Even voorstellen

Gestart door Spoorman1, 05 augustus 2015, 17:29:23 PM

Spoorman1

Hallo allemaal :)
Ik ben Paul, 56 jaar uit Antwerpen en meer dan 30 jaar verzamelaar van modeltreinen.
Kijk regelmatig op het forum, waar ik ook al veel aan heb gehad en nuttige tips heb gelezen.
Nu eindelijk geregistreerd, omdat ik ook eens een woordje wil schrijven, maar vooral, omdat ik in contact wil komen met iemand, die ervaring heeft met zinkpest.
Zodra mijn zoon terug is van vakantie, zal ik vragen of hij wat foto's op de site kan zetten.


Metpetergaathetbeter

Welkom hier op het forum ! Ook ik had het (on)geluk een 8 tal Kleinbahn reeks 60 te hebben met pest ! Helaas verloren wegens niet meer bestaan en eigenlijk daar nog eens 50 euro aan te hangen voor een nieuw chassis zie ik niet zitten, heb ondertss ergens 3D chassis bemachtigd en als ik eens tijd vrij kan maken die eens plasseren, zal een loc's  worden voor dubbeltractie  denk ik !

Groeten Peter ;)

Snobby Crash

Welkom op het forum !!!

Ook ik heb 4 Klein locs waarvan er reeds 1 zinkpest heeft...
De andere 3 gelukkig nog niet !

Geert

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Snobby Crash op 05 augustus 2015, 18:41:03 PM
Welkom op het forum !!!
gelukkig nog niet !
hopelijk blijft het zo !  :-\ ;)

Rangeerduivel

Welkom op het forum Paul,
Het zijn niet enkel Kleinbahn loc's die met zinkpest te maken hebben,
de "ziekte" zou nu ook opgedoken zijn bij de Roco HLD60** modellen,

Heeft iemand een vaccin klaar?

;)

Metpetergaathetbeter

bij mijn weten is daar geen vaccin voor- of hij moet nog in garantie zijn ?

dani

ik heb een klein jaar geleden een Köfje gekocht van Märklin in Houten op de beurs.
Bij thuiskomst leek dat voor geen meter te lopen en toen ik het dakje er af haalde bleek dat alles al es geplakt was en het kasje met sekondenlijm samen hield...   ook zinkpest ?  denk het wel, het viel voor mijn ogen uit elkaar.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

Heb hier ook een Marklin Köfje en Märklin Seetal krokodil met zinkpest...
Welkom in de club  ;)

OlivierV

Welkom Paul, hier geen zinkpest.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 augustus 2015, 17:43:03 PM
Welkom hier op het forum ! Ook ik had het (on)geluk een 8 tal Kleinbahn reeks 60 te hebben met pest ! Helaas verloren wegens niet meer bestaan en eigenlijk daar nog eens 50 euro aan te hangen voor een nieuw chassis zie ik niet zitten, heb ondertss ergens 3D chassis bemachtigd en als ik eens tijd vrij kan maken die eens plasseren, zal een loc's  worden voor dubbeltractie  denk ik !

Groeten Peter ;)

Dan moet je eens een avondje niet op het forum spenderen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Spoorman1

Bedankt voor al de reacties :D
Het gaat om een SK 800 en heb deze al zeer lang in bezit.
Wat kleine stipjes zijn er te zien,

Komt dit bij nieuwe modellen dan ook voor?

Er is wel info van te vinden bij google, maar ben benieuwd hoe jullie dit het beste aanpakken.
Als ik zelf iets kan ondernemen dan is dat mooi meegenomen.



Rangeerduivel

Het enige wat er tegen te doen is,de kapotte stukken in de prullenbak en vervangen door...................................... :-\ :(

;)

Steam.N

Welkom op ons forum, Paul.
Hopelijk vind  je hier een oplossing voor je zinkpest probleem ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

efl045

Er is geen oplossing is...
Zinkpest kun je versnellen of vertragen (in zekere mate) in functie van temperatuur en vochtigheidsgraad, maar niet stoppen.
Wat aangetast is, is reddeloos verloren.
Het is een chemische reactie en die is, in tegenstelling tot een fysische reactie, onomkeerbaar. Les 1 van chemie en les 1 van fysica  ;)
Daar is wel al meer dan genoeg over geschreven...

Gerolf

Welkom op ons forum, Paul  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)