Bomen, bomen, bomen!!!!

Gestart door Peter, 04 augustus 2015, 15:02:53 PM

grove den

Moet ik wel ook een plaatje zonder de blaadjes tonen...zie je misschien beter dat het gewoon de 2x de  12 en 1x de 2-3 mm vezeltjes zijn...het is wel een ander boompje/geraamte .


Jos

Peter

Zonder op iemand zijn tenen te trappen vind ik de onderstaande treurwilg de mooiste boom die ik in model heb gezien Deze is helaas bij het Duitse merk dat die ptoduceerd, niet bepaald goedkoop, alhoewel.....
Ik weet dat Jos dit type boom nog mooier kan maken, en daarom Jos aub, post is een foto van een treurwilg, want ik zal zelf nog veel oefening nodig hebben om zoiets te bouwen.

Met vriendelijke groeten
Peter

grove den

Nou Peter....een treurwilg is niet een.... maar veel hoofdstukken  apart !
Een van de moeilijkste bomen, vind ik,  om na te maken/bouwen.
het geraamte is het punt niet zo zeer maar de  smalle lange bladeren: lang spitse punten en grijs van onderen en groen van boven en de meeste vlokken/blad imm. is aan de ronde kant( zie ook de wilg die Peter als voorbeeld toont) en dat is voor mij de reden dat ik terughoudend ben met het tonen en maken van dit soort boom in zomertooi! Vind het namelijk niet uitzien die ronde bladeren....
Winter en Voorjaar zou nog net kunnen...maar het is e n blijft - voor mij- een zéér bewerkelijke boom!
heb ergens nog een afb.van de boom zal 'm hier plaatsen als ik 'm gevonden heb.

Jos


Kautenbach

Peter,

Een prachtige boom, je kunt natuurlijk een boompje opstarten over de hoogte van de lat die Jos hanteert met de, op zich volkomen terechte, kritische noot. T blijft wel een mooie boom ;D heb je deze zelf gebouwd?

Jos, hoe kun je t beste zo een boom planten en bouwen :D :D

grove den

hallo Wim,

nou , het planten lijkt  me het minst moeilijke= gaatje boren , wat lijm en hup intgaaatje steeke....maar om ff een beschrijving te maken van de bouw van zo'n boompje das andere koek.
Om het begrijpelijk te houden zal ik volstaan met de meest "rudimentaire elementen "
Het geraamte is weer van bloemistendraad en de hangende twijgen zijn van sisalvezels  die bijna een voor een, merendeels plukjes/bundeltjes van 2 tot 3stuks van    4-5cm lange vezels samen  aan de twijgen geplakt zijn.
Ben je dus wel ff mee bezig...
Dan de vezels een kleurtje geven met de spuitbus .
Vervolgens wat 2-3 mm grasvezeltjes en tenslotte redelijk grof zaagsel als blaadjes dat ik gekleurd heb met alkydeverf.
Het is wel een boompje van bijna 10 jaar geleden...en eerlijk gezegd ik zou nu niet echt weten of ik het anders had gedaan.....

Jos
hoogte 16 cm

Peter

Jos, dat is een echte SUPER boom
Gewoonweg fantastisch
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#96
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Hoed af, Jos !!!
Perfect, gewoon  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

C.B.

Dit is toch niet gewoon meer ....  :o :o  8)
Groetjes.
Claudio.

raf

ja amaj jos deze is ook echt wel prachtig
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

WOW - fantastisch gemaakt  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Prachtig boompje Jos.
Zo eentje zou ook niet misstaan op de clubbaan. Ook een sproberen dus.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Doeme, wou eens nagaan hoe Jos nu ook weer die struiken maakte met decotwister, iemand een betere zoek machine dan die van mij....



SuSke

#104
busseltje decotwister nemen, in het midden een draadje rondraaien en decotwister vorm geven. Boeltje spuiten, blaadjes erop en klaar  8)
Nu jij Eric  ;)

Gelijk even een fotooke van een poging tot boom bij ons (MTD), decotwister even los over de boom gestrooid en zonder loof  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.