekers bleven uit respect muisstil... luguber...)

Rangeerduivel

Ik had het gedacht omdat er sprake was van een "zware criminele moordpartij" maar dierf het niet uitspreken,
sommigen staan hier op scherp om je te "pakken"!!! ;D

Maar dat Franse verwees er toch naar...ik wist echter niet dat daar ook een verzameld autokerkhof was,waarschijnlijk van de plaatselijke garagist,die er op dat moment gewoon een bedrijf had.
Wat opvalt is dat de auto's in een nog tamelijk goede staat zijn,ze staan er ondertussen toch al 70 jaar.
Er zijn er die veel jonger zijn en er toch slechter aan toe zijn.
Het is niet uitgesloten dat de wrakken een "behandeling" kregen om ze te kunnen bewaren als monument...

;)

Gerolf

Indrukwekkende foto, Dirk  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

Ik ben er een paar weken geleden ook gepasseerd en moet zeggen dat het me enigszins verraste zoveel autowrakken terug te vinden op een plek die in 1944 volledig werd "bevroren in de tijd". Eigenlijk vond ik het geheel zeer bevreemdend en ging ik met gemengde gevoelens terug buiten ....

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...