Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Fleischmann WEER failliet?

Gestart door Michiel, 04 augustus 2015, 15:56:17 PM

centauri167

Productie zal zeker niet terugkomen naar Europa, zeker niet voor grotere logge groepen die aan massaproductie doen.

Zoals ik al meerdere malen heb geschreven, voor kleinere lokale producenten zie ik wel nog steeds een toekomst al zal het grootste deel van hun productie of onderdelen ook van het verre Oosten komen.

SuSke

Tja, "Made in Europ" met onderdelen uit het verre Oosten (en voorzien van CE-markering) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

centauri167

Citaat van: SuSke op 05 augustus 2015, 11:30:11 AM
Tja, "Made in Europ" met onderdelen uit het verre Oosten (en voorzien van CE-markering) 8)

Dat gebeurt zo vaak. Heb zo eens een reportage gezien over een bekende Belgische lingeriefabrikant. Alles werd in Egypte of Tunesië ( weet het niet exact meer welke van de 2 )gesneden en gestikt waarna het naar ons land werd gestuurd. Hier werd dan nog juist het etiket erin gestikt en werd het een "Europees product" ...
Is een truc van de foor die vele producenten gebruiken en daar Europa het toelaat, waarom zouden ze het niet doen ...

Metpetergaathetbeter

vers gepelde garnalen gaan daar/komen van daar  ! :-\

marc goovaerts

Zelf pellen ! Dan kan je er tenminste ook nog een mooie fumet, kroketten, ... van maken.
Net gedaan trouwens en ik heb de indruk dat ze altijd wat grote zijn dan de klaar-gepelde.

Klaas Zondervan

Citaat van: SuSke op 05 augustus 2015, 11:30:11 AM
Tja, "Made in Europ" met onderdelen uit het verre Oosten (en voorzien van CE-markering) 8)
De CE-markering heeft niks te maken met het produktieland. Het geeft alleen maar aan dat het produkt voldoet aan de geldende Europese regels.

Ben


Metpetergaathetbeter

Citaat van: marc goovaerts op 05 augustus 2015, 19:52:36 PM
Zelf pellen ! Dan kan je er tenminste ook nog een mooie fumet, kroketten, ... van maken.
Net gedaan trouwens en ik heb de indruk dat ze altijd wat grote zijn dan de klaar-gepelde.
verdoeme 't is da dak rieke ! ;D ;)

Gerolf

Ik zie wel een verband tussen mijn werk, garnalen-lucht, lingerie en (pensioen-)leeftijd ...
maar ik had nooit gedacht dat ik dat op dit forum zou lezen  ::)  ;D  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


Michiel

Ik heb me steeds afgevraagd hoe een bedrijf geïnteresseerd kan zijn in het overnemen van schulden van een ander, in dit geval de pensioenlast. Hoe kan de pensioenverzekeraar geld verdienen (want zij willen er beter van worden) aan de schulden van Fleischmann?

Dat lijkt me heel insteressant om te weten. Dergelijke methodes zou ik ook wel eens willen kunnen toepassen: rijker worden van mijn schulden.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

 het hebben van boekhoudkundig RUIM VOLDOENDE winst     minus     die overgenomen schulden  =   minder winst   =  minder belastingen

guydhaese

Dat zat eraan te komen.
Die 'Modelleisenbahn Holding' heeft in 2008 gewoon de mallen van de fraaie modellen en ook de prestigieuze merknaam 'Fleischmann' willen inlijven: de lusten zonder de lasten, 'cherry picking'...
Ze hebben nooit verder geïnvesteerd in het merk en enige consequentie in de marketing van de producten was ook volledig zoek.
Het kwaliteitsmerk Fleischmann draag ik persoonlijk zeer ter harte.  Net als Trix vroeger.
Ik vind het een heel spijtige zaak, destijds al, maar het stond m.i. nu wel in de sterren geschreven.
De modellen zullen gelukkig wel overleven, maar het is vooral erg voor de ex-werknemers van de oude firma Gebr. Fleischmann, Nürnberg.  Hopelijk verliezen zij niet al te veel van hun pensioen.
Met modelspoorse groet,
Guy

Spoorman1

Komt allemaal wel weer goed,
Fleischmann, Marklin en al die andere merken blijven altijd bestaan, door overnames.