Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Een modelspoorwinkel (tje) ??

Gestart door Peter, 04 augustus 2015, 10:07:18 AM

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 04 augustus 2015, 17:48:18 PM
Halverwege tussen Gent en Antwerpen kan je meestal wel aan je trekken komen hoor Koen,
Ik ben vrijdag bij Tufken geweest en het aanbod is daar wel redelijk ruim,
mij daar zelfs laten verleiden aan dit;

http://www.modellbahn-fokus.de/article_data/images/1/161517_b.jpg

En dan mezelf buitengeschopt voordat het weer uit de hand liep! ;D ;D

;)

En hoe zit het daar met het aanbod aan Z? Of trams in N?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

59erke


[/quote]

En hoe zit het daar met het aanbod aan Z? Of trams in N?
[/quote]

Goede vraag, want N materiaal is dan nog is een bijkomend probleem
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Moet zeggen dat Lippe wel een goede winkel is, maar je mag je niet blindstaren op hun, altijd vergelijken met winkels/personen waar je nog al iets gekocht hebt al vind ik de prijzen voor Tillig rails daar wel aangenamer dan hier in België (Conrad), ik kan niet ergens naartoe gaan voor hetzelfde geld als dat ik het bij een van die twee bestel. Rollend materiaal koop ik meestal tweedehands of heel uitzonderlijk eens nieuw.

Wat betreft hun webwinkel kunnen de belgen er nog iets van leren, zeker met de vlotte werking ervan. De webwinkel van VBV werkt ook vlot, al staat daar maar een fractie op van wat diens fysieke winkelruimte bevat. Al kruipt in een goed draaiende webwinkel wel veel tijd en dat kan je op je eentje niet echt bolwerken.

Qua winkelruimte die ik in het filmpje zie is het wel typisch voor een Duitse modelspoorwinkel met alles er op en eraan, zeker een mooie testbaan enzo, iets wat ik hier in de door mij bezochte winkels in België nog niet aangetroffen heb (VBV, Olaerts, CC-rails), nu ja, er is wel een testbaan aanwezig, dat is al iets.

Het aanbod in de fysieke winkels hier in België is wel ruim genoeg denk ik, toch voor H0 en zeker bij de eerdergenoemde winkels, over andere kan ik mij niet echt uitspreken.

Wat andere schalen betreft schieten veel winkels wel tekort denk ik, omdat dat minder courant is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 04 augustus 2015, 18:02:55 PM
En hoe zit het daar met het aanbod aan Z? Of trams in N?

Ik moet eerlijk bekennen,daar ik geen Z of N rij,ik er ook niet naar gekeken/gezocht heb,
Er liggen andere schalen maar welke en wat weet ik niet!  :-[ :-[

Zijn WEB-site kan misschien alles ophelderen... :-\

;)

Havoc

En die is? Googlelen naar "website tufken" levert niks op dat op een modelspoorwinkel lijkt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.


centauri167

Citaat van: Havoc op 04 augustus 2015, 19:41:27 PM
En die is? Googlelen naar "website tufken" levert niks op dat op een modelspoorwinkel lijkt.

google eens naar modeltrein-paradise.com   :)

Rangeerduivel


Martin Welberg

Pff, als die Russische geldschieter zich verveelt stampt hij 20 van dit soort winkels uit de grond...laten ze maar eerst eens winst gaan maken.

Ben

Zo is het. :P

Overigens heeft Roco Oostenrijk een belang van 26% in Lippe. ;)

Gr, Ben.

Peter

Ben, dat Roco een belang of aandelen zou hebben in MSL  betwijfel ik. Roco is zelf een onderdeel (dus eigendom) van Modelleisenbahn Holding Gmbh, uit Bergheim bij Salzburg (A). Een groep waarvan Fleischmann en nog anderen deel van uit maken in 4 verschillende Europese landen.

MSL is wel eigendom van Casisoft Mindware Gmbh uit Detmold (D)

In de beschrijvingen van zowel Casisoft alsook MHG is er geen link tussen beide bedrijven te vinden, behalve dat ze beiden ook oa modelspoor in hun zaken portefeulle hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Wat maakt het trouwens uit wie er achter deze winkels zit, het ging over een goede service, kwaliteit en prijs ...

Ben

Citaat van: Peter op 05 augustus 2015, 11:07:49 AM

Ben, dat Roco een belang of aandelen zou hebben in MSL  betwijfel ik.


" Die Modelleisenbahn München GmbH, Teil des Konzerns, der landläufig als »Roco« und /oder »Fleischmann« bezeichnet wird, ist mit 26% der Gesellschaftsanteile an der Casisoft Mindware GmbH, landläufig bekannt unter [www.modellbahnshop-lippe.com] beteiligt. Und das bereits seit 24.5.2012."  ;)

Gr, Ben.

centauri167

Citaat van: Ben op 05 augustus 2015, 11:24:33 AM
Citaat van: Peter op 05 augustus 2015, 11:07:49 AM

Ben, dat Roco een belang of aandelen zou hebben in MSL  betwijfel ik.


" Die Modelleisenbahn München GmbH, Teil des Konzerns, der landläufig als »Roco« und /oder »Fleischmann« bezeichnet wird, ist mit 26% der Gesellschaftsanteile an der Casisoft Mindware GmbH, landläufig bekannt unter [www.modellbahnshop-lippe.com] beteiligt. Und das bereits seit 24.5.2012."  ;)

Gr, Ben.

Voor een winkel die voor 1/4 in handen is van bepaalde modeltreinfabrikanten komt de site me toch heel neutraal over met op de frontpagina aanbiedingen van alle merken. Dus maakt het weinig uit, tenzij ze de prijzen daardoor beter kunnen drukken, dan is het nog goed voor de consument.

Peter

Dacht dat dit de nieuwe situatie was

http://www.modelleisenbahn-holding.com/fileadmin/holding_media/MOD_Basistext_010415.pdf


In elk geval: Het is een prachtwinkel sinds de verhuis. Samen met hun beide andere winkels zijn ze een voorbeeld van hoe het zou moeten.
Het belangrijkste vind ik hun zeer uitgebreide keuze in uitstekende service.
Met vriendelijke groeten
Peter