Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wie het kleine niet eert......

Gestart door Peter, 08 augustus 2015, 12:03:59 PM

Peter

Het kleinste auto modelletje op mijn baan: De Messerschmidt Kabinenroller
Ook, net als zijn grote voorbeeld, in model een pittig dingetje :)
Alleen is het aanbrengen van de decals met de nummerborden een prutswerkje ;)



Met vriendelijke groeten
Peter

AtMoPo

AtMoPo

Dirky

Er stonden enkele van deze Messerschmitt'jes op de parking in Sinsheim tijdens het spoor 1 treffen...

Het ontwerp was een beetje bezigheidstherapie voor Willy Messerschmitt toen hij na WO II geen vliegtuigen mocht bouwen! Maar hij zat nogal vlug in Spanje waar hij opnieuw enkele meesterlijke vliegtuigen ontwierp!

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 08 augustus 2015, 22:05:03 PM
waar hij opnieuw enkele meesterlijke vliegtuigen ontwierp!
zijnde ? Trouwens achterna in MBB dacht ik ?

Dirky

HA-100 en HA-200

b.t.w.: Direct na zijn gevangenis is hij begonnen met de bouw van prefab woningen. Daarmee heeft hij zijn kapitaal weer aangezwengeld. Dan naaimachines en het autootje... Later de vliegtuigprojecten bij Hispano-Aviation. En idd. de fusie met Blohm en Bölköw. (BO-105 helicopter).

(mijn eindwerk mechanica - 35 jaar terug - was een bespreking van de unieke manier waarop Messerschmitt zijn vliegtuigen ontwierp)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 09 augustus 2015, 08:03:34 AM

(mijn eindwerk mechanica - 35 jaar terug - was een bespreking van de unieke manier waarop Messerschmitt zijn vliegtuigen ontwierp)
vandaar al die kennis !  :)  ;)

Peter

#6
Mijn droom is van ooit nog eens met zo'n Messerschmidtje mee te rijden of eens zelf te mogen rijden.
Het enige oldtimertje waar ik eens een (klein) rondje mee heb mogen rijden (met de eigenaar naast me) was een BMW Isetta in Mittenwald
Deze wagen was eigendom van de lokale BMW dealer (die nog een paar oldtimers had) Inmiddels is die Isetta verkocht (voor een niet onaardig bedrag) aan een grote verzamelaar.

PS: voor niet kenners: de Isetta is de wagen waar je instapt langs de voordeur ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

Lange Trein

Dag Peter,
In mijn geboortedorp (Olsene) heeft er lang een Isetta rondgereden (jaren 60 en 70) maar plots uit het straatbeeld verdwenen.
Later heb ik nog op het punt gestaan om zo'n Messerschmidt te kopen, maar had net een BSA gekocht (ik restaureerde dan oude Engelse moto's) en het samen sparen van de nodige fondsen duurde net iets te lang.
Mooie hebbedingetjes die ondertussen een boel waard zijn.
Heb je wat sfeerbeelden met je Messerschmidt op je baan? Kan mij inbeelden dat deze best leuk zijn.
Met vriendelijke groeten,
Denis

Peter

Denis,

hierbij nog een paar foto's van de kabinenroller in een meer dagelijkse omgeving





Vergelijk met de grootte met een Preiser figuurtje (een 17 M op de achtergrond ;D)



En naast mijn oude modelletje van IMU. Wat een verschil in detail.
Nu nog een mogelijkheid vinden om mijn modelltje te openen om een figuurtje er in te krijgen (Niet open zagen hé)

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Man, dat ziet er klein uit!
Tof dingske.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

CiteerMan, dat ziet er klein uit

En toch heeft dat autotje bij het grote voorbeedl 2 zitplaatsen (achter elkaar)
Met vriendelijke groeten
Peter

Lange Trein

Dag Peter,
Bedankt voor de sfeerbeelden. Zeer mooi.

Kan je in de bodemplaat geen gat maken waardoor je een figuurtje naar binnen propt? Zo moet je er het dak niet afzagen en de onderkant blijft toch steeds aan het oog onttrokken!

Met vriendelijke groeten,
Denis

marc goovaerts

Eigenlijk zou ik persoonlijk dolgelukkig zijn indien àlle autootjes als bouwpakket geleverd zouden worden.
Er is altijd wel wat aan te verbeteren (zeker in N) en ze zijn zo stevig vastgekleefd dat het risicopercentage op schade bij het uiteenhalen wel erg hoog is.

Misschien zijn kant-en-klaar autootjes voor sommigen wel handig, maar tenslotte gaat het maar om 3 (N) -10 (HO) samen te stellen stukjes.
En niemand klaagt over het ineenzetten van een huisje met meer dan 50-100 stukjes.

Pol

Citaat van: marc goovaerts op 10 augustus 2015, 16:47:44 PM
Eigenlijk zou ik persoonlijk dolgelukkig zijn indien àlle autootjes als bouwpakket geleverd zouden worden.
Er is altijd wel wat aan te verbeteren (zeker in N) en ze zijn zo stevig vastgekleefd dat het risicopercentage op schade bij het uiteenhalen wel erg hoog is.


Ik ben voorstander!  :) ::)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

Peter al manier gevonden het modelletje te openen ? :-\
Groeten Peter ;)