Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een modelspoorwinkel (tje) ??

Gestart door Peter, 04 augustus 2015, 10:07:18 AM

Klaas Zondervan

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 18:03:08 PM
Zo is modeltreinexpress ook duur vergeleken met mijn vaste dealers. Marklin wagons 2x zo duur daar, dan in België.
Ik daag je uit om een concreet voorbeeld te geven. Dus een paar artikelnummers, dan kijk ik bij Modeltreinexpress en jij noemt een dealer in België die dezelfde modellen voor de helft verkoopt. Die moet dat dan weggeven, want de marges op treinmodellen zijn wel redelijk, maar niet zo groot dat een dealer 50% korting kan geven op de adviesprijs.

Vosje

Citaat van: Klaas Zondervan op 05 augustus 2015, 19:23:41 PM
Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 18:03:08 PM
Zo is modeltreinexpress ook duur vergeleken met mijn vaste dealers. Marklin wagons 2x zo duur daar, dan in België.
Ik daag je uit om een concreet voorbeeld te geven. Dus een paar artikelnummers, dan kijk ik bij Modeltreinexpress en jij noemt een dealer in België die dezelfde modellen voor de helft verkoopt. Die moet dat dan weggeven, want de marges op treinmodellen zijn wel redelijk, maar niet zo groot dat een dealer 50% korting kan geven op de adviesprijs.

Heb je al eens op die website gekeken Klaas??
http://www.loco-loko.com

het enige dat nieuw is zijn de Artitec produkten, en de tweedehands wagons die er staan zijn toch niet zo goedkoop bv, die van Roco!

Klaas Zondervan

Eric, ik heb inderdaad op die website gekeken. Het sortiment kan zich absoluut niet meten met wat b.v. Modeltreinexpress te bieden heeft.
Ik noem Modeltreinexpress niet omdat die perse de beste of de allergoedkoopste is, maar omdat ze een zeer volledig sortiment hebben. Ik gebruik die website dan ook vaak als referentie, omdat er bij mijn weten in Nederland en België geen andere webwinkel is die zo'n goedverzorgde en complete website heeft.

Spoorman1

Even snel een nummertje ingetikt, toevallig pas gekocht:
Marklin 46957

35,96 modeltreinexpress of 21,99 Loco-Loko

40% goedkoper in België


Ik ben trouwens verzamelaar en de nieuwste modellen zijn dan niet echt interessant.
Gewoon paar jaartjes wachten en kijken bij arnaline of loco-loko als deze voor 50% korting worden aangeboden.

Maar laat ik maar stoppen om onze Belgische webwinkels te promoten, want men koopt liever in het buitenland;-).



Ben

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 20:06:17 PM

Marklin 46957

35,96 modeltreinexpress of 21,99 Loco-Loko

40% goedkoper in België

............ want men koopt liever in het buitenland;-).


Zo is het, bijvoorbeeld in Nederland bij de Treinenman in Dordrecht: daar kost het rare Marklin karretje €19.

46957 a 19 euro - transportwagen met 2 koerierswagens

Gr, Ben.

Havoc

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 20:06:17 PM
Ik ben trouwens verzamelaar en de nieuwste modellen zijn dan niet echt interessant.
Gewoon paar jaartjes wachten en kijken bij arnaline of loco-loko als deze voor 50% korting worden aangeboden.

Als je verzamelaar bent en zo te werk gaat kan ik het geloven. Ben even naar Z materiaal gaan kijken en daar vind ik hetzelfde gamma, aan vergelijkbare prijzen dan ik bij mijn gebruikelijke Ebay handelaars of bvb CCRails vind op een beurs. Maar 40% gaat het niet schelen. Alles bijeen genomen denk ik niet dat er echt verschil opzit. Hier een euro minder, daar eentje meer...

Kan moeilijk geloven dat alles uit failissementen komt maar het ziet er wel goed uit. Trouwens, als je op de site leest is dat wel duidelijk.

Let wel, ik heb enkel gekeken naar Z materiaal dat mij interesseert. Voor mij ziet dit er een goeie shop uit. Moet nu nog afwachten wat het is na er iets te kopen. En het gaan afhalen in Brasschaat is geen ramp, liever te voet naar daar dan het dooe PostNL te laten "behandelen". Was dat niet mogelijk geweest zou ik er niets bestellen.

Ben enkel nog niet goed mee wat "shipping" betekent. Ook niet waarom er veel zaken staan die niet te koop zijn want "verkocht".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Met veel online shoppen help je elke fysieke winkel om zeep...de kosten van het onderhouden van een echte winkel worden meegerekend in de producten, oftewel minder korting. Voor Lippe geld hetzelfde, die maken al sinds hun oprichting geen winst. Dat werkt net zo als Zelando, we verkopen eerst alle shit voor bodem prijzen en als alle concurrentie om zeep is geholpen gaan we cashen...

Gerolf

Citaat van: milocomarty op 05 augustus 2015, 20:32:43 PMwe verkopen eerst alle shit voor bodem prijzen en als alle concurrentie om zeep is geholpen gaan we cashen...

Is het zo eenvoudig (om rijk te worden) ?? Waarom heeft dan niet iedereen dat intussen gedaan  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ben

Citaat van: milocomarty op 05 augustus 2015, 20:32:43 PM

Met veel online shoppen help je elke fysieke winkel om zeep...


Zeker waar Martin. Maar de portemonnee heerscht. Een nieuwe wasautomaat kost in de winkel hier in het centrum 35% meer in vergelijk met een online shop. En vandaag bestellen morgen in huis.

Gr, Ben.

Klaas Zondervan

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 20:06:17 PM
Even snel een nummertje ingetikt, toevallig pas gekocht:
Marklin 46957

35,96 modeltreinexpress of 21,99 Loco-Loko
Gaat dus om een uitloopmodel, volgens Modeltreinexpress. Bij Maerklin.de vertellen ze dat het artikel niet gevonden kan worden, en bij Loco-Loko kan ik het ook niet vinden. Het zou handiger zijn als ze daar de zaken op nummervolgorde zouden zetten.

Je moet echt met duidelijker voorbeelden komen, van modellen die nog in productie zijn, en bij de betreffende winkel ook te vinden.

Martin Welberg

Citaat van: Gerolf op 05 augustus 2015, 20:36:42 PM
Citaat van: milocomarty op 05 augustus 2015, 20:32:43 PMwe verkopen eerst alle shit voor bodem prijzen en als alle concurrentie om zeep is geholpen gaan we cashen...

Is het zo eenvoudig (om rijk te worden) ?? Waarom heeft dan niet iedereen dat intussen gedaan  ::)

Omdat niet iedereen over voldoende cash-flow beschikt om dit langdurig vol te houden..

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 05 augustus 2015, 21:44:17 PM
Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 20:06:17 PM
Even snel een nummertje ingetikt, toevallig pas gekocht:
Marklin 46957

35,96 modeltreinexpress of 21,99 Loco-Loko
Gaat dus om een uitloopmodel, volgens Modeltreinexpress. Bij Maerklin.de vertellen ze dat het artikel niet gevonden kan worden, en bij Loco-Loko kan ik het ook niet vinden. Het zou handiger zijn als ze daar de zaken op nummervolgorde zouden zetten.

Je moet echt met duidelijker voorbeelden komen, van modellen die nog in productie zijn, en bij de betreffende winkel ook te vinden.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0CFMQFjAKahUKEwj00Yas2pLHAhXMPxQKHcnAAUU&url=http%3A%2F%2Fwww.loco-loko.com%2Fgoederenwagons-marklin-ac-4.html&ei=32fCVbTmPMz_UMmBh6gE&usg=AFQjCNE-Xb3QIUYfe9hMU4yJ5x66riQkbg&sig2=shY5QQQHQHg6IkeFRhRY_g&bvm=bv.99261572,d.bGg

Naar beneden scrollen en je komt 'm tegen...

;)

Klaas Zondervan

Okee, daar was ik in de haast voorbijgescrold.
Interessant: vlak daaronder staat de 46954, zelfde wagen maar met andere auto's er op. Die kost ineens 32,95. Merkwaardig prijsverschil.
Is trouwens ook een uitloopmodel.

Spoorman1

Marklin 46954 heb ik ook.
Hoe zeldzamer hoe beter, dat is met alles.
Op catawiki bieden ze daar al 50 euro voor en dan nog 10% kosten erbij.
Als verzamelaar weet ik, dat 4Mfor juist interessante aankopen zijn ;)
Marklin 4Mfor is gestopt en over 5 jaar is het nog meer waard.
Dat zijn dingen waar ik dan weer op let :)

Klaas Zondervan

Spoorman, laten we er maar mee stoppen, want je maakt je stelling absoluut niet aannemelijk.
Je noemt een incident waarbij LocoLoko goedkoper is dan Modeltreinexpress, maar je maakt niet aannemelijk dat dat over het hele gamma zo is.