Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Bomen, bomen, bomen!!!!

Gestart door Peter, 04 augustus 2015, 15:02:53 PM

Martin Welberg

Ga nu maar deftig wandelen met de camera, de beste tijd voor de takstructuren

loebaske

#76
Dat is wel een goed idee Marty, nu er geen bladeren aanhangen..

De heide- wilde- grove den aangepast, zo eens wat fijne opkuis gehouden...

De onderzijde



Het kruin









Andress24

Citaat van: loebaske op 22 december 2015, 15:37:38 PM
Waren men voorbeelden...





Uit iedere oefening leer men... ;)

Is dat op den Teut?
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

raf

yep als je ze zo ziet zijn ze echt wel mooi
ik denk alsnog een beurt met bruine verf langs onder lichtjes met de airbrush aan brengen

voor de rest reeds mooie bomen want het zijn inderdaad geen gemakkelijke om na te maken
nu nog wat heidegras en  wat brem

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Ben niet zo straf in airbrush, ga me verdiepen in dit stadium na de beurs in St. Niklaas volgend jaar..

Eens een andere boomke met een volslank figuurke in HO   ;)





Zo heb je een idee hoe klein de boom is met teveel aan kruin !!!





Martin Welberg

Knikkerbuske gaat ook prima..geen airbrush nodig bij bomen..

grove den

Andress24:

CiteerIs dat op den Teut?

Nou nee...deze foto is genomen ergens op de Brunssummerheide...

Loebaske:
het is inderdaad wat Milicomarty ook al voorstelde: kijken naar de natuur en zeker betreffende de struktuur en verhoudingen  van de takken en twijgen.
Heb het idee dat de hoofdtakken  te lang zijn. met andere woorden ; er mogen eerder - dichter bij de stam-dunnere/iets dikkere  takken en twijgen geplaatst worden.
EEn gezonde volwassen boom zal nooit zo kaal blijven. de boom zal elk "leeg" plekje benutten om takken met  bladeren/naalden te produceren om bladgroen aan te maken!
Zeker als ze solitair staan zoals een vliegden!.
Meen ook tijdens de workshop geopperd te hebben om eerst wat decotwistervezels( 1 - 1½ cm) aan de takken te plaatsen en dan pas de langere grasvezels- beetje!- = 12mm en de 6 mm en om af te sluiten met de 2-3 mm vezeltjes voordat de vlokjes coars turf er over gestrooid worden.
Hier een voorbeeld met de bruine decotwistervezels en wat groene 6 mm en de 2-3 mm vezeltje


Jos

loebaske

Bedankt voor de tip, naderhand vond ik ook dat er te weinig kleine takken waren..
Volgende en beter...

raf

die heide dennen zijn eigenlijk heel compacte dennen die wat in elkaar gestompt zijn






nu ik weet dat het vlieg dennen heet vind ik er meer op google
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

#84
Me weer wat bezig gehouden met bomen, persoonlijk ben ik tevreden van men huidige kunst, toch al een 20tal bomen/boompjes gemaakt,
had nog een oude verpakking van Heki liggen en was de bedoeling om die ooit eens te maken, dan wel niet met het bijgevoegd struikmatje.



Heb ook het plastieken uitzicht wat aangepast...





Dat is het eind resultaat...





Michael

Ja Eric, wat vind je zelf van die Heki bomen? Mij lijkt het niet echt geslaagd. Laat die fabrikanten hun bomen maar liggen en oefen verder met de Jos manier, dan krijg je tenminste mooie bomen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

Kan je niet echt bomen noemen hé Eric?

grove den

#87
Het kan wel , boompjes maken met die plastic afgietsels van HEKI... alleen wil ik je aanraden om  eerst 2 "lagen" van de 12 mm donkergroene  grasvezels aan te brengen. de eerste laag zo dat het lijkt alsof er maar weinig vezels opgebracht zijn....de tweede mag iets meer .
En dan gewoon verder met de 4 en afronden met wat 2 mm en dan - niet te vergeten- de vlokjes/blaadjes.
Als je tintverschil in de kleur van het loof wil kun je voordat je de boom "bevlokt"de opgebrachte vezels bespuiten met donkere of lichtere grijsgroenbruineverf( donker lichter olijfkleurig)
Moet wel toegeven dat als je de geraamtes zonder toevoeging van extra takken  ze er tamelijk "kaal/open uitzien...misschien wel ideaal als "plant tussen 2 bomen"boom ?

Jos

een HEKI geraamte van plastic met de bovenstaande behandeling:

en maar meteen mijn laatste/verse nieuwe sparren 14-20 cm( H0 of N)

Michael

Jos heeft voor alle bomen een oplossing. ;D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

just Dirk, vergeten bij te zeggen dat het een struik was.... ;)