Een modelspoorwinkel (tje) ??

Gestart door Peter, 04 augustus 2015, 10:07:18 AM

doomslu

Voor de Belgische modelspoorder zijn de Belgische winkels interessanter vind ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

CiteerVoor de Belgische modelspoorder zijn de Belgische winkels interessanter vind ik.

Ik zou het anders stellen:
Voor de modelspoorder die naar Belgisch voorbeeld rijdt, zijn de Belgische winkels interessanter ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Citaat van: doomslu op 05 augustus 2015, 11:53:52 AM
Voor de Belgische modelspoorder zijn de Belgische winkels interessanter vind ik.

Waarom Luc ? In sommige Duitse winkels vind je meer Belgisch materiaal dan in sommige Belgische winkels en meestal ook tegen zeer goede prijzen.

doomslu

Citaat van: Peter op 05 augustus 2015, 11:59:39 AM
CiteerVoor de Belgische modelspoorder zijn de Belgische winkels interessanter vind ik.

Ik zou het anders stellen:
Voor de modelspoorder die naar Belgisch voorbeeld rijdt, zijn de Belgische winkels interessanter ;)
Dat is wat ik bedoel. Voor de meesten onder ons is zo'n Duitse winkel minder interessant.
Ik heb even gezocht op Belgisch materieel op hun website en er is wel wat, maar dan van de grote (lees: minder interessante) merken en ook de prijzen zijn hoog (zo op 't eerste zicht).

Het is een feit dat voor wie Duitse treinen leuk vindt, dat ze wel veel hebben. Is ook logisch hé.
Maar, de mensen die Duits rijden zitten hier niet dik op het forum.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Spoorman1

De markt in België is te klein om een winkel te beginnen.
De winkels die er zijn, hebben in het algemeen veel te hoge prijzen en dat is ook logisch, want je hebt nogal wat onkosten die wij moeten betalen ;)

Ik ga enkel nog naar een winkel of beurs om te kijken, maar aankopen vooral online.
Wat rondlopen bij verschooten of modeltrein Paradise en dan schrikken hoe duur het allemaal is.

In Antwerpen zitten juist de goedkoopste online Shops (zelfs goedkoper dan Duitsland) en het verbaast me, dat weinig mensen dit weten.
Zo heb je bijvoorbeeld o.a. modeltreinen Loco-Loko die veel goedkoper is dan Lippe.

In Nederland zijn ze slecht onderhouden en duur, maar hier in België kan je perfect zaken doen is mijn mening.




Klaas Zondervan

Ik heb eens gekeken bij Loco-Loko, inderdaad lage prijzen, maar een klein sortiment, en veel lijkt tweedehands te zijn.
En ook veel modellen die bij de overige handelaren allang uitverkocht zijn.

Noem eens voorbeelden van webshops in Nederland die slecht onderhouden en duur zijn? Ik koop meestal bij Modeltreinexpress in Vlaardingen. Die hebben een zeer groot sortiment, en zijn niet duur.

centauri167

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 15:50:32 PM
De markt in België is te klein om een winkel te beginnen.
De winkels die er zijn, hebben in het algemeen veel te hoge prijzen en dat is ook logisch, want je hebt nogal wat onkosten die wij moeten betalen ;)

Ik ga enkel nog naar een winkel of beurs om te kijken, maar aankopen vooral online.
Wat rondlopen bij verschooten of modeltrein Paradise en dan schrikken hoe duur het allemaal is.

In Antwerpen zitten juist de goedkoopste online Shops (zelfs goedkoper dan Duitsland) en het verbaast me, dat weinig mensen dit weten.
Zo heb je bijvoorbeeld o.a. modeltreinen Loco-Loko die veel goedkoper is dan Lippe.

In Nederland zijn ze slecht onderhouden en duur, maar hier in België kan je perfect zaken doen is mijn mening.

Leuk dat je eerste post direct reclame is ...

Daar die site die je als voorbeeld geeft voornamelijk oudere tweedehands modellen heeft en vrijwel niets recent, zou ik graag je andere voorbeelden horen van goedkope sites van rond het Antwerpse ??

Spoorman1

Soms kriebelt het toch om ergens op te moeten reageren en zeker in dit topic ;)
Ik merk dat er nog zeer veel mensen te weinig kennis hebben over de diverse winkels in België en Nederland.
Zo is modeltreinexpress ook duur vergeleken met mijn vaste dealers. Marklin wagons 2x zo duur daar, dan in België.
Johan Voermans in Nederland 3x zo duur!

Wil geen reclame maken, maar het is nodig zo te zien:-). Arnaline op Ebay is ook veel goedkoper dan Nederlandse en Duitse shops.
Het lijkt net of er maar weinig verzamelaars over uitstekende Belgische onlineshops hebben gehoord.

Ook heeft Loco-Loko juist vooral nieuw materiaal of vitrinemodellen uit faillissementen (daar werken ze vooral op bestelling).
Als ik iets wil hebben en het staat niet op de site, hebben ze het toch.

Zo heb ik eens iemand op de beurs in Houten aankopen zien doen voor 1000 euro, waarbij je wil roepen: Kijk eens online man!

Ik merk dus vooral op, dat er zeer weinig kennis is over waar en hoe artikelen aankopen en maar weinig hobbyisten de moeite nemen om onderzoek te doen.




59erke

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 18:03:08 PM
Ik merk dus vooral op, dat er zeer weinig kennis is over waar en hoe artikelen aankopen en maar weinig hobbyisten de moeite nemen om onderzoek te doen.


Indien u meer weet deel het met de rest van het forum  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Vosje

Modeltrein Paradise zeer duur??

Heb je al eens goed gekeken, zijn Märklin is goedkoper tegenwoordig dan bij Lippe,

Roco ook, maar ze  mogen de prijzen van Roco niet online plaatsen, het moeten de aanbevolen prijzen zijn.

Patrick heeft het al vernoemd om te gaan stoppen met treinen, en zijn geld in betere dingen te investeren, ik kan hem geen ongelijk geven,
als je in eigen land niks goed meer kan doen.

Rangeerduivel

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 18:03:08 PM
Wil geen reclame maken, maar het is nodig zo te zien:-).

Loco-Loko,is dat jouw winkel misschien? :)

;)

59erke

Voor andere schalen dan HO is er op de webwinkel van MP niets te vinden.
Misschien in de winkel...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Jawel,voorbeeld...

Je moet wel uitdokteren hoe je moet zoeken,en zoals bij de meesten zullen niet alle artikels op de website staan...

http://www.modeltrein-paradise.com/index.php?cPath=298_342

;)

59erke

3 artikels voor N

Zal hem is een mail sturen wat ze zoal hebben  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Vosje

Citaat van: Spoorman1 op 05 augustus 2015, 15:50:32 PM

Ik ga enkel nog naar een winkel of beurs om te kijken, maar aankopen vooral online.
Wat rondlopen bij verschooten of modeltrein Paradise en dan schrikken hoe duur het allemaal is.

In Antwerpen zitten juist de goedkoopste online Shops (zelfs goedkoper dan Duitsland) en het verbaast me, dat weinig mensen dit weten.
Zo heb je bijvoorbeeld o.a. modeltreinen Loco-Loko die veel goedkoper is dan Lippe.

In Nederland zijn ze slecht onderhouden en duur, maar hier in België kan je perfect zaken doen is mijn mening.

Je vergelijkt appelen met peren, ik heb je shop eens doorlopen van Loko-Loko, het zijn 90 % oude modellen en tweedehands, Verschoten en Modeltrein Paradise verkopen dit zelfs niet ...
Sporen die jaren al geleden uit de markt zijn,  wat is er nieuw????

Het komt uit Deurne aan de Bosuil, en afhalen moet je doen in Brasschaat in de Bredestraat, wel een rare zaak .... de nummer en de naam zal ik er niet bijzetten.
Ik ga dit toch even naar beide winkels doormailen ..; zodat ze zich kunnen verdedigen, nu worden ze zwart gemaakt met vergelijkingen van appelen met peren.